Igor Cecan / NewsMaker

Primul comentariu oficial al Chișinăului la scrisoarea lui Krasnoselski

Instituțiile de resort ale Republicii Moldova analizează solicitarea Tiraspolului, care propune ca plata pentru gazele naturale livrate în regiunea transnistreană, inclusiv achiziția și transportarea acestora la hotarul cu Republica Moldova, să fie realizată de companii terțe, iar „Tiraspoltransgaz” să achite doar costurile tranzitului pe teritoriul țării. Această solicitare este evaluată pentru conformitatea cu rigorile legale naționale și internaționale, anunță Biroul de reintegrare.

În acest sens, autoritățile au sugerat ca „Moldovagaz” să achiziționeze gaz natural de pe bursa din Republica Moldova și să îl livreze către regiunea transnistreană, cu condiția ca „Tiraspoltransgaz” să achite pentru acest gaz.

Tiraspolul a comunicat că este de acord cu operarea livrărilor de către „Moldovagaz” către „Tiraspoltransgaz” în conformitate cu legislația Republicii Moldova. Cu toate acestea, autoritățile din regiune solicită implicarea companiilor terțe pentru achiziție și transport.

Biroul politici de reintegrare a anunțat că va oferi ulterior detalii suplimentare privind evoluția negocierilor.

Amintim că liderul de facto al regiunii transnistrene, Vadim Krasnoselski, a publicat luni scrisoarea Tiraspoltransgaz către Moldovagaz, în care se cere „să fie stabilit în cel mai scurt timp algoritmul și structura posibilei înțelegeri cu privire la cumpărarea de gaz și livrarea către Transnistria”. Totodată, Krasnoselski s-a adresat președintei Maia Sandu. Potrivit acestuia, regiunea nu a primit încă un răspuns la scrisoarea din 18 ianuarie. „Astăzi este deja 20 ianuarie. Pentru a îndeplini condițiile, este necesar să le cunoaștem. Stimată doamnă Sandu. Respectați cuvântul pe care l-ați dat public – asigurați livrarea gazului în Transnistria”, a menționat Krasnoselski.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Tren de marfă, monitorizat video, testat pe ruta Basarabeasca: poate înlocui 100 de camioane

Pe 24 decembrie 2025, Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” a testat cu succes un tren de marfă de 3.000 de tone pe ruta Basarabeasca – Iargara – Cahul. Trenul a folosit două locomotive pe prima parte a traseului și una pe cea de-a doua, iar testul a implicat cei mai experimentați mecanici și instructori.

Pentru cursa de testare, au fost restaurate rampele de primire a mărfurilor, readus în exploatare un segment de cale ferată neutilizat mai bine de cinci ani și pregătite două locomotive.

De asemenea, au fost aplicate tehnologii moderne, precum monitorizarea video a transportului și transmiterea electronică a documentelor între stații și echipele de locomotivă.

„De asemenea, pentru prima dată în ultimii 10 ani, la stația Cahul a fost restabilită rampa și au fost efectuate lucrări complete de încărcare-descărcare. Cursa de testare a fost efectuată în scopul livrării și descărcării vagoanelor pe estacada renovată a stației Cahul, precum și pentru evaluarea stării căii ferate după trecerea unui tren încărcat cu o asemenea greutate. Este important de menționat, că un astfel de tren poate înlocui până la 100 de camioane, ceea ce reduce semnificativ sarcina asupra drumurilor și are un impact pozitiv asupra mediului”, a menționat , Întreprinderea „Calea Ferată din Moldova, într-un comunicat.

Cursa arată că transportul feroviar pe acest segment poate înlocui un număr mare de camioane, reducând presiunea pe drumuri și facilitând logistică mai eficientă spre portul Giurgiulești.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: