Puterea Oamenilor

Gata cu publicitatea politică sexistă sau sponsorizată din alte țări. Au intrat în vigoare noile reguli

Comisia Electorală Centrală informează că au intrat în vigoarea noile reguli pentru desfășurarea publicității politice. Astfel, toate formele de publicitate politică vor trebui să respecte date despre persoana care a plătit-o și să respecte anumite prevederi etice. De asemenea, nu vor putea constitui furnizori de publicitate politică persoane anonime, fundații, 

Totodată, atragem atenția că publicitatea politică, indiferent de forma și modalitatea de difuzare – publicitatea pe dispozitive fixe sau mobile, publicitatea audiovizuală, publicitatea exterioară (inclusiv cea temporară), publicitatea în presa scrisă, publicitatea on-line (inclusiv cea direcționată sau targhetată) – trebuie să conțină:

  • genericul „Publicitate politică”;
  • datele de identificare ale persoanei care a plătit pentru difuzarea publicității politice;
  • data și numărul ordinului bancar de plată, având ca obiect plata pentru difuzarea publicității politice.

Difuzarea publicității politice are loc doar în baza  contractului de difuzare a publicității, încheiat în formă scrisă între distribuitorul de publicitate și difuzorul de publicitate. Plata serviciilor de difuzare a publicității politice se poate efectua doar prin transfer bancar.

Este interzisă publicitatea politică subliminală, înșelătoare, imorală, discriminatorie, sexistă, care poate provoca panică, poate instiga la violență sau acțiuni periculoase, în măsură să prejudicieze sănătatea ori să amenințe securitatea oamenilor. De asemenea, nu este permisă publicitatea politică care încurajează, în mod direct sau indirect, un comportament contrar legii, care conține în mod nejustificat imagini ale unor situații periculoase, acțiuni, exerciții, obiceiuri, prin care sunt ignorate securitatea sau mijloacele de securitate, prin care se denigrează produse, servicii sau profesii, chiar fără a fi menționate explicit, care utilizează neautorizat simbolica de stat a Republicii Moldova sau a altor state, care nu este însoțită de datele de identificare în publicitate și/sau mijloacele de individualizare ale furnizorului de publicitate sau ale difuzorului de publicitate, care conține un text necorespunzător din punctul de vedere al normelor ortografice curente.

Nu pot fi furnizori de publicitate politică următorii subiecți:

  • un stat străin;
  • organizație internațională (inclusiv politică);
  • persoană juridică care nu este înregistrată în Republica Moldova;
  • un cetățean străin;
  • o persoană juridică înregistrată în Republica Moldova, care are în calitate de fondator, asociat și/sau proprietar beneficiar una dintre entitățile/persoanele străine sus-menționate;
  • o persoană juridică înregistrată în Republica Moldova, care, pe parcursul ultimilor 3 ani până la semnarea contractului de difuzare a publicității politice, a desfășurat activități finanțate/plătite integral sau parțial de către entitățile/persoanele străine sus-menționate;
  • o fundație;
  • o organizație filantropică;
  • un sindicat;
  • o organizație religioasă;
  • o entitate din sectorul public;
  • o persoană anonimă;
  • un difuzor de publicitate, public sau privat, cu statut de mass-media;
  • un cetățean al Republicii Moldova care nu a împlinit vârsta de 18 ani;
  • o persoană fizică care a împlinit vârsta de 18 ani, privată de dreptul de a alege;
  • o persoană care acționează în numele unei persoane terțe;
  • un comerciant.

Comisia Electorală Centrală urmează să stabilească reglementări specifice privind difuzarea publicității politice în conformitate cu prevederile Legii nr. 62 din 17.03.2022 cu privire la publicitate și ale Codului electoral nr. 325 din 08.12.2022.


Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

O companie din Viena a cumpărat 80% din acțiunile „Moldasig” pentru aproape 139 mln lei 

Pachetul majoritar de 80% din acțiunile „Moldasig” a fost vândut pentru 138,81 milioane de lei, prin licitație publică. Cumpărătorul este Vienna Insurance Group (VIG), lider pe piața de asigurări din Europa Centrală și de Est, a anunțat Agenția Proprietății Publice.

Potrivit APP, tranzacția s-a realizat prin licitație cu strigare pe piața reglementată a Bursei de Valori a Moldovei. Astfel, VIG a achiziționat pachetul de 480.000 de acțiuni, adică 80% din capitalul social al „Moldasig”, în valoare de 138,81 milioane lei. Contractul de vânzare-cumpărare a fost semnat astăzi, 25 august.

Agenția precizează că transferul efectiv al acțiunilor va fi finalizat în zilele următoare, după care tranzacția va fi raportată Consiliului Concurenței, conform legii.

„Prin această investiție demonstrăm angajamentul nostru puternic față de Republica Moldova. Ca lider în Europa Centrală și de Est, obiectivul nostru este să contribuim la dezvoltarea economiei locale prin consolidarea pieței de asigurări, în beneficiul populației”, a declarat Peter Höfinger, vicepreședintele Consiliului de Administrație VIG și membru responsabil pentru piața din Moldova.

„Această vânzare marchează un pas important pentru consolidarea sectorului asigurărilor și pentru dezvoltarea economiei naționale. Atragerea unui investitor strategic precum AVG garantează stabilitate financiară, servicii moderne și beneficii directe pentru cetățeni și mediul de afaceri. Procesul s-a desfășurat competitiv și transparent”, a declarat Roman Cojuhari, directorul general al APP.

„Moldasig” S.A. este a treia cea mai mare companie de asigurări din Republica Moldova, cu o cotă de piață de peste 14%, un portofoliu de peste 160.000 de clienți și circa 600 de angajați.  Pachetul de 80% din acțiunile sale se află în vânzare din 2017, însă toate tentativele de până acum au eșuat.

Piața de asigurări din Republica Moldova reprezintă în prezent aproximativ 1% din PIB, mult sub media regională, iar autoritățile consideră că este necesar un impuls strategic pentru dezvoltarea durabilă a acestui sector.

Vienna Insurance Group, pe de altă parte, este prezentă pe piața Republicii Moldova din 2014, prin compania „Donaris”, care deservește peste 120.000 de clienți. La nivel global, VIG reunește peste 50 de companii de asigurări și fonduri de pensii în 30 de țări. Compania gestionează un portofoliu de 33 milioane de clienți și are circa 30.000 de angajați în toată lumea.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: