Cornelia Cozonac/Facebook

Șeful Serviciului Vamal, despre cozile interminabile: „Problema nu este de o zi sau de o săptămână”

Cozi kilometrice s-au format pe parcursul ultimelor zile, la mai multe puncte vamale din Republica Moldova, din cauza nefuncționării sistemului informațional român, lipsei de personal în România, dar și infrastructurii din preajma posturilor vamale din țara noastră. Precizările au fost făcute de directorul Serviciului Vamal, Igor Talmazan, în cadrul ediției din 6 iunie a emisiunii „Cutia Neagră” de la TV8.

Ce se întâmplă în vămi nu este de o zi sau de o săptămână, este deja de la începutul războiului, de atunci s-au format aceste cozi în vamă. Pur și simplu, problema s-a accentuat în ultimul weekend. A căzut sistemul informațional din partea română și practic, s-au blocat aceste vămi. Dacă vama română nu a activat practic undeva 30 de ore și de exemplu, postul vamal Leușeni procesează în jur de 250 de camioane per zi în medie, la un simplu calcul, vedem că s-au format cozi de 7-8 km, care se atestă atât la Sculeni, cât și la Leușeni și în special, la Giurgiulești”, a declarat Igor Talmazan.

Potrivit acestuia, s-au luat măsuri pentru a fluidiza trecerile și nu există probleme de comunicare cu România. Însă problema nu este ușor de soluționat.

„Indiferent de ce măsuri de fluidizare am face noi pe partea RM, în situația în care nu pot trece podul tehnic, deja ele sunt egale cu zero. Imediat ce s-a început acest război, am dispus diferite măsuri pentru a accelera cumva procesul de facilitare a trecerii mijloacelor de transport. Dacă până la începerea războiului, trecerea prin România era asigurată prin trei puncte vamale: Giurgiulești, Sculeni, Leușeni, atunci la moment, sunt deja cinci posturi vamale”, a menționat șeful Serviciului Vamal.

Probleme există și în ceea ce privește sincronizarea capacităților posturilor vamale, dar și infrastructura din RM.

La noi, capacitatea de efectuare a operațiunilor posturilor vamale este mai mare decât în partea română. Personalul vamal este mult mai mic decât în RM. La moment, noi am transferat mai multe persoane în posturile vamale, dar nu este necesar, întrucât oricum este blocat podul. Este vorba de infrastructura atât a posturilor vamale, cât și în adiacența posturilor vamale. Noi nu avem parcări, unde conducătorii auto ar putea staționa și în acest timp, nu ar fi nevoie să se deplaseze la fiecare mișcare  de mijloc de transport”, a adăugat Talmazan.

Amintim că peste 200 de camioane au fost nevoite să aștepte ore în șir la vama Albița, sâmbătă, după ce patru posturi vamale din România și-au sistat activitatea.

Iar pe 2 iunie, un şofer de TIR, cetăţean al Republicii Moldova în vârstă de 62 de ani, care a aşteptat aproape 20 de ore să treacă graniţa cu România, a murit.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

screenshot

Trei morți în regiunea Odesa în urma unor explozii: două dintre victime, în stațiunea Zatoka VIDEO

Trei persoane au murit în regiunea Odesa în timp ce se scăldau în mare. Două dintre ele, un bărbat și o femeie, și-au pierdut viața în stațiunea Zatoka, în urma unei explozii. Cealaltă explozie s-a produs într-o altă zonă din regiune. Informațiile au fost comunicate de șeful administrației militare din regiunea Odesa, Oleg Kiper, care a subliniat că prezența în zonele acvatice neverificate este extrem de periculoasă. El a menționat că în regiune funcționează oficial 32 de zone sigure pentru scăldat, fiecare dintre acestea fiind supusă unei verificări complexe — există adăposturi, iar pe uscat și în apă nu există pericol de mine.

Kiper a scris pe Telegram că un bărbat a murit la Karolino-Bugaz, iar un alt bărbat și o femeie — la Zatoka. El a menționat că tragediile au avut loc în timpul scăldatului în zone interzise pentru recreere, ca urmare a exploziilor unor obiecte explozive.

„Acest fapt demonstrează încă o dată: prezența în zonele acvatice neverificate este extrem de periculoasă pentru viață! În regiune funcționează oficial 32 de zone sigure pentru scăldat: 30 în orașul Odesa, câte una în Cernomorsk și în raionul Primorsky din districtul Izmail. Fiecare dintre aceste zone a trecut printr-o verificare complexă — există adăposturi, iar pe uscat și în apă nu există pericol de mine. La locurile tragediilor lucrează forțele de ordine, care investighează toate detaliile evenimentelor. Reiterez apelul: odihniți-vă doar în locurile oficial permise. Ignorarea regulilor de siguranță reprezintă o amenințare directă pentru viață și sănătate, care poate duce la pierderi ireparabile”, a menționat Kiper.

Amintim că, în luna iunie curentă, alte două persoane au murit în stațiunea Zatoka. Aceștia și-au pierdut viața în timpul scăldatului în mare, în urma exploziei unui obiect necunoscut.

În stațiunile Zatoka și Karolina-Bugaz, în pofida redeschiderii hotelurilor și zonelor de agrement, accesul pe plaje rămâne interzis. Interdicția va fi valabilă până la încheierea sau anularea legii marțiale. În prezent, multe plaje sunt minate. Accesul la fâșia de coastă este permis doar militarilor și persoanelor care îndeplinesc misiuni speciale.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: