playtech.ro

Votul privind aderarea României la Schengen va fi pe ordinea de zi a ședinței decisive a Consiliului JAI de joi

Europarlamentarii Siegfried Mureșan și Rareș Bogdan au anunțat miercuri că votul privind aderarea României la spațiul Schengen va fi pe agenda Consiliului Justiție și Afaceri Interne (JAI) de joi, informează G4Media.ro.

Premierul Nicolae Ciucă ceruse de miercuri dimineață acest lucru.

”În ultimele luni, România a fost deschisă și a lucrat strâns cu instituțiile europene și cu autoritățile din Suedia, Olanda și Austria. Am răspuns tuturor îngrijorărilor și am demonstrat că țara noastră merită să fie în Schengen. Am convins Suedia și Olanda să-și întoarcă votul și să ne sprijine. Lucrăm în continuare îndeaproape cu autoritățile din Austria. Continuăm munca pentru a obține cât mai curând un rezultat pozitiv privind aderarea țării noastre cu drepturi depline în spațiul Schengen”, a declarat Siegfried Mureșan.

Rareș Bogdan a declarat la Antena 3 că ”nu mai putem aștepta încă un an, încă o amânare. Azi statul român își va apăra interesele până la capăt, îi vom explica cancelarului austriac că suferă și firmele austriece de pe urma unei eventuale amânări. Austria e singură acum, nici o altă țară din UE nu mai refuză votul pentru intrarea României în Schengen. Nu mai poate acționa discreționar, cu argumente care nu sunt corecte”.

Reamintim că Austria a rămas singura țară care a anunțat public că se opune intrării României în Schengen, după ce Olanda și Suedia și-au schimbat poziția.

Cancelarul Austriei, Karl Nehammer, a declarat marți că se opune aderării României și Bulgariei la Schengen pe motiv că țările se fac responsabile pentru valul de migranți înregistrați de Viena în anul 2022, scrie Europa Liberă România.

Ministrul de Interne al României, Lucian Bode, a călătorit la finalul lunii noiembrie la Viena pentru a discuta cu omologul său austriac pe tema imigrației și i-a prezentat în cifre dovada că România nu se află pe ruta Balcanilor de Vest, preferată de cei care ajung în Grecia, țară membră Schengen.

Astfel, potrivit datelor furnizate de Bode și preluate de acesta de la agențiile europene din domeniul migrației, din cei aproape 130.000 de migranți ajunși în UE pe ruta Balcanilor de Vest, sub 3% (3.574) au intrat în spațiul Schengen prin România.

Agenda finală a ședinței de joi a Consiliului JAI a fost stabilită în ședința COREPER II, alcătuită din reprezentanții permanenți la UE ai țărilor membre.

COREPER II se ocupă de configurarea discuțiilor și muncii la nivelul a patru Consilii europene: Consiliul pentru Afaceri Economice și Financiare, Consiliul pentru Afaceri Externe, Consiliul pentru Afaceri Generale și Consiliul pentru Justiție și Afaceri Interne.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: