autoblog.md

Transportul național și internaţional, verificat de ANTA. Au fost aplicate amenzi în valoare de peste 119 mii de lei

20 de șoferi au primit amenzi și le-a fost retras dreptul de utiliza un mijloc de transport, iar cinci operatori de transport rutier s-au ales cu amendă în mărime de 62 500 lei. Măsurile au fost întreprinse de către Agenția Națională Transport Auto (ANTA) în perioada 18 –  24 ianuarie 2021.

Astfel, în cadrul acțiunilor de monitorizare și control organizate în mai multe raioane din țară precum și pe traseele de legătură cu punctele de traversare a frontierei de stat Leușeni, Tudora, Palanca, Cahul, Otaci, Sculeni și Giurgiulești au fost aplicate sancțiuni prin întocmirea a 78 procese verbale pentru încălcarea normelor de efectuare a transportului rutier de persoane, mărfuri și colete.

Potrivit ANTA, de la începutul anului 2021 și până la data 24 ianuarie curent, pentru transportarea ilicită contra cost de persoane, mărfuri și colete au fost întocmite 184 procese-verbale cu aplicarea pentru 50 conducători auto a măsurii de suspendare a dreptului de utilizare a vehiculului rutier și aplicate amenzi contravenționale în mărime de 119 708 lei.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Angela Sirbu

Salvată de un medic-pasager, nu de echipaj? Incident într-un avion care venea din Egipt spre Moldova

O pasageră a suferit un incident medical sever la bordul unui zbor Chișinău – Sharm El-Sheikh. Viața femeii, cetățeană a Ucrainei, a fost salvată de un medic din Republica Moldova aflat în calitate de pasager în avion. Acesta a intervenit timp de două ore, fără sprijinul echipajului de bord. Cel puțin așa susține o utilizatoare a rețelelor sociale, care afirmă că se afla în calitate de pasageră în avion. Potrivit acesteia, însoțitorii de bord nu cunoșteau procedurile de acordare a primului ajutor. Ea a mai spus că zborul a fost efectuat de o aeronavă închiriată de compania HiSky. Cea din urmă a precizat, în reacție, că zborul a fost operat de partenerul său, compania SkyUp, și că nu poate interveni direct în procedurile acesteia.

„În data de 24 iunie, pe cursa charter Chișinău – Sharm El-Sheikh, operată de o aeronavă închiriată de compania HiSky, a avut loc un incident grav la bord, trecut complet cu vederea de operatorul de zbor. O pasageră, cetățeană a Ucrainei, a suferit un episod medical sever în timpul zborului. Viața ei a fost salvată datorită intervenției extraordinare a Dlui Doctor Alexandru Marandici, care a acționat prompt, profesionist și fără sprijinul necesar din partea echipajului”, se arată într-o postare de pe rețelele de socializare.

Persoana care a făcut public cazul susține că „însoțitorii de bord nu cunoșteau procedurile de acordare a primului ajutor”, „trusa medicală de urgență conținea medicamente etichetate exclusiv în limba germană, fiind inutilizabilă în condiții de stres pentru personalul vorbitor de română sau engleză”, iar „manșeta tensiometrului era prea mică pentru persoane cu constituție corporală mai mare – complet nepotrivită pentru o situație critică”.

„În ciuda faptului că a fost evitată o tragedie majoră, care ar fi putut duce la întoarcerea aeronavei cu peste 250 de pasageri, HiSky nu a avut nici măcar decența de a-i mulțumi oficial Doctorului Alexandru Marandici pentru salvarea vieții pasagerei și, implicit, pentru evitarea unor pierderi financiare și operaționale uriașe”, se mai arată în postarea de pe online.

Autoarea relatării susține că se afla în acel avion în calitate de pasageră și că persoana care a avut de suferit era chiar lângă ea. Autoarea a ținut să precizeze că s-a reușit recuperarea pasagerei originare din Ucraina. „De la lipsă de puls, tensiune sub 40, mâini reci, inconștiență… A ieșit pe propriile picioare. 2 ore a durat resuscitarea. Nu a fost AVC și nici infarct. (…) Doamna în vârstă, 2 zile nedormite, doză dublă administrată a medicamentelor pentru hipertensiune”, a comunicat autoarea postării.

Și medicul Alexandru Marandici a menționat, într-un comentariu la postarea autoarei, că la aterizare femeia din Ucraina era stabilă și a fost ulterior însoțită de un angajat al aeroportului.

Ce spune HiSky

„Precizăm că zborul din 24 iunie a fost efectuat cu o aeronavă și echipaj asigurate de partenerul nostru SkyUp, conform unui acord standard în industrie. În astfel de cazuri, operațiunea se desfășoară sub certificatul de operator al partenerului, inclusiv cu echipamentele și protocoalele proprii”, au menționat reprezentanții HiSky la postarea autoarei de pe rețelele de socializare.

În continuare, compania a mulțumit lui Alexandru Marandici și a menționat că va lua toate măsurile necesare pentru a preveni astfel de probleme în viitor.

„Regretăm neplăcerile create și tratăm cu maximă seriozitate orice situație care ține de siguranța și confortul pasagerilor noștri. Chiar dacă nu putem interveni direct în procedurile partenerului, vom discuta acest caz și vom lua toate măsurile necesare pentru a preveni astfel de probleme în viitor. Mulțumim domnului doctor Alexandru Marandici pentru intervenția salvatoare și pentru profesionalismul de care a dat dovadă!”, au spus reprezentanții companiei.

NewsMaker a solicitat un comentariu de la reprezentanții SkyUp. Deocamdată nu avem un răspuns.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: