Andrei Mardari / NewsMaker

Aparate de casă în Piața Centrală, dar nu la toți. Câți patentari au solicitat bani de la stat pentru a-și procura case de marcat

La 10 zile după intrarea în vigoare a modificărilor operate în Legea cu privire la patenta de întreprinzător, circa 210 de patentari, din cei 380 care activează în Piața Centrală, au trecut la activitatea independentă, în timp ce alți 40 au înființat Societăți cu Răspundere Limitată sau Întreprinderi Individuale. Administrația Pieței recunoaște, însă, că sunt și patentari indeciși, care nu au luat, deocamdată, o decizie, dar și deținători de patentă care sunt în proces de reorganizare. Primele rezultate ale reformei patentelor au fost discutate pe 10 iulie la ședința Comisiei parlamentare economie, buget și finanțe.

Viceprim-ministrul, Dumitru Alaiba, ministru al Dezvoltării Economice și Digitalizării, a informat, în cadrul ședinței, despre eforturile Guvernului depuse în vederea realizării reformei, inclusiv despre faptul că statul și-a asumat cheltuielile legate de procurarea aparatelor de casă și control pentru fiecare antreprenor, informează Legislativul de la Chișinău.

„Am făcut tot posibilul ca această tranziție care vizează puțin peste patru mii de oameni să fie cât mai ușoară și confortabilă. Am fost transparenți și am depus efort mare pentru a informa fiecare persoană în parte”, a menționat Dumitru Alaiba.

Președintele Comisiei economie, buget și finanțe, Radu Marian, a salutat efortul ministerului de a promova această decizie.

„Susținem plenar această reformă, care este în interesul tuturor. Este în interesul antreprenorilor, pentru că va oferi cadrul necesar pentru o activitate mai transparentă și cu mai puțină raportare. De asemenea, este în interesul consumatorului, pentru că va primi bonul de casă și va putea să își protejeze drepturile. Totodată, este în interesul statului și în interesul tuturor agenților economici care plătesc taxe și impozite și eliberează aceste bonuri fiscale”, a menționat Radu Marian.

Din 1 iulie 2023, activitatea în bază de patentă a fost înlocuită cu activitatea independentă care presupune un regim fiscal simplificat. Pentru a trece la noua formă juridică, comercianții beneficiază de granturi nerambursabile pentru procurarea aparatelor de casă, instruiri, majorarea plafonului de vânzări, dar și cel mai mic impozit pe venit din Europa. Precizăm că reforma a fost criticată de mai mulți patentari. Aceștia au organizat proteste la Guvern și au cerut statului să renunțe la casele de marcat.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Glovo sărbătorește 5 ani de activitate în Republica Moldova: investiții, digitalizare pentru afacerile locale și impact economic semnificativ

Chișinău, [29 septembrie] – Glovo, una dintre cele mai importante platforme tehnologice care operează în Europa, Asia Centrală și Africa, marchează cinci ani de activitate în Republica Moldova. Lansată în octombrie 2020 în Chișinău, platforma și-a extins operațiunile în municipiul Bălți și a devenit un actor cheie în digitalizarea comerțului local, crearea de locuri de muncă și sprijinirea micilor întreprinderi locale din sectoarele restaurantelor și comerțului cu amănuntul.

Glovo a devenit mai mult decât o simplă aplicație. Este o adevărată platformă tehnologică, un ecosistem digital care conectează clienții, întreprinderile locale și curierii. Platforma sprijină transformarea digitală a comercianților locali și creșterea acestora, încurajează un nou comportament al consumatorilor bazat pe comoditate, accesibilitate, diversitate și oferă noi oportunități de venit pentru curieri.

Pentru a marca cea de-a cincea aniversare a operațiunilor în Moldova, cofondatorul Glovo, Sacha Michaud, a efectuat o vizită de lucru în țară pentru a sărbători acest moment important și pentru a se întâlni cu echipa locală, dar și partenerii cheie ai platformei. Antreprenor cu experiență și director executiv britanico-canadian, Michaud a fondat Glovo în 2015 alături de Oscar Pierre, cu viziunea clară de a oferi acces rapid la orice produs din oraș. Sub conducerea sa, Glovo a evoluat într-una dintre cele mai dinamice platforme tehnologice care oferă servicii multicategorie la nivel global.

Suntem mândri să sărbătorim cinci ani de activitate în Moldova. Împreună cu echipa locală și partenerii noștri, am construit un ecosistem care conectează clienții, companiile și curierii, transformând modul în care facem cumpărături și oferind mai multă comoditate și accesibilitate miilor de moldoveni”, a declarat Sacha Michaud, cofondator Glovo.

Ecosistemul Glovo: digitalizarea companiilor locale și stimularea noilor tendințe de consum

În doar cinci ani, Glovo a devenit o soluție indispensabilă pentru mii de moldoveni, integrând livrarea de produse alimentare în viața de zi cu zi a consumatorilor. Pornind din Chișinău în 2020, platforma și-a extins operațiunile în aprilie 2021 la Bălți – al doilea oraș ca mărime din țară. În prezent, Glovo colaborează cu peste 600 de locații partenere în Moldova, acoperind o rețea diversă de întreprinderi locale.

Modelul Quick Commerce (Q-Commerce), în care Glovo este un pionier, redefinește comerțul urban: livrări ultra-rapide, acces instantaneu la orice produs, flexibilitate pentru clienți și oportunități pentru parteneri de a-și extinde operațiunile.

Investiții și impact economic

Pentru a-și susține creșterea în Moldova, Glovo a investit până în prezent peste 3 milioane de euro în infrastructura logistică, tehnologie și dezvoltarea unui ecosistem de parteneri locali. Această investiție a avut un efect multiplicator, încurajând digitalizarea și stimulând vânzările pentru sute de IMM-uri.

„Încă de la început, Glovo a fost un partener de creștere pentru întreprinderile mici și mijlocii din sectorul HoReCa și nu numai. Mulți antreprenori locali din Moldova au făcut primii pași în vânzările digitale prin intermediul Glovo, ajungând la noi clienți și consolidându-și reziliența. Cu platforma noastră, deschidem noi oportunități pentru IMM-uri de a-și diversifica canalele de vânzare și de a se extinde mai rapid, continuând în același timp să consolidăm economia locală”, a adăugat Sacha Michaud.

Glovo contribuie activ la economia locală prin salariile angajaților, veniturile generate de curieri și valoarea adăugată creată pentru fiecare vânzător prin dezvoltarea vânzărilor online. În plus, Glovo respectă toate taxele solicitate la nivel local, inclusiv impozitele pe salarii și alte taxe de exploatare.

În abordarea sa hiperlocală, Glovo a creat 15 locuri de muncă directe în biroul său din Chișinău, care se ocupă de operațiunile zilnice și de aspectele comerciale pentru a oferi cel mai bun serviciu moldovenilor. În plus, aproape 400 de curieri operează în prezent pe platformă prin intermediul unor parteneri logistici terți. Acești curieri joacă un rol vital în dinamica livrărilor urbane rapide și în noua eră în care clienții caută comoditate, în timp ce modelul Glovo ajută întreprinderile mici să ajungă la un public mai larg, dincolo de cartierele lor, să-și diversifice canalele de vânzare și să-și crească vânzările.

Despre Glovo

Glovo este o platformă tehnologică de vârf care conectează clienții, întreprinderile și curierii, oferind servicii la cerere din mai multe categorii de la restaurante locale, magazine alimentare și supermarketuri, precum și magazine de retail de pe străzile principale. Ca lider în Quick Commerce, următoarea generație de comerț electronic, viziunea Glovo este de a construi cea mai mare piață online pentru a oferi tuturor acces la orice din orașul lor în câteva minute. Fondată în 2015 în Barcelona, compania operează în 23 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.Pentru mai multe detalii, accesează: https://about.glovoapp.com/

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: