​Televiziunea Centrală, afiliată lui Ilan Șor, ajunge în multiplexul digital
Full Article 2 minutes read

​Televiziunea Centrală, afiliată lui Ilan Șor, ajunge în multiplexul digital

Postul Televiziunea Centrală, afiliat lui Ilan Șor, a obținut dreptul de a utiliza un slot disponibil din Multiplexul digital A, în cadrul concursului desfășurat de Consiliul Audiovizualului la 23 decembrie. Astfel, canalul obține dreptul de a emite în format digital pe o arie de acoperire de 76% din teritoriul Republicii Moldova și cu acces la 85% din populația țării, transmite media-azi.md.

x

CA a anunțat concurs pentru suplinirea capacității disponibile a Multiplexului A pentru două sloturi. Doar Televiziunea Centrală a prezentat actele. Potrivit declarației televiziunii, întreprinderea are capacități financiare pentru acoperirea cheltuielilor necesare în multiplex. „Păcat că la concurs s-a înscris doar un singur concurent. Aici nu ai încotro”, a comentat membrul CA Corneliu Mihalache.

Astfel, prin vot unanim, postul de televiziune a obținut dreptul de a emite în format digital.

Potrivit planului de afaceri al Televiziunii Centrale, pentru extinderea acoperirii de emisie prin sistemul multiplex digital terestru prin  cumpărarea echipamentului tehnic și alte acțiuni televiziunea estimează cheltuieli de circa patru milioane de lei. Prețul mediu pentru publicitate la TVC este de 50 de euro pentru un minut. În cadrul postului de televiziune sunt angajate 62 de persoane.

Televiziunea Centrală este deținută de compania Media Resurse, fondată de Klassika Media SRL.  Administratorul Media Resurse SRL este jurnalistul Dumitru Chitoroagă, care a fost reprezentant împuternicit al Partidului Politic ȘOR în municipiul Chișinău la alegerile parlamentare din februarie 2019. Compania Klassika Media a aparținut Ritei Țvik, care a decedat la începutul acestui an. Potrivit declarației postului de televiziune, moștenitorul legitim al companiei  a devenit Irina Țvic, fiica Ritei Țvic, fapt dovedit printr-un certificat de moștenitor.

Televiziunea Centrală emitea anterior sub brandul Euro TV, schimbându-și denumirea în septembrie 2018. Rapoartele de monitorizare a postului de televiziune arată, că prin politica editorială și informațiile difuzate la ecran este favorizat politicianul Ilan Șor. Oficial, el nu figurează drept persoană beneficiară a postului.

Potrivit companiei Radiocomunicații, în prezent, în Multiplexul digital A emit 12 posturi de televiziune. Utilizarea unui slot în multiplex costă în jur de 6.000 de euro lunar.

Ulterior, CA va trebui să includă postul de televiziune în lista furnizorilor naționali de servicii media pentru că serviciile media acestuia vor putea fi recepționate de cel puțin 2/3 din populația Republicii Moldova.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: