Ion Chicu
Максим Андреев, NewsMaker

„Un viitor prim-ministru, după cum crede el, a ieșit duminică cu învinuiri”. Chicu susține că opoziția încearcă să blocheze ajutorul macrofinanciar din UE

Premierul Ion Chicu susține că, odată cu votarea legii privind activitatea organizațiilor non-comerciale, Republica Moldova a îndeplinit toate condiționalitățile solicitate de Uniunea Europeană pentru oferirea tranșei a doua din ajutorul macrofinanciar, în mărime de 30 mln de euro. Șeful executivului a acuzat că politicienii din opoziția parlamentară încearcă să blocheze oferirea acestor bani.

„Am văzut că vicepreședintele unui partid, viitor prim-ministru, după cum crede el, a ieșit duminică cu învinuiri că R. Moldova nu a îndeplinit aceste condiționalități. Asta înseamnă că ei continuă să blocheze finanțarea R. Moldova, cum au făcut-o cu creditul rusesc. Noi înțelegem acest blocaj, această lozincă: „cu cât e mai rău în R. Moldova, cu atât de mai ușor să accezi la putere””, a spus Chicu.

Reacția vine după ce, duminică, vicepreședintele Platformei Demnitate și Adevăr, Igor Munteanu, a scris pe pagina sa de Facebook că R. Moldova nu a îndeplinit cele 8 condiționalități impuse de UE. Acesta a recunoscut, însă, că o parte din factorii care au împiedicat guvernul de a-și îndeplini angajamentele este criza provocată de pandemia de COVID-19.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10220013120456286&set=a.1191807233291&type=3&theater

Premierul țării a mai spus că s-a avansat în discuțiile privind acordarea ajutorului macrofinanciar în mărime de 100 mln de euro din partea UE, anunțat acum cîteva luni.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: