Curg amenzile de la CA. Patru posturi TV apropiate socialiștilor au fost sancționate
Full Article 2 minutes read

Curg amenzile de la CA. Patru posturi TV apropiate socialiștilor au fost sancționate

Consiliul Audiovizualului a sancționat cu câte 5 mii de lei posturile TV controlate de socialiști: NTV Moldova, TNT-Exclusiv TV, Primul în Moldova și Accent TV. Datele monitorizării au atestat devieri de la Concepția generală aprobată de Consiliul Audiovizualului. 

Reprezentanții Consiliului au examinat pe 5 august curent rezultatele monitorizării serviciilor media audiovizuale de televiziune la capitolul respectării Concepției generale a serviciului de programe. Verificarea a avut loc urmare a autosesizării președintei Consiliului Audiovizualului, Liliana Vițu.

Monitorizarea a cuprins 7 zile consecutive, fiind efectuată în perioada 2-8 iunie curent. Calculele la Structura serviciului de programe au fost efectuate în baza înregistrărilor prezentate de respectivele servicii media.

Astfel, datele monitorizării au atestat devieri de la Concepția generală aprobată de Consiliul Audiovizualului, în special la capitolele: Producție proprie și Opere europene.

S-a depistat că deși NTV Moldova pretindea o cotă de 38% din propriul conținut, de fapt avea 30%. Iar conținutul local produs în Moldova nu a fost de 3%, ci de 13%.

Canalul TNT-Exclusiv TV în locul cotei declarate a conținutului propriu în valoare de 48%, a avut 12%, iar Accent TV a avut 22,9% în loc de 50%. Primul în Moldova a fost depistat cu un volum al lucrărilor europene în valoare de 44,37%, în loc de 50%.

Astfel, serviciile media audiovizuale de televiziune NTV Moldova, TNT-Exclusiv TV, Primul în Moldova și Accent TV au fost sancționate cu amenzi în valoare de 5000 de lei fiecare.

Prin urmare, „Telesistem TV” SRL (deține Primul în Moldova și Accent TV) și PP „Exclusiv Media” SRL sunt obligate să difuzeze textul sancțiunii în următoarele 48 de ore de la data adoptării deciziei, sonor și/sau vizual, de cel puțin 3 ori, în orele de maximă audiență.

De menționat că NTV Moldova și TNT-Exclusiv TV aparțin soției deputatului socialist Corneliu Furculiță – Ludmila Furculiță, iar Accent TV și Primul în Moldova aparțin a doi cetățeni ruși Natalia Ermilova și Samvel Grigorian. Anterior, coproprietarii acestor două canale au fost apropiații fostului președinte al Republicii Moldova Igor Dodon, omul de afaceri Vadim Ciubara și milionarul rus Igor Ceaika.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



NM a lansat o campanie de crowdfunding pe Patreon. Fiți complicele nostru

Acum, fiecare dintre voi, cititorii noștri, are ocazia să contribuie și să ne susțină activitatea, să ia parte la transformarea Moldovei. Vom continua să facem jurnalism corect în Moldova. Iar cu ajutorul vostru, vom putea să ne facem munca și mai bine. Vă propunem să alegeți una dintre cele 6 opțiuni prin care ne puteți susține. La rândul nostru, suntem gata să vă oferim toată recunoștința și mici surprize. Accesați linkul pentru a deveni complicele nostru. Și alegeți statutul care vi se potrivește: de la prieten până la președinte.

Susține NewsMaker.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: