Colaj NM sursa: Facebook, CEC

Purtătoarea de cuvânt a PAS și un fost membru al CEC au fost numiți în funcția de consilieri ai speakerului Parlamentului

Fostul membru al Comisiei Electorale Centrale (CEC) Sergiu Gurduza a fost numit în funcția de consilier al președintelui Parlamentului Igor Grosu. În funcția de consilier al speakerului a fost numită și fosta purtătoare de cuvânt a Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS) Aurica Jardan.

Numele lui Sergiu Gurduza și cel al Auricăi Jardan au fost incluse în lista angajaților secretariatului Legislativului.  Amintim că mandatul membrilor CEC a expirat în data de 17 iunie 2021.

Șeful Legislativului anunță că urmează a fi inițiate în regim prioritar procedurile de desemnare în funcție a noii componențe a Comisiei Electorale Centrale. În context, Comisia Juridică, Numiri și Imunități urmează să inițieze procedura de selectare a candidaților conform prevederilor Codului Electoral.

Șefa de cabinet a speakerului Igor Grosu a fost numită Tatiana Batin.

Contactată de NM, Aurica Jardan a precizat că funcția sa din cadrul PAS va fi preluată de Adriana Vlas.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Poliția de Frontieră/foto simbol

Poți traversa frontiera R. Moldova cu actele digitale din aplicația EVO? Poliția de Frontieră clarifică

Actele digitale din aplicația guvernamentală EVO nu pot fi utilizate la trecerea frontierei Republicii Moldova. Traversarea este permisă doar cu documentele în original, prezentate polițistului de frontieră. Informația a fost comunicată pe 14 septembrie de reprezentanții Poliției de Frontieră a Republicii Moldova.

Poliţia de Frontieră a declarat că, în prezent, traversarea frontierei de stat a Republicii Moldova de către persoane și mijloace de transport nu este permisă în baza actelor digitale generate de aplicația guvernamentală EVO.

„Conform legislației în vigoare, documentele electronice nu pot înlocui actele în original necesare pentru trecerea legală a frontierei de stat. Astfel, trecerea frontierei este posibilă doar în baza documentelor de călătorie valabile, prezentate polițistului de frontieră în original”, au comunicat reprezentanții instituției de la frontieră.

***

EVO a fost lansată pe 6 iunie 2024. Aplicația oferă acces la acte digitale și informații despre cetățeni și afaceri, inclusiv posibilitatea de a efectua plăți pentru diverse servicii. Pentru a folosi funcționalitățile EVO, cetățenii au nevoie de semnătură electronică.

La lansare, ministrul de atunci al Digitalizării, Dumitru Alaiba, declara că cetățenii care se vor înregistra în aplicație pot lăsa buletinul, permisul de conducere sau certificatul de înmatriculare acasă. „Actele de care ai nevoie vor fi în telefonul tău”, preciza Alaiba. Totodată, el menționa că în EVO pot fi găsite toate datele – amenzi, autovehicule, bunuri imobile, traversări de frontieră, statutul de asigurat și medicul de familie.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: