facebook/Станислав Выжга

Curg amenzile de la CA. Patru posturi TV apropiate socialiștilor au fost sancționate

Consiliul Audiovizualului a sancționat cu câte 5 mii de lei posturile TV controlate de socialiști: NTV Moldova, TNT-Exclusiv TV, Primul în Moldova și Accent TV. Datele monitorizării au atestat devieri de la Concepția generală aprobată de Consiliul Audiovizualului. 

Reprezentanții Consiliului au examinat pe 5 august curent rezultatele monitorizării serviciilor media audiovizuale de televiziune la capitolul respectării Concepției generale a serviciului de programe. Verificarea a avut loc urmare a autosesizării președintei Consiliului Audiovizualului, Liliana Vițu.

Monitorizarea a cuprins 7 zile consecutive, fiind efectuată în perioada 2-8 iunie curent. Calculele la Structura serviciului de programe au fost efectuate în baza înregistrărilor prezentate de respectivele servicii media.

Astfel, datele monitorizării au atestat devieri de la Concepția generală aprobată de Consiliul Audiovizualului, în special la capitolele: Producție proprie și Opere europene.

S-a depistat că deși NTV Moldova pretindea o cotă de 38% din propriul conținut, de fapt avea 30%. Iar conținutul local produs în Moldova nu a fost de 3%, ci de 13%.

Canalul TNT-Exclusiv TV în locul cotei declarate a conținutului propriu în valoare de 48%, a avut 12%, iar Accent TV a avut 22,9% în loc de 50%. Primul în Moldova a fost depistat cu un volum al lucrărilor europene în valoare de 44,37%, în loc de 50%.

Astfel, serviciile media audiovizuale de televiziune NTV Moldova, TNT-Exclusiv TV, Primul în Moldova și Accent TV au fost sancționate cu amenzi în valoare de 5000 de lei fiecare.

Prin urmare, „Telesistem TV” SRL (deține Primul în Moldova și Accent TV) și PP „Exclusiv Media” SRL sunt obligate să difuzeze textul sancțiunii în următoarele 48 de ore de la data adoptării deciziei, sonor și/sau vizual, de cel puțin 3 ori, în orele de maximă audiență.

De menționat că NTV Moldova și TNT-Exclusiv TV aparțin soției deputatului socialist Corneliu Furculiță – Ludmila Furculiță, iar Accent TV și Primul în Moldova aparțin a doi cetățeni ruși Natalia Ermilova și Samvel Grigorian. Anterior, coproprietarii acestor două canale au fost apropiații fostului președinte al Republicii Moldova Igor Dodon, omul de afaceri Vadim Ciubara și milionarul rus Igor Ceaika.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Imagine simbol/Igor Grosu/Facebook

Mii de euro pentru reclamă pe Facebook. Vlah, Năstase, Furtună, PAS și Guvernul – în topul celor care investesc în promovare

În ultimele 30 de zile, partide, politicieni, instituții publice și organizații din Republica Moldova au cheltuit zeci de mii de euro pentru promovarea conținutului sponsorizat pe Facebook, arată datele Meta.

Cea mai mare sumă a fost cheltuită de Partidul „Inima Moldovei”, condus de fosta bașcană a Găgăuziei, Irina Vlah. Formațiunea a investit peste 6.200 de euro în promovarea a 116 postări sponsorizate. Irina Vlah a sponsorizat și de pe pagina sa oficială peste 50 de postări, pentru care a achitat peste 3.000 de euro. Majoritatea materialelor promovate vizează protestele anti-guvernare pe care partidul le organizează – manifestații despre care autoritățile afirmă că ar fi coordonate din afara țării.

Pe locul doi în clasamentul cheltuielilor se află fostul lider al Platformei DA, Andrei Năstase, care și-a anunțat candidatura ca independent pentru alegerile parlamentare. El a investit aproape 6.000 de euro pentru 55 de reclame sponsorizate, cu mesaje preponderent electorale – în care își anunță candidatura sau își expune viziunile despre viitorul Republicii Moldova. Asta, deși campania electorală oficială nu a început încă.

În topul celor care au investit în promovarea online se regăsește și Partidul „Moldova Mare”, condus de fosta procuroare anticorupție Victoria Furtună, asociată în mai multe investigații jurnalistice cu oligarhul fugar Ilan Șor. Formațiunea a cheltuit peste 3.800 de euro pentru 34 de postări sponsorizate, în care promovează, în principal, mesaje anti-guvernamentale și, uneori alarmiste, precum: „Moldova își pierde suveranitatea” sau „Moldova rămâne fără apă”.

Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS), aflat la guvernare, a plătit peste 3.300 de euro pentru 123 de postări sponsorizate de pe pagina sa oficială. În plus, mai multe organizații teritoriale, inclusiv PAS Chișinău, au avut propriile campanii de promovare. PAS Chișinău a investit aproape 2.000 de euro, în timp ce alte filiale au cheltuit în jur de 100 de euro fiecare. În general, PAS a promovat candidații formațiunii la parlamentare, miniștri, membri ai Guvernului care promovează reușitele guvernării.

Nu doar partidele și politicienii au fost activi în acest sens. Guvernul Republicii Moldova a investit peste 2.500 de euro pentru 32 de postări. Ministerul Educației a cheltuit peste 700 de euro pentru 20 de postări, iar Ministerul Infrastructurii – aproape 350 de euro pentru 12 postări. Majoritatea materialelor promovate vizează proiectele guvernamentale, inclusiv cele din cadrul programului „Satul European”, inițiative pentru tineri și realizări recente ale executivului.

Și liderii instituțiilor publice au sponsorizat mesaje: premierul Dorin Recean a plătit aproape 1.000 de euro pentru 12 postări; președintele Parlamentului și liderul PAS, Igor Grosu, a cheltuit peste 460 de euro pentru 18 postări; iar primarul capitalei și liderul MAN, Ion Ceban, a investit aproape 400 de euro pentru 19 postări sponsorizate.

De menționat că o parte considerabilă din aceste sume a fost direcționată către promovare cu tentă electorală, deși campania oficială pentru alegerile parlamentare din toamnă va începe abia pe 29 august.”

Conform politicii Meta, reclamele ce vizează teme politice sau de interes public sunt incluse într-o bibliotecă publică, care conține informații despre sursa finanțării, bugetul și numărul de afișări.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: