Facebook/Agenția de Mediu

„Să stea în adăposturi”. Agenția de Mediu, mesaj pentru cei care locuiesc în preajma gunoiștii de pe strada Uzinelor

Agenția de Mediu vine cu o declarație ca urmare a incendiului izbucnit în această dimineață la gunoiștea de pe strada Uzinelor. Se menționează că au fost luate probe din aerul atmosferic, iar după investigarea de laborator vor fi făcute publice rezultatele. Ce ține de cetățenii din preajma depozitului, aceștia trebuie „să-și păstreze calmul și să stea în adăposturi”. 

Agenția de Mediu spune că s-a autosesizat și a intervenit la fața locului, în scopul prelevării probelor de aer atmosferic: „După investigarea de laborator a probelor prelevate, va fi publicată informația privind gradul de poluare a aerului”.

Reprezentanții Agenției mai declară că în urma arderii deșeurilor de plastic, în atmosferă se elimină în mare parte particule fine PM10, COV-uri (compuși organici volatili), precum și hidrocarburi aromatice policiclice ce pot afecta grav sistemul respirator al organismului uman, cauzând afecțiuni cardiace și pulmonare.

„Recomandăm populației din preajmă, care ar putea fi expusă la fumul contaminat cu substanțe periculoase, să păstreze calmul și să stea în adăposturi. În caz de ieșire strictă necesară, recomandăm purtarea măștilor de protecție și limitarea expunerii pe aria poluată”, comunică Agenția.

Amintim că în dimineața zilei de 9 octombrie, pompierii au intervenit de urgență pe strada Uzinelor 209 din capitală. Ajunși la fața locului, pompierii au stabilit că focul a cuprins deșeurile din plastic, care sunt stocate și păstrate pe teritoriul unui depozit de reciclare. Suprafața de ardere este de circa 30 de ari.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Rețelele sociale, în topul surselor de informare. Facebook și TikTok – favoritele moldovenilor

Majoritatea moldovenilor preferă rețelele sociale ca principală sursă de informare, urmate de televiziuni și site-uri de știri – arată cel mai recent studiu de audiență a mass-media din Republica Moldova, prezentat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) pe 17 iunie. La polul opus, 28,6% dintre respondenți spun că nu au încredere în nicio sursă media.

Potrivit cercetării, Facebook, YouTube, TikTok, Instagram și Telegram sunt platformele cele mai accesate, în timp ce X (fosta Twitter), Odnoklassniki și Snapchat sunt mai puțin populare. Majoritatea respondenților – 81% – accesează internetul zilnic, în diverse scopuri: pentru comunicare și socializare, căutarea de informații personale, informare, ascultarea de muzică sau vizionarea de filme, studiu sau activități profesionale.

Studiul mai arată că posturile de televiziune se bucură de cea mai mare încredere în rândul populației, acestea fiind urmate de rețelele sociale și site-urile de știri.

„Sperăm că cifrele de audiență vor fi utile managerilor media în elaborarea planurilor de promovare și marketing, dar și în atragerea de parteneri și publicitate. În același timp, informațiile despre profilul socio-demografic al publicului vor ajuta echipele editoriale să înțeleagă mai bine cine le urmărește. Atunci când știi cui te adresezi, poți crea conținut mai relevant, mai interesant și mai bine adaptat nevoilor publicului, ceea ce contribuie la creșterea audienței”, a declarat Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 1.045 de respondenți, al populației adulte (18+ ani) din Republica Moldova. Studiul acoperă atât mediul urban, cât și cel rural, inclusiv diferite regiuni geografice ale țării. Marja de eroare maximă este de ±3,0%.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: