Cadou 500 lei bonus și reduceri până la 56% la noul Darwin Dondușeni!



Începând cu 19 octombrie, magazinul Darwin din orașul Dondușeni va avea o nouă locație. Cele mai cool gadgeturi le vei găsi într-un singur loc: str. Feroviarilor 29/2. Vino să le testezi și să alegi exact ce ai nevoie.

Ți-am pregătit și un cadou de bun-venit – 500 lei bonus, pe care îl poți utiliza pentru a achita până la 10% din suma achiziției mult dorite. De asemenea, ai și până la 56% reduceri la gadgeturi, accesorii și multe altele.

Te invităm la evenimentul de deschidere pe 19 octombrie, începând cu ora 9:00 până la 13:00. Vino cu gașca și familia, căci promitem o atmosferă marca Darwin! Concursuri, DJ și muzică bună, premii, selfie 360°, tombolă pentru cei ce vor face o cumpărătură și baloane gratuite pentru toți copii.  



Mai jos ți-am lăsat doar câteva produse și prețurile exclusive valabile doar în ziua deschiderii și până pe 2 noiembrie:

– Mouse Razer Deathadder Essential 2021 – 399 lei
– Consolă pentru jocuri Sony PlayStation 5 Slim Digital Edition – 8599 lei
– Ceas inteligent Elari Watch Lite – 399 lei
– Proiector de stele Starry Sky Astronaut Colorful Moon – 599 lei 

Prețurile afișate includ deja reducerea și bonusul aplicat! 

Te așteptăm la noul Darwin din or. Dondușeni, str. Feroviarilor 29/2 să profiți de toate ofertele disponibile. Reducerile și bonusul îl poți folosi doar până pe 2 noiembrie.  

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Colaj NM

Serviciul Vamal va avea un nou șef. Alexandru Iacub va prelua o nouă funcție

Pe 5 noiembrie, Guvernul Munteanu a aprobat eliberarea lui Alexandru Iacub din funcția de director al Serviciului Vamal. În locul său, a fost numit Radu Vrabie. În același timp, cabinetul de miniștri a aprobat numirea lui Alexandru Iacub în funcția de secretar general adjunct al Guvernului.

La ședința cabinetului de miniștri s-a propus și aprobat eliberarea lui Alexandru Iacub din funcția de director al Serviciului Vamal, începând cu 5 noiembrie, în baza cererii sale de demisie. Menționăm că, pe 4 noiembrie, Iacub a anunțat că pleacă de la Serviciul Vamal. La ședința Guvernului, ministrul Finanțelor, Andrian Gavriliță, a declarat că Alexandru Iacub „rămâne un membru foarte important al echipei”. „El nu pleacă. (…) El trece într-un nou rol, să zic așa, nu mai puțin important și relevant. O să ne fie alături în continuare”, a adăugat ministrul.

„Ce a spus domnul ministru Gavriliță e foarte corect. Ne-am întâlnit cu domnul Iacub, am discutat și a avut și el unele dubii, ezitări, dar direcția care și-a asumat-o domnul Buzu e foarte importantă și foarte complexă și cu siguranță are nevoie de o susținere acolo. Mă bucur că domnul Iacub a acceptat această provocare, o provocare pentru dumnealui. (…) O să revenim puțin mai târziu la aprobarea noii funcții a domnului Iacub”, a declarat, la rândul său, premierul Alexandru Munteanu.

Ulterior s-a propus și aprobat numirea lui Radu Vrabie în funcția de director al Serviciului Vamal, începând cu 7 noiembrie. „Domnul Vrabie este un profesionist, cu aproape 20 de ani de experiență, ocupând funcții de conducere în mediul privat și programe de dezvoltare internațională. În ultimii 6 ani, dumnealui a fost vicedirector la câteva echipe care asigurau suportul în modernizarea Serviciului Vamal”, a declarat ministrul Finanțelor, Andrian Gavriliță.

La ședință s-a propus și votat numirea prin transfer a lui Alexandru Iacub în funcția de secretar general adjunct al Guvernului din data de 6 noiembrie.

Menționăm că, la aceeași ședință, Guvernul a aprobat numirea lui Alexei Buzu în funcția de secretar general al Guvernului, începând cu 5 noiembrie.

pas2025.md

Mai mulți medici primeau fraudalos diplome la medicină? Emil Ceban răspunde acuzațiilor

Ministrul Sănătății, și fostul rector al Universității de Stat de Medicină și Farmacie din Chișinău, Emil Ceban, susține că informațiile despre un rezidențiat care nu s-ar fi desfășurat în realitate la USMF sunt false. Fostul rector al universității afirmă că a aflat de la presă despre perchezițiile care au loc în România. El subliniază că toate diplomele și activitățile studenților sunt urmărite printr-un sistem digital riguros. Rectorul mai precizează că orice absență este înregistrată automat, iar acuzațiile nu corespund realității.

„Universitatea utilizează un sistem informațional în care fiecare student, de la înscriere până la absolvire, este monitorizat zi de zi. Totul este documentat și digitalizat: fiecare curs, fiecare examen și fiecare notă. Nimeni nu le poate modifica. Dacă un student lipsește mai mult de 2-3 zile, sistemul generează automat o alertă. Prin urmare, aceste acuzații sunt false”, a declarat fostul rector.

Despre perchezițiile din România, rectorul a adăugat că „organele competente se ocupă de acest caz, iar când vom avea rezultatele, vom oferi explicațiile necesare”.

„După ședința de guvern o să mă autosesizez, o să sun la organele competente, o să facem legătură cu colegii noștri din România și o să avem o claritate și o să vă dăm un răspuns clar pe această întrebare”, a mai spus rectorul.

Amintim că Parchetul General din România, și ofițerii IGPR au efectuat 14 percheziții în București și mai multe județe, inclusiv la sediul unei instituții publice. Ancheta vizează posibile infracțiuni de înșelăciune, fals material în înscrisuri oficiale, fals informatic, uz de fals și exercitarea fără drept a unei profesii. Potrivit procurorilor, 12 persoane urmează să fie duse la audieri, dacă vor fi depistate.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

VIDEO Prima ședință a cabinetului premierului Munteanu. Taxe mai mari pentru servicii civile, în agendă

Guvernul condus de Alexandru Munteanu s-a întrunit pe 5 noiembrie în prima ședință după învestire. În agendă se află 14 subiecte. Printre acestea se numără un subiect privind resursele umane, acordul în baza căruia funcționează Centrul Cultural Rus, precum și un proiect referitor la serviciile prestate de Agenția Servicii Publice, care prevede taxe mai mari pentru serviciile civile.

Amintim că Guvernul Munteanu a depus jurământul de învestire pe 1 noiembrie, după ce 55 de deputați ai PAS i-au acordat votul de încredere.

GAL Trans & Mastercard – Călătorește mai avantajos cu Mastercard și GAL Trans

Mastercard și GAL Trans, partenerii de încredere al celor care aleg să călătorească sigur și confortabil lansează o nouă campanie dedicată pasagerilor care preferă plățile digitale. Indiferent dacă mergi la studii, la muncă sau în vacanță, acum ai un motiv în plus să alegi GAL Trans: în perioada 1 noiembrie 2025 – 31 octombrie 2026, toate biletele achitate online cu un card Mastercard® beneficiază de reduceri de până la 10% pentru orice destinație.

Promoția este valabilă pentru biletele cumpărate pe www.galtrans.md sau prin aplicația mobilă GAL Trans achitate cu un card Mastercard. Reducerea se aplică automat la plată, fără coduri promoționale sau pași suplimentari.

Valoarea reducerii depinde de tipul cardului utilizat pntru plată:

  • 7% – pentru cardurile Mastercard® Standard
  • 10% – pentru cardurile Mastercard® Premium

Promoția este valabilă pentru achitările online în MDL, EUR și USD, pentru cursele Moldova-România-Ucraina. 

Biletele cumpărate în casele de bilete sau în autogări nu sunt eligibile pentru reducere. 

Mai multe detalii despre campanie sunt disponibile pe https://www.priceless.com/travel/product/219551/calatoreste-mai-avantajos-cu-mastercard?country=md

Prin această inițiativă, Mastercard și GAL Trans oferă pasagerilor o experiență de călătorie priceless. Cu noi drumurile lungi pot deveni mai scurte decât crezi – pentru că plățile digitale înseamnă nu doar viteză și siguranță, ci și economii reale.

Despre GAL Trans

Fondată în 1992, compania GAL Trans (Galiz-SV SRL) a pornit la drum cu doar trei autocare și o misiune clară: să ofere călătorii sigure, confortabile și de încredere. În prezent, GAL Trans deține un parc modern de peste 80 de unități care corespund standardelor europene, operând o rețea extinsă de rute regulate.

Despre Mastercard 

Mastercard conectează oameni, afaceri și comunități din peste 200 de țări și teritorii, oferindu-le acces la o lume de posibilități. Prin abordări strategice și inovație constantă, dezvoltăm soluții de plată digitale care fac viața de zi cu zi mai simplă, mai sigură și mai accesibilă. Tehnologia, inovația și parteneriatele noastre globale se unesc într-un ecosistem integrat de soluții care oferă sprijin oamenilor, companiilor și instituțiilor publice, ajutându-le să evolueze și să crească realizându-și potențialul la maxim.

gov.md

Taxe mai mari pentru unele documente. Cât vor costa actele de divorț și căsătorie

În Republica Moldova ar putea crește tarifele pentru unele servicii ale Agenției Servicii Publice (ASP), însă o parte dintre ele vor putea fi solicitate online, la prețuri mai mici. Guvernul ar putea aproba noile tarife chiar în ședința din 5 noiembrie. NewsMaker explică ce servicii se scumpesc și de ce.

Proiectul de modificare a hotărârii de Guvern privind serviciile prestate de ASP a fost elaborat de instituție, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Interne. Potrivit notei explicative, documentul prevede implementarea unor standarde moderne de prestare a serviciilor publice.

Căsătorii și divorțuri mai scumpe

Înregistrarea căsătoriei în regim obișnuit va costa 260 de lei și va dura o lună, față de 25 de zile lucrătoare anterior. Tarifele pentru înregistrarea accelerată vor crește semnificativ: 1820 de lei pentru 15 zile, 3640 de lei pentru 10 zile, 5460 de lei pentru 5 zile, 7280 de lei pentru o zi lucrătoare și 9100 de lei pentru înregistrarea în ziua depunerii cererii. Cererile depuse online vor fi cu aproximativ 10% mai ieftine. Divorțurile se vor scumpi de la 210 lei la 900 de lei, iar cererile online vor costa 810 lei. În cazuri excepționale, căsătoria poate fi înregistrată gratuit în ziua convenită de comun acord, dacă există pericol pentru viața unuia dintre viitorii soți.

Alte modificări

Înregistrarea deceselor va fi realizată în termen de trei zile lucrătoare, rămânând gratuită și cu posibilitatea depunerii online. Schimbarea numelui sau prenumelui în certificatul de deces va fi mai costisitoare, între 600 și 1800 de lei, în funcție de termenul de procesare, cu tarife mai mici pentru cererile online.

Obținerea cetățeniei prin recunoaștere va costa 6650 de lei, iar termenul de examinare va crește la un an. Tarifele pentru furnizarea informațiilor în scopuri succesorale și copiile de documente din arhivă vor crește semnificativ, iar unele documente vor putea fi obținute în regim „urgent”, inclusiv pașapoarte pentru refugiați sau persoane cu statut umanitar și certificarea actelor de stare civilă înregistrate pe malul stâng al Nistrului.

Majoritatea serviciilor vor fi disponibile online, la prețuri mai mici, prin platforma „Acte de stare civilă”, iar companiile și antreprenorii individuali vor putea depune online declarațiile privind beneficiarii efectivi fără taxă.

De ce cresc tarifele

Nota explicativă arată că multe servicii ASP nu au mai fost actualizate de câțiva ani, fiind parțial sau total gratuite. Tarifele pentru serviciile de stare civilă nu au mai fost actualizate de câțiva ani și variau între 30 și 500 de lei. Multe dintre ele sunt gratuite: 14 din 33 de servicii sunt oferite tuturor fără plată, iar 17 sunt gratuite pentru anumite categorii de persoane. În 2024, aproximativ 18% dintre toate serviciile au fost prestate fără taxă.

Din acest motiv, anul trecut ASP a reușit să acopere doar 36% din cheltuielile pentru serviciile din domeniul stării civile. După aplicarea noilor tarife, instituția estimează o acoperire de aproximativ 80%, restul urmând să fie compensat din alte venituri. Totodată, serviciile online vor fi cu 10% mai ieftine decât cele oferite fizic, pentru a încuraja utilizarea platformelor electronice.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: