De ce NewsMaker a fost la un pas de închidere. Sau din ce motiv avem nevoie de susținerea voastră financiară

Prieteni, din 1 martie, în parteneriat cu maib, am lansat o platformă datorită căreia, voi, cititorii noștri, ne puteți trimite contribuții finaciare unice. Vă amintim că, pe lângă această platformă, avem și pagină de Patreon, platforma de crowdfunding unde ne puteți trimite lunar anumite sume de bani. Acum ne puteți susține în diferite moduri, așa cum vă este mai comod. Însă din ce motiv avem nevoie de susținere? Explicăm.

Din ce bani trăim?

V-am povestit deja că 80-90% din bugetul nostru îl constituie granturile. Din păcate, fără ajutorul banilor donatorilor este practic imposibil să faci în Moldova jurnalism independent. Și vorbim aici despre media profesionistă, cu o gamă largă de conținut. Suntem recunoscători tuturor organizațiilor care ne ajută.

Granturile funcționează pe bază de proiecte. Banii sunt alocați pentru scopuri concrete, pe care le descriem din timp și mijloacele obținute sunt dificil de direcționat spre alte cheltuieli. În plus, banii sunt alocați pentru un anumit termen. Înainte de finalizarea unui proiect de grant, echipa noastră începe să planifice unul nou. Uneori, procesul de raportare, negociere și perfectare a actelor durează până la 6 luni. În plus, periodic trebuie să căutăm proiecte noi și niciodată nu poți fi sigur că banii vor acoperi toate cheltuielile.

Ajunși în această situație, suntem nevoiți să acoperim cheltuielile din alte surse: din veniturile obținute din reclamă sau din fondul de rezervă. Atunci când se finalizează concomitent mai multe proiecte de granturi, banii pot să fie insuficienți pentru cheltuielile curente ale redacției. Și în acest moment apar dificultățile.

Să vă povestim despre cea mai dificilă perioadă din istoria NM?

În istoria redacției s-a întâmplat cel puțin un moment dificil, când am fost la un pas de închidere. La acea etapă, concomitent s-au terminat mai multe proiecte de grant, iar negocierile pentru altele noi au durat o perioadă mai îndelungată. Banii din publicitate constituiau în acel moment mai puțin de 5% din bugetul total, iar fondul de rezervă încă nu exista.

Timp de patru luni, jurnaliștii NM au lucrat fără salariu și fără să aibă certitudinea că redacția va continua să existe sau se va închide. Trăim în Moldova și nu mai uimești pe nimeni cu astfel de amintiri. Însă pentru orice redacție este o provocare foarte serioasă. În aceste patru luni, niciun jurnalist NM nu a demisionat. Iar principiile și abordările față de munca noastră zilnică și față de cititori au rămas mereu aceleași.

Abia peste jumătate de an am reușit să obținem noi granturi. Anume după acest caz am decis să creăm un fond de rezervă pentru situații excepționale.

Din ce motiv avem nevoie de un fond de rezervă?

Acest fond ne-a salvat nu o singură dată. De exemplu, în 2020, am ajuns la finalul unui proiect de grant mare, care ne acoperea toate cheltuielile pentru versiunea română a site-ului. Și nu reușeam să găsim noi proiecte, care să ne acopere necesitățile.

Ce să facem? Să renunțăm la versiunea română a site-ului? Nu! Timp de un an și jumătate, am acoperit cheltuielile din fondul de rezervă. Apoi, am găsit un nou grant și am reușit să rezistăm. Și continuăm să o facem.

Cum sunt cheltuiți banii voștri?

Susținerea financiară din partea voastră ne ajută să asigurăm stabilitatea redacției. Datorită vouă, avem mai multă siguranță că vom putea să continuăm să ne facem munca în orice condiții, inclusiv pe durata când așteptăm obținerea unor noi granturi.

Banii voștri sunt utilizați pentru cheltuielile curente ale redacției sau ajung în fondul de rezervă. Acesta ne permite să implementăm proiecte actuale, pentru care încă nu am găsit susținere financiară din partea donatorilor, să acoperim perioada dintre încheierea unui grant și obținerea altuia nou și pur și simplu să avem încredere în viitor. Cu ajutorul vostru vom continua să vă asigurăm cu informații importante și verificate. Lucrăm pentru voi.

Susțineți NewsMaker!

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Victoriabank lansează Google Pay pentru magazinele online

Începând cu 19 iunie 2025, Victoriabank pune la dispoziția clienților săi opțiunea de plată prin Google Pay – un instrument digital eficient pentru achitări directe de pe dispozitive Android sau din browser. 

Integrarea este gratuită pentru magazinele online care utilizează soluțiile de plată Victoriabank, fără a necesita modificări tehnice pe site-ul propriu. Butonul Google Pay va fi adăugat automat pe pagina de plată a băncii, iar clienții vor putea finaliza tranzacțiile prin două metode de autentificare:

  • cardul salvat în contul Google
  • cardul salvat în Google Wallet

Prin includerea Google Pay pe pagina de plată, comercianții beneficiază de o rată de conversie mai mare, comenzi finalizate mai rapid și un nivel ridicat de securitate în procesul de plată, iar clienții obțin posibilitatea achitării într-un singur click.

Soluția este compatibilă cu cele mai populare platforme ecommerce – inclusiv Shopify, WooCommerce, Magento, OpenCart și altele. Plățile prin Google Pay sunt disponibile pentru toate cardurile bancare, indiferent de banca emitentă, și sunt procesate în condiții de maximă securitate.

Pentru clienți, experiența de plată este rapidă și intuitivă:

  • fără introducerea manuală a datelor cardului la fiecare achitare
  • un singur click, direct de pe telefon
  • autentificare sigură prin amprentă, Face ID sau cod PIN

Înțelegem cât de important e să oferim soluții digitale și comode pentru clienții noștri. Cu Google Pay, clienții pot plăti direct de pe telefon, rapid și simplu, fără să introducă manual datele de card. Ne bucurăm că putem oferi antreprenorilor o soluție care face procesul de vânzare online mai ușor și mai eficient”, Victor Țapu, Direcția Produse Carduri și Acceptare, Victoriabank

Această lansare face parte din strategia Victoriabank de a susține antreprenoriatul și de a extinde serviciile digitale pentru companii. Banca continuă să investească în soluții moderne de plată, oferind un ansamblu de servicii digitale care accelerează dezvoltarea afacerilor online.

Comercianții interesați pot contacta echipa dedicată din cadrul Direcției Produse și Carduri Acceptare, la email card.acceptare@vb.md sau la numărul de telefon +373 (0)30 303 057.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: