Cine sunt beneficiarii efectivi ai posturilor Primul în Moldova și Accent TV? SIS: „Secret de stat”
Full Article 3 minutes read

Cine sunt beneficiarii efectivi ai posturilor Primul în Moldova și Accent TV? SIS: „Secret de stat”

Serviciul de Informații și Securitate (SIS) califică drept secret de stat datele despre identitatea beneficiarilor efectivi ai posturilor Primul în Moldova și Accent TV. Informațiile au fost confirmate de către instituție pentru Media Azi.

Media Azi a solicitat informații la subiect după ce, pe 4 octombrie, Consiliul Audiovizualului a cerut SIS, CNA și Consiliului Concurenței să investigheze dacă Primul în Moldova și Accent TV și-au schimbat beneficiarul final, urmare a mai multor informații publicate în presă. La solicitarea de a primi copia răspunsului emis de SIS către CA, reprezentanții instituției au răspuns că informația „conține date ce constituie rezultatul activității contrainformație și speciale de investigații, realizate de către SIS, fiind astfel atribuită la secret de stat (…), iar purtătorul material de informație poartă parafa de secretizare Restricționat”.

Au cerut o copie și de la CA, precum și confirmarea sau infirmarea faptului că cele două televiziuni ar fi afiliate direct ori indirect Partidului Șor, precum au scris mai multe instituții media. Autoritatea din audiovizual și-a motivat refuzul de a oferi datele făcând trimitere la secretizarea acestora.

Consiliul Audiovizualului a sesizat cele trei instituții ale statului după ce a fost informat pe 22 septembrie, de către compania Telesistem TV, proprietara posturilor Accent TV și Primul în Moldova, că firma are o nouă administratoare, iar mai multe instituții media au scris că cele două televiziuni ar trece astfel sub controlul Partidului Șor. Președinta instituției, Liliana Vițu, invoca o bănuială rezonabilă de concentrare mediatică între posturile de televiziune TV6, Orhei TV, Primul în Moldova și Accent TV.

În noiembrie a devenit cunoscut faptul că posturile Primul în Moldova și Accent TV și-au schimbat nu doar administratorul, ci și proprietarii finali din Rusia. La data de 7 octombrie 2022, potrivit Ziarului de Gardă, noul beneficiar al televiziunilor a devenit Alexei Polunin, cetățean al Federației Ruse. Autoritatea din audiovizual nu a fost informată despre modificări și a amendat din acest motiv compania care deține televiziunile.

Amintim că membrii CSE s-au întrunit pe 16 decembrie în ședință. Seara, a fost publicată dispoziția prin care mai multe posturi TV, afiliate Partidului „ȘOR” rămân fără licență de emisie. Primul care a venit cu o reacție a fost TV6. Conducerea instituției de presă a calificat decizia drept un atac la libertatea de exprimare.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la existența jurnalismului de calitate susținându-ne pe Patreon! În acest fel, puteți fi parte a schimbării în bine a Moldovei. Datorită sprijinului vostru, vom putea implementa și mai multe proiecte noi și importante. Vă punem la dispoziție 6 modalități de a ne sprijini. În schimb, vă oferim content exclusiv și cadouri plăcute. Accesați linkul pentru a deveni patronul nostru. Nu este deloc greu, în schimb este atât de plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: