Ai un magazin online? Află cum te poți pregăti pentru un Black Friday de succes

Așa cum decembrie este luna Sărbătorilor și a cadourilor, pentru industria de e-commerce luna noiembrie este cea mai activă, fiind perioada în care se organizează evenimentul Black Friday, în care retailerii online din întreaga lume pregătesc unele dintre cele mai mari campanii promoționale din întregul an. Iar dacă ai un magazin online, cu siguranță este un eveniment important și pentru business-ul tău.

Odată cu organizarea unui eveniment de tip Black Friday, vei beneficia de o serie de avantaje imediate pentru afacerea ta online precum: mai multă notorietate, creșterea vânzărilor, extinderea bazei de clienți, posibilitatea de diversificare a portofoliului de produse, iar campaniile de marketing bine gândite pentru această ocazie te vor face remarcat în rândul publicului tău.

Pentru a te bucura de un eveniment de Black Friday de succes, trebuie să ai în vedere câteva aspecte care te vor ajuta ca totul să meargă fără probleme:

  • Oferă mai multe modalități de plată – cu cât oferi mai multe opțiuni de plată, cu atât poți atrage un public mai larg. Ține cont de faptul că, în fiecare an, un procent important de cumpărători renunță la produsele din coș pentru că nu pot plăti așa cum își doresc.
  • Verifică procesul de check-out – oamenii care fac cumpărături online, cu atât mai mult de Black Friday, vor să cumpere cât mai repede, așteptându-se la un proces de check-out cât mai rapid și eficient. Pentru a reduce riscul de abandonare a coșului de cumpărături online, asigură-te din timp că procesul de finalizare a comenzii este optimizat pentru cele mai bune rezultate.
  • Optimizează sistemul informatic pentru un trafic crescut – serverele site-urilor de comerț electronic se pot confrunta cu dificultăți în cazul unui trafic semnificativ mai mare așa cum este de Black Friday. Astfel, înainte de marele eveniment, verifică toate capacitățile tehnice ale site-ului pentru a identifica elementele care au nevoie de optimizare.
  • Dezvoltă varianta mobile a site-ului – oricând este nevoie de o versiune mobile a site-ului, dar cu atât mai mult de Black Friday. Clienții fac din ce în ce mai multe cumpărături direct de pe dispozitivele mobile, prin urmare asigură-te că site-ul tău este pregătit și pentru vizitatorii de pe mobile.
  • Asigură un stoc suficient de produse – de Black Friday, cantitatea de produse vândute este semnificativ mai mare. Estimează din timp marja numărului de comenzi astfel încât să nu te confrunți cu stocuri de marfă limitate sau chiar cu lipsa lor pentru anumite produse.
  • Comunică din timp cu serviciile de curierat – pentru a evita întârzierile în livrarea produselor comandate de Black Friday, discută din timp cu firma de curierat parteneră și stabilește o frecvență mai mare de ridicare a coletelor din depozit. Astfel, eviți posibilitatea blocajelor într-o perioadă și așa aglomerată, iar produsele tale ajung mai repede la clienți.
  • Eficientizează serviciul de suport clienți – de Black Friday, clienții tăi sau potențialii clienți pot solicita mai multe cereri de suport, indiferent că vorbim de informații legate de produse sau de diferite dificultăți întâmpinate în procesul de comandă. Asigură-te că există persoane instruite care să ofere asistență rapidă clienților, iar modalitățile prin care vă pot contacta să fie ușor de identificat pe site.
  • Construiește un plan de marketing dedicat evenimentului – o campanie completă de marketing și comunicare are rolul de a face cunoscute magazinul tău și promoțiile pe care le desfășori, dar și să atragă cât mai mulți clienți. Campania de marketing ar trebui să înceapă cu cel puțin câteva săptămâni înainte de eveniment, pentru a putea atinge toate tipurile de canale de comunicare pe care le ai la dispoziție, precum e-mail, rețele sociale, bannere sau alte tipuri de reclame plătite.

De grija stresului logistic te poate scuti în această perioadă un serviciu de e-fulfillment. Datorită serviciilor oferite de Frisbo, platforma de smart e-fulfillment cu cea mai mare prezență în Europa, activă și în Republica Moldova, ai de acum oportunitatea de a externaliza toate serviciile logistice la un cost mai mic, predictibil, care poate fi inclus în strategia de preț a produselor, pentru ca tu să te concentrezi pe aspectele legate de promovare.

Ce este Frisbo? Frisbo este serviciul care preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare și livrare, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare și urmărire a comenzilor.

Astfel, dacă vrei să elimini toate problemele operaționale, cu Frisbo nu te mai preocupă:

  • depozitarea produselor (stocul este recepționat în siguranță și depozitat ordonat în rețeaua de hale partenere Frisbo)
  • procesarea comenzilor (când produsele sunt cumpărate din magazinul tău online, acestea sunt automat selectate în hală și ambalate de personal specializat, stocul fiind actualizat în timp real)
  • facturarea (facturile sunt emise prin platforma Frisbo, dar sub egida companiei tale)
  • livrarea acestora (algoritmul Frisbo cunoaște toți curierii și arbitrează ofertele lor, pentru ca tu să o primești pe cea mai bună)
  • retururile (ne ocupăm pentru tine și de procesarea retururilor înapoi în stoc, pentru ca nimic să nu se piardă).

Cu Frisbo beneficiezi de o experiență de vânzare facilă, toate canalele de vânzări se sincronizează automat într-un panou unic, pentru a putea urmări și administra procesarea comenzilor și stocul într-un singur loc.

Mai mult decât atât, Frisbo dispune de  integrări cu marile platforme de tip marketplace, pentru ca tu să poți vinde produsele tale pe mai multe canale și astfel să crești vânzările, dar și vizibilitatea ca afacere online pe mai multe piețe.

Serviciile Frisbo sunt disponibile magazinelor online care vând pe teritoriul Republicii Moldova, oferindu-le astfel posibilitatea de extindere pe piețe europene precum România, Polonia, Ungaria, Slovacia, Bulgaria, Austria, Germania, Cehia, Belgia, Italia, Spania, Portugalia sau Grecia continentală.

Astfel, de acum ai cale liberă spre spre publicul cumpărător european, printr-o platformă cu cea mai mare prezență în Europa Centrală și de Est, ce oferă chiar și livrare “a doua zi” în 10 țări europene.

Te-am convins? Cere un demo! Completează formularul disponibil pe https://www.frisbo.md/ pentru a fi contactat cu o ofertă personalizată.

De asemenea, mai multe detalii poți solicita la numărul de telefon +373 78600233.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Când trecem la ora de iarnă în 2025? Vom dormi mai mult cu o oră

Republica Moldova va trece la ora de iarnă în noaptea de 25 spre 26 octombrie 2025, în ultimul weekend al lunii octombrie. Astfel, în noaptea de sâmbătă spre duminică, ceasurile vor fi date cu o oră înapoi.

În Republica Moldova, schimbarea orei are loc de două ori pe an: în ultima duminică din martie se trece la ora de vară, iar în ultima duminică din octombrie – la ora de iarnă.

Trecerea la ora de iarnă înseamnă că vom dormi mai mult cu o oră, pentru că ceasul este dat înapoi. Astfel, ora 4:00 a dimineții va deveni ora 3:00.

Republica Moldova a trecut la ora de vară, în 2025, în noaptea de 29 spre 30 martie, când ora 03:00 a devenit ora 04:00.

pcrm.md

Partidul lui Voronin a decis: va forma propria fracțiune și va iniția o „coaliție largă de opoziție”

Partidul Comuniștilor din Republica Moldova (PCRM), care a acces în Parlament pe listele Blocului „Patriotic”, a decis să-și formeze propria fracțiune parlamentară. Decizia a fost luată pe 18 octombrie, la o săptămână după ce Voronin a declarat presei ruse că PCRM intenționează să aibă o fracțiune separată. În textul deciziei, reprezentanții PCRM fac referire la acordul privind crearea blocului electoral „Patriotic”. În același timp, partidul anunță că va iniția „crearea unei coaliții largi de opoziție”.

Reprezentanții PCRM au anunțat, într-un comunicat de presă, că pe 18 octombrie Comitetul Central al partidului a avut o ședință dedicată rezultatelor alegerilor parlamentare din 28 septembrie.

Conform partidului, cei prezenți la ședință „au fost informați despre textul Acordului privind crearea Blocului electoral Patriotic, în care se precizează clar că Blocul electoral Patriotic își încheie activitatea în ziua în care Curtea Constituțională recunoaște rezultatele alegerilor”.

„În aceste condiții, Plenul Comitetului Central al PCRM a adoptat o decizie privind formarea unei fracțiuni separate a Partidului Comuniștilor în noua componență a parlamentului. În Rezoluția Plenului se menționează, de asemenea, că PCRM va iniția crearea unei coaliții largi de opoziție împotriva abuzurilor regimului”, se mai arată în declarația partidului.

În decizia partidului se menționează că „PCRM consideră necesar să preia rolul de nucleu pentru unificarea clasei politice și a întregii societăți pe principiile patriotismului, protejării intereselor naționale și consolidării suveranității Republicii Moldova”: „În acest context, partidul inițiază analizarea posibilității creării, în viitorul apropiat, a unei Coaliții Patriotice pe scară largă, deschise pentru participarea tuturor forțelor politice și organizațiilor civice care împărtășesc aceste valori fundamentale”. Astfel, partidul a decis să „încredințeze fracțiunii PCRM din Parlamentul Republicii Moldova inițierea creării unei coaliții unite de opoziție împotriva abuzurilor de putere, precum și în scopul protejării Constituției și a intereselor cetățenilor Republicii Moldova”.

***

Amintim că, săptămâna trecută, Vladimir Voronin a declarat presei ruse că PCRM intenționează să-și aibă propria fracțiune în Parlament. Tot atunci, el a precizat că cele patru partide care au constituit blocul electoral – PSRM, PCRM, „Inima Moldovei” și „Viitorul Moldovei” – vor continua să colaboreze și chiar să elaboreze un „concept comun de cooperare”, dar nu vor forma o fracțiune unică. Vezi aici cum au reacționat reprezentanții PSRM și „Viitorul Moldovei”.

***

Patru partide de opoziție, conduse de Igor Dodon, Vladimir Voronin, Irina Vlah și Vasile Tarlev s-au unit și au format blocul electoral „Patriotic”, în iulie. Formațiunea a fost votată de 24,2% din totul moldovenilor care s-au prezentat la urne la alegerile parlamentare din 28 septembrie. Blocul „Patriotic” a obținut 26 de fotolii din totalul de 101 în Parlament.

Precizăm că Partidul „Inima Moldovei”, condus de fosta bașcană a Găgăuziei, Irina Vlah, a fost scos din cursa pentru parlamentare cu doar câteva zile înainte de scrutin, după ce instanța a acceptat solicitarea Ministerului Justiției și a limitat temporar activitatea partidului. Formațiunea este acuzată de finanțare ilegală a campaniei electorale.

Pe 16 octombrie, Curtea Constituțională a a confirmat rezultatele alegerilor parlamentare și a validat mandatele tuturor deputaților aleși. Pe 22 octombrie va avea loc prima ședință a noului Legislativ. Deputații urmează să aleagă conducerea – președintele Parlamentului, vicepreședinții și Biroul permanent – și să formeze fracțiunile parlamentare în termen de maximum 10 zile.

agora.md

Zece cetățeni ai R. Moldova – identificați în 2025 ca victime ale implicării forțate în activități ilegale

De Ziua europeană de luptă împotriva traficului de persoane, Centrul Internațional „La Strada Moldova” a atras atenția asupra exploatării prin implicarea forțată a victimelor în activități infracționale, precizând că în acest an au fost identificați 10 cetățeni ai Republicii Moldova constrânși să participe la fapte ilegale. În același timp, potrivit Ministerului Muncii și Protecției Sociale, prin serviciile naționale de asistență și protecție a victimelor traficului de ființe umane au fost sprijinite, în primul semestru al anului 2025, 28 de persoane care au suferit diverse forme de exploatare.

„De Ziua Europeană de Luptă Împotriva Traficului de Persoane, atragem atenția asupra unei forme mai puțin vizibile, dar tot mai răspândite de exploatare: implicarea forțată a victimelor traficului în activități infracționale. La nivel global, potrivit Raportului ONU privind Traficul de Persoane 2024, cazurile de „criminalitate forțată” au crescut de la 1% în 2016 la 8% în 2022. În Republica Moldova, Centrul pentru Combaterea Traficului de Persoane a identificat în acest an 10 cetățeni exploatați prin constrângere în activități ilegale”, a declarat Centrul Internațional „La Strada Moldova”.

Centrul a adăugat că „exploatarea în activități criminale este trafic de ființe umane”, iar „victimele trebuie tratate ca atare și protejate, nu pedepsite”. „Dacă primești o ofertă de muncă peste hotare, verifică atent detaliile și sună la Linia fierbinte pentru migrație sigură și antitrafic – 0 800 77777 (apel gratuit)”, se mai arată în declarația Centrului.

Ministerul Muncii și Protecţiei Sociale a declarat că „Republica Moldova continuă să depună eforturi pentru a îndeplini standardele minime privind eliminarea traficului de ființe umane”.

„Pentru acordarea suportului specializat, funcționează două servicii sociale, cu acoperire națională: Centrul de asistență și protecție a victimelor și potențialelor victime ale traficului de ființe umane – destinat femeilor și copiilor și Serviciul de asistență și protecție a victimelor traficului de ființe umane – destinat bărbaților victime, prin intermediul cărora în primul semestru al anului 2025 au fost asistate 28 de victime. Aceste servicii oferă adăpost, consiliere informațională, consiliere psihologică, asistență juridică primară, medicală și sprijin pentru reintegrare socială”, a comunicat Ministerul.

Instituția a mai declarat că, începând cu anul 2024, în fiecare structură teritorială de asistență socială activează un specialist sau o specialistă în domeniul violenței în familie și al reabilitării victimelor infracțiunilor, pregătit(ă) să ofere sprijin inclusiv victimelor traficului de ființe umane și persoanelor cu risc sporit de exploatare.

Pentru sprijin imediat, victimele traficului de ființe umane pot contacta următoarele linii telefonice:

Unitatea Națională de Coordonare a Sistemului Național de Referire: +373 22 80 44 35

Linia pentru migrație sigură și anti-trafic: 0800 77777 (RM)/+373 22 23 33 09 (în afara țării)

Linia fierbinte a Centrului pentru Combaterea Traficului de Persoane: 022 254 998/067 407 614

Linia fierbinte pentru regiunea transnistreană: 0800 88888 (RM)/+373 533 86 030 (în afara țării)

Facebook/Triathlon Federation of Moldova

Competiție sportivă în Chișinău, duminică: au fost anunțate restricții de circulație

Duminică, 19 octombrie, circulația rutieră va fi închisă pe strada Albișoara, pe tronsonul dintre strada Mihai Viteazul (de la pod) și strada Petru Rareș, între orele 06:00 și 17:00. Potrivit autorităților locale, va avea loc un eveniment sportiv, la care sunt așteptați sute de participanți.

Primăria Chișinău a declarat că evenimentul sportiv va avea loc între orele 08:00-15:45 pe strada Albișoara, pe tronsonul dintre str. M. Viteazul (de la pod) – str. A. Botezatu.

Ruta de troleibuz nr. 38 va fi redirecționată astfel: tur și retur, pe str. Ion Creangă, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, bd. C. Negruzzi, bd. Iu. Gagarin, urmând apoi traseul obișnuit.

„Conducătorii auto sunt îndemnați să se conformeze cerințelor agenților de circulație, să manifeste răbdare și disciplină în trafic, fără abateri de la Regulamentul Circulației Rutiere”, se mai arată în mesajul Primăriei.

Facebook/Primăria Municipiului Chișinău
Facebook/Banca Națională a Moldovei

„La BNM, femeile au un rol activ în luarea deciziilor”. Anca Dragu, la un eveniment cu lidere din instituții financiare internaționale

64% dintre angajații Băncii Naționale a Moldovei (BNM) sunt femei, iar peste jumătate dintre funcțiile de conducere sunt deținute de femei. Datele au fost prezentate de guvernatoarea BNM, Anca Dragu, la evenimentul „Women Leaders’ Discussion”, organizat de vicepreședinta Băncii Mondiale pentru Europa și Asia Centrală, Antonella Bassani. Anca Dragu a declarat că, la BNM, „femeile au un rol activ în luarea deciziilor, iar echitatea este o realitate organizațională”.

Reprezentanții BNM au comunicat, pe 18 octombrie, că guvernatoarea Anca Dragu și viceguvernatoarea Tatiana Ivanicichina au participat la „Women Leaders’ Discussion”, un eveniment care a reunit femei-lider din instituții financiare internaționale, bănci centrale și ministere de finanțe.

Potrivit instituției, la eveniment s-au discutat teme precum accesul egal la finanțare, leadership-ul feminin și rolul echității de gen în consolidarea rezilienței economice.

Conform BNM, Anca Dragu a subliniat în intervenția sa că „incluziunea financiară și echitatea de gen sunt condiții pentru o economie modernă, eficientă și rezilientă”. „Când femeile au acces egal la resurse financiare și la educație economică, întreaga societate are de câștigat”, a mai declarat guvernatoarea. Totodată, Dragu a menționat că BNM integrează principiile de diversitate, echitate și incluziune în toate politicile sale – atât ca autoritate de reglementare, cât și ca angajator responsabil. „64% dintre angajații BNM sunt femei, iar peste jumătate dintre funcțiile de conducere sunt deținute de femei”, a mai relatat sursa citată.

„La BNM credem într-o cultură bazată pe merit, profesionalism și colaborare. Femeile au un rol activ în luarea deciziilor, iar echitatea este o realitate organizațională”, a adăugat guvernatoarea.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: