Plîngău Chironda

Platforma DA nu va delega un nou consilier în CMC, în locul lui Chironda. Vrea alegeri anticipate

Partidul „Platforma Demnitate și Adevăr” nu consideră necesară delegarea unei alte persoane în funcția de consilier în Consiliul Municipal Chișinău (CMC), în locul lui Victor Chironda. Declarația a fost făcută de liderul partidului, Dinu Plîngău. Acesta a adăugat că, în interiorul administrației, se înregistrează „derapaje grave” și că „unica soluție pentru depășirea acestui blocaj sunt doar alegerile anticipate”. Astfel, Platforma DA „solicită deblocarea activității Consiliului prin organizarea alegerilor anticipate atât pentru funcția de primar”, cât și „organizarea alegerilor pentru un nou Consiliu Municipal”.

„După demisia lui Victor Chironda din funcția de consilier municipal în semn de protest și act de sensibilizare a opiniei publice față de derapajele grave din interiorul administrației, Platforma DA nu vede necesitatea delegării altui candidat în Consiliul Municipal”, a comunicat Plîngău pe o rețea de socializare.

El a adăugat că „Ion Ceban a transformat primăria într-o structură de partid” și că „interesele meschine au dus la blocarea activității Consiliului Municipal Chișinău: nu se votează bugetul, nu se soluționează problemele locuitorilor capitalei, se face doar circ de prost gust și se tranzacționează funcții, interese în proiecte imobiliare”.

În contextul declarațiilor făcute de Dinu Plîngău, în care a fost vizat primarul Ion Ceban, NewsMaker a solicitat o reacție din partea reprezentanților edilului. Natalia Ixari, consiliera primarului de Chișinău, nu a comentat afirmațiile lui Plîngău, ci a redirecționat reacția Primăriei către anunțul făcut de Victor Chironda.

Pe 28 mai, Victor Chironda a anunțat că renunță la mandatul de consilier în CMC. El a spus că nu poate face parte „dintr-o structură care nu mai are nicio putere decizională și nu își îndeplinește rolul de a reprezenta în mod real interesele cetățenilor”.

Anunțul lui Chironda a venit la o zi după ce, pe 27 mai, consilierii municipali nu au reușit să ajungă la un acord pentru a aproba proiectul bugetului capitalei în prima lectură. Astfel, Chișinăul rămâne, în continuare, fără un buget aprobat pentru anul 2025.

Până acum, mai multe tentative de a aproba bugetul au eșuat. În lipsa unui consens între Primărie și CMC, orașul funcționează pe baza unui buget provizoriu adoptat de Ion Ceban. Nu e prima dată când capitala se pomenește într-o astfel de situație. În 2024, bugetul Capitalei a fost aprobat pe 30 iulie. De menționat că, potrivit uneia dintre prevederile legii „Privind administrația publică locală”, consiliul municipal poate fi dizolvat dacă, timp de șase luni, nu adoptă nicio decizie, indiferent de numărul ședințelor desfășurate. Ultima decizie oficială, conform site-ului orașului, a fost adoptată de consiliul municipal pe 19 decembrie 2024 — acum aproape trei luni. Dacă în următoarele trei luni consiliul nu se va întruni și nu-și va relua activitatea productivă, acesta ar putea fi dizolvat, iar alegerile anticipate — convocate.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

(VIDEO) „Au reparat drumurile sau au adus microbuze mai bune?” Ce spun pasagerii și șoferii despre scumpirea cu 20% la cursele interurbane

Prețurile pentru transportul de pasageri între raioane și în interiorul lor s-ar putea scumpi cu până la 20% — guvernul a aprobat o nouă metodologie de calcul a tarifelor. Acum vor fi luate în considerare nu doar costurile pentru combustibil și reparații, ci și detalii precum prezența unui aparat de aer condiționat sau tipul de transport — obișnuit sau electric.

Tarifele pentru cursele internaționale vor fi stabilite de Agenția Națională Transport Auto, iar cele pentru rutele locale — de consiliile raionale. Noul sistem va intra în vigoare la 1 martie 2026. Autoritățile susțin că această metodologie îi va ajuta pe transportatori să se dezvolte și să-și reînnoiască parcul auto — de exemplu, prin achiziționarea de mașini moderne în leasing.

Pasagerii se tem însă că cheltuielile pentru călătorii le va depăși bugetul, deoarece salariile și pensiile rămân neschimbate. Iar opiniile șoferilor s-au împărțit: unii consideră că majorarea tarifelor este justificată și îi va ajuta să acopere costurile pentru combustibil și reparații, în timp ce alții se tem că scumpirea va alunga pasagerii și nu va rezolva principalele probleme — drumurile proaste și microbuzele vechi.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: