O companie din Rusia, aflată sub sancțiuni, urma să livreze anvelope pentru mașinile poliției din Moldova. Grosu, despre licitația MAI: „Au gafat”

Președintele Parlamentului, Igor Grosu, a venit cu o reacție, după ce o companie din Rusia, aflată sub sancțiuni internaționale, a fost desemnată câștigătoare în cadrul unei licitații pentru procurarea a circa 800 de anvelope pentru mașinile de serviciu din parcul Inspectoratului General al Poliției (IGP). Șeful Legislativului, tot el lider al partidului de guvernare Acțiune și Solidaritate (PAS) a calificat situația drept una „regretabilă”, iar intenția Chișinăului de a procura anvelope din Rusia, în contextul politic regional – „o gafă”.

„Cred că domnul ministru de Interne trebuie să dea mai multe explicații. Evident că nu este bine deloc. Eu înțeleg că criteriul prețului este determinant, cel mai mic preț, dar comisia de licitați trebuie să se uite multiaspectual, la toate aspectele, inclusiv în contextul războiului Rusiei în Ucraina, a alinierii noastre la majoritatea sancțiunilor. S-a gafat. Au gafat cei care au evaluat. Să fie o lecție de învățământ pentru toate instituțiile publice care desfășoară achiziții publice, or noi suntem acum într-un context politic cu totul altul. Nu suntem ca până în 2022, de aceea trebuie să te uiți de unde vin aceste produse. (…) Trebuie să fim atenți, scuza că nu am avut experiență în raport cu aplicarea sancțiunilor nu funcționează. Nimeni nu a avut experiența asta, de aceea trebuie să fim vigilenți și din mers să învățăm”, a declarat Igor Grosu în cadrul emisiunii „Secretele puterii”, de la Jurnal TV.

Igor Grosu a declarat că subiectul va fi discutat și la nivel de Parlament. Speakerul a admis că formațiunea PAS ar putea să propună unele modificări legislative, care să prevină astfel de situații pe viitor.

„Vă promit, voi avea o discuție în Parlament cu colegii, la fracțiune vom discuta, să vedem care ar fi acele filtre, intervenții în care să anticipăm situații de acestea regretabile”, a conchis președintele Parlamentului.

Mașini pe bani europeni și americani cu anvelope rusești? De la ce a pornit totul

IGP a lansat în luna martie curent o licitație în vederea achiziționării a aproximativ 800 de anvelope de vară, de diferite dimensiuni, pentru automobilele din dotare. Potrivit Jurnal TV, cinci companii au depus oferte, iar câștigătoare a fost desemnată compania „Eximotor”, care urma să livreze cele 736 de anvelope contra unei sume de 912.600 de lei. Compania a indicat în oferta sa pneuri „Cordiant”, produse în Rusia. Potrivit sursei citate, acest brand de anvelope aparține companiei petrochimice „Sibur”, supusă sancțiunilor internaționale, europene și americane. Mai mult, scrie sursa citată, „Sibur” este deținută de oligarhii Leonid Mikhelson și Ghenadi Timcenko, doi dintre cei mai bogați ruși, care ar fi în relații foarte apropiate cu Vladimir Putin. Atât Mikhelson, cât și Timcenko, sunt și ei supuși sancțiunilor internaționale.

La licitație au mai participat alte patru companii, a căror oferte au fost însă respinse, deoarece prețurile propuse au fost mai mari.

„S-au făcut niște interpelări la autoritățile de profil ca să ne dea în scris informații pentru a avea certitudinea că aceste companii sunt sub sancțiuni internaționale și dacă vom avea aceste confirmări vom întreprinde măsurile necesare ca să nu admitem astfel de achiziții. Compania respectivă s-a clasat pe locul întâi în preț, dar asta nu înseamnă că ea va fi desemnată câștigătoare, în cazul în care se află sub sancțiuni”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Adrian Efros, după ședința Guvernului, potrivit Jurnal TV.

De menționat că, potrivit datelor publicate pe site-ul e-licitații, rezultatele licitației au fost anulate pe data de 8 aprilie 2024. Motivul deciziei nu este evocat.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Marketing pentru afaceri: esențial pentru creștere și diferențiere

Într-o piață tot mai competitivă, afectată de schimbări și transformări zilnice, marketingul nu mai este un lux, ci o necesitate vitală pentru orice afacere – fie ea la început de drum sau deja foarte dezvoltată. 

Cu ajutorul unei strategii de marketing bine gândite, o companie își poate atrage clienți noi, fideliza publicul existent și își poate consolida poziția pe piață. 

Marketingul este esențial pentru succesul unei afaceri din mai multe motive. Iată o explicație detaliată împărțită pe secțiuni cheie: 

1. Vizibilitate și recunoașterea brandului – Marketingul ajută afacerea să fie cunoscută publicului țintă. Fără promovare constantă, chiar și produsele sau serviciile excelente pot trece neobservate. Prin reclame, prezență online, evenimente și campanii marketingul construiește recunoașterea brandului și poziționează compania în mintea consumatorilor. 

2. Generarea vânzărilor și creșterea veniturilor – Marketingul eficient atrage clienți noi și îi motivează pe cei existenți să cumpere din nou. Marketingul este cheia care deschide poarta vânzărilor. Nu este doar despre promovare, ci despre crearea unui sistem predictibil și scalabil de venituri. Fiecare acțiune – de la o simplă postare pe rețelele de socializare până la un email automatizat – poate contribui la creșterea cifrei de afaceri, dacă este parte dintr-o strategie clară și bine executată. 

3. Construirea relației cu clienții – Marketingul nu se oprește după prima vânzare. Comunicarea continuă cu baza de clienți ajută la menținerea relației cu aceștia, creând loialitate și comunitate. Un client fidel este mult mai valoros decât unul ocazional. 

4. Diferențierea față de competiție – Într-un context economic în care consumatorii sunt bombardați cu opțiuni similare, diferențierea devine un element esențial pentru supraviețuirea și dezvoltarea unei afaceri. Marketingul este instrumentul care construiește și comunică această diferență într-un mod relevant, clar și memorabil. 

5. Informare și educare – Marketingul nu înseamnă doar să vinzi, ci și să creezi încredere și înțelegere. Oamenii au nevoie să știe ce este produsul, la ce folosește și de ce merită atenția lor. Într-o piață complexă, informarea și educarea publicului reprezintă diferența dintre ignoranță și conversie. 

6. Colectarea și utilizarea datelor Campaniile de marketing oferă oportunitatea de a testa, analiza și optimiza. Prin instrumente digitale (ex: Google Analytics, Meta Ads Manager), companiile pot înțelege comportamentul clienților, preferințele acestora și pot ajusta produsele, prețurile sau comunicarea în funcție de date reale. Marketingul performant nu înseamnă să lansezi o campanie și „să speri la rezultate”. Înseamnă să măsori permanent și să îmbunătățești: 

  • Oprești ceea ce nu funcționează. 
  • Redirecționezi bugetele către ce performează. 
  • Ajustezi mesajele și designul pentru a crește conversia. 
  • Refaci pâlnia pentru a reduce abandonul. 

7. Sprijin pentru alte departamente – Marketingul nu este un departament izolat, ci o forță integratoare care colaborează activ cu toate funcțiile cheie dintr-o organizație. Echipa de marketing lucrează în sinergie cu vânzările, serviciul clienți, dezvoltarea de produs și HR (în employer branding). De exemplu, un brand puternic face mai ușor procesul de vânzare și atrage talente mai bune în companie. 

Fără marketing, nicio afacere nu are voce. Cu marketing, ai direcție, vizibilitate și rezultate. 

  • Vrei să fii cunoscut? Folosește marketingul. 
  • Vrei să vinzi mai mult? Folosește marketingul. 
  • Vrei să construiești un brand respectat? Folosește marketingul. 
  • Vrei să crești sustenabil? Marketingul e direcția. 

Alege să investești în marketing. Nu pentru că e la modă, ci pentru că e esențial. Fă-ți vocea auzită. Fă-ți afacerea de neuitat.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: