„Pute în sistemul judecătoresc”. Ceban, indignat că judecătorii nu au permis debranșarea unei întreprinderi de la alimentarea cu apă

Magistratul Roman Pascari de la Judecătoria Chișinău, sediul Centru, a interzis SA „Apă-Canal” debranșarea firmei „Slavena Lux” SRL de la sistemul public cu alimentare cu apă și canalizare. O solicitare în acest sens fusese anterior făcută de către reprezentanții primăriei capitalei, din cauza faptului că întreprinderea respectivă revarsă ape uzate în canalizarea publică, acesta fiind motivul mirosului neplăcut din oraș. 

Primarul municipiului Chișinău Ion Ceban s-a arătat indignat de decizia judecătorilor. Într-o postare publicată pe 23 septembrie pe pagina sa de Facebook, Ceban a anunțat că lista acelor agenți economici care încalcă normele va fi făcută publică.

„Pute în sistemul judecătoresc. Iar orașul se sufocă în urma unor decizii iresponsabile! Mai nou, Judecătoria Centru a interzis SA „Apă-Canal” de a debranșa acei agenți economici, producători, ce revarsă apele uzate de la întreprinderile de producere în canalizarea publică. După ce am decis ca agenții economici să fie pedepsiți anume în așa fel pentru faptul încălcărilor ce rezultă „putoarea” în capitală și le-am dat termeni concreți pentru a-și construi stații de preepurare, fapt ce ar soluționa problema, judecătorii le vin în ajutor”, a scris Ceban.

Edilul l-a etichetat în postare pe ministrul Justiției Fadei Nagacevschi și a menționat că judecătorii pronunță tot mai des decizii abuzive.

„Din păcate, în ultima perioadă, tot mai des ne confruntăm cu decizii abuzive din partea unor instanțe de judecată și anume: acapararea terenurilor, permiterea construcțiilor ilegale, întoarcerea în funcții a unor persoane dubioase. În continuare: Lista acelor agenți economici care încalcă normele va fi făcută publică”, a anunțat Ceban.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=688542378416307&set=a.112512009352683&type=3&theater

Anterior, edilul a relatat că în municipiul Chișinău sunt 47 de agenți economici care au încălcat grav normele sanitare și ecologice prin deversarea deșeurilor neprelucrate local, doi dintre care au fost debranșați de la rețeaua publică de canalizare. Potrivit primarului capitalei, unii dintre aceștia deversează ape uzate ce depășesc de zeci de ori și chiar de 2 mii de ori normele admisibile. Ce ține de faptul că mirosul neplăcut apare de fiecare dată în orele nopții, Ceban spune că există suspiciuni că aceste deversări sunt făcute în perioada de noapte.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Pe 31 mai a fost deschis circulației podul peste calea ferată de pe drumul de ocolire a municipiului Bălți. Potrivit Ministerului Infrastructurii, acesta a fost reconstruit integral. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au costat aproximativ 31,6 milioane de lei. Conform ministerului, durata de viață a podului este estimată la cel puțin 100 de ani. La ceremonia de inaugurare au participat președintele Parlamentului Igor Grosu și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Vladimir Bolea.

„Începând de astăzi, șoferii vor circula pe un pod sigur, dotat cu: parapet de siguranță și parapet pietonal protejate cu zinc, rezistente la coroziune; rosturi de dilatație moderne, adaptate la schimbările de temperatură; îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic turnat în două straturi; sistem dirijat de evacuare a apelor pluviale”, au comunicat reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, pe 31 mai. Potrivit ministerului, durata de viață a noii structuri este estimată la cel puțin 100 de ani.

Președintele Parlamentului, Igor Grosu, a spus că podul a fost „construit de la zero în timp record – 6 luni”. „Podul peste calea ferată, de pe traseul Chișinău-Orhei-Bălți, este un pod demult așteptat, construit conform ultimelor standarde europene. (…) Pe lângă faptul că este o arteră importantă de ocolire a orașului, podul a deschis acum drum direct și către Zona economică liberă Bălți. Până acum, antreprenorii și muncitorii din zonă erau nevoiți să facă un drum de ocolire, ceea ce însemna timp și bani irosiți”, a menționat Grosu.

Administrația de Stat a Drumurilor a raportat că pasajul peste calea ferată are o lungime de 76,21 metri și o lățime totală de 12,30 metri. Acesta include patru deschideri și două trotuare pietonale, fiecare cu o lățime de 1,0 metru. Lucrările de reparație, demarate în octombrie 2024, au o valoare totală de circa 31 635,42 mii lei. Potrivit Administrației, banii au fost alocați din Fondul Rutier.

„Vom continua cu reabilitarea podului peste râul Răut, astfel încât întreaga centură a municipiului Bălți să corespundă celor mai înalte standarde de circulație rutieră”, a declarat ministrul Vladimir Bolea.

Ministerul Infrastructurii a precizat că lucrările de reabilitare au loc în două etape: prima etapă a prevăzut reparația pasajului peste calea ferată, iar cea de-a doua etapă presupune reparația podului peste râul Răut: „Podul peste râul Răut și pasajul peste Calea Ferată sunt de o importanță strategică, fiind parte integrantă a centurii municipiului Bălți. Acestea au fost date în exploatare la începutul anilor ’70, însă, în urma constatării deteriorărilor semnificative s-a impus necesitatea stringentă a reabilitării”.

Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova
Igor Grosu
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: