Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă

Două trenuri s-au ciocnit în România: mai multe persoane au fost transportate la spital

Două trenuri s-au ciocnit în gara din Constanța, România. Ajunse la fața locului, mai multe echipaje medicale au evaluat 28 de persoane. Șapte dintre acestea au fost transportate la spital. Ambele trenuri au fost retrase din circulație pentru efectuarea unor verificări tehnice.

Pe 4 mai, Departamentul român pentru Situaţii de Urgenţă a anunțat că în localitatea Constanța, județul Constanța, a avut loc un incident feroviar.

„Din informațiile preliminare, sunt două trenuri implicate, fiind vorba despre o tamponare. Având în vedere numărul mare de călători, la nivelul județului Constanța a fost activat Planul Roșu de intervenție. La locul evenimentului au fost alocate 4 ambulanțe SMURD, 1 ambulanță SMURD cu medic, 2 autospeciale pentru transport victime multiple, 3 ambulanțe SAJ, 1 echipaj de stingere”, au comunicat reprezentanții Departamentului pe Facebook.

Compania națională română de Căi Ferate „CFR” a raportat că „în momentul în care trenul de călători IR 1586 se pregătea să plece din stație, acesta a fost lovit de trenul IR 1688, care efectua o manevră de regarare a garniturii la linia 1”.

„În urma impactului, 14 persoane au fost rănite și primesc îngrijiri medicale la fața locului, fiind transportate ulterior către unități medicale din zonă. (…) Circulația feroviară în stația Constanța este temporar reorganizată pentru a permite desfășurarea intervențiilor operative și a anchetei în condiții de siguranță”, au raportat reprezentanții companiei.

Ministrul român al Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a scris pe Facebook că „în urma incidentului dintre două trenuri, petrecut în Gara Constanța, NU sunt persoane rănite grav”.

„Țin legătura, în permanență, cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență pentru monitorizarea celor care au suferit în urma acestui accident, dar și cu inspectorii ASFR (nota red. Autoritatea Feroviară Română) și AGIFER (nota red. Agenția de Investigare Feroviară Romană). Aceștia din urmă vor stabili cauza exactă a incidentului”, a scris ministrul.

Ulterior, Departamentul român pentru Situaţii de Urgenţă a raportat că „echipajele medicale au evaluat 28 de persoane, dintre care 7 au fost transportate la spital pentru îngrijiri medicale”. „Planul roșu a fost dezactivat la ora 16:00, forțele se retrag la bază”, au adăugat reprezentanții Departamentului.

Între timp, compania națională română de Căi Ferate „CFR” a anunțat că circulația feroviară a fost reluată.

„Ambele trenuri implicate în incidentul feroviar(IR 1586 și IR 1688) operate de operatorul național de transport feroviar de călători CFR Călători, au fost retrase din circulație pentru efectuarea verificărilor tehnice necesare”, au mai declarat reprezentanții companiei.

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

DW

Institutul Economic German: exporturile din Rusia au crescut în pofida războiului și sancțiunilor

În ciuda sancțiunilor occidentale, exporturile din Federația Rusă către 20 de țări — cei mai mari parteneri comerciali — au crescut cu 18% în perioada războiului din Ucraina, ajungând la 330 de miliarde de dolari. Aceste calcule, ajustate în funcție de inflație, se regăsesc într-un raport publicat 13 iunie de Institutul Economic German (IW) din Köln. Institutul a comparat datele privind exporturile Federației Ruse din anii 2024 și 2021.

Trezoreria de război a lui Putin rămâne bine alimentată”, se arată în comunicatul publicat de IW, potrivit DW. Potrivit datelor institutului, principalul partener comercial al Federației Ruse în anul 2024 a fost China, care a achiziționat mărfuri rusești în valoare de 130 de miliarde de dolari. Comparativ cu 2021, acest indicator a crescut cu 67%.

Pe locul al doilea în ceea ce privește importurile de bunuri din Rusia se află India. Înainte de război, India ocupa locul 12, însă de atunci livrările către această țară au crescut cu 680%. Cea mai mare parte constă în petrol.

Printre cei mai importanți parteneri comerciali ai Rusiei, economiștii germani au menționat, de asemenea, Brazilia și Turcia. De asemenea, exporturile rusești către Armenia au crescut cu 423% după începutul războiului, către Uzbekistan — cu 125%, iar către Israel — cu 240%, fiind vorba în principal tot despre petrol.

În același timp, livrările către Germania au scăzut cu 92%, practic ajungând aproape de zero. Către Italia — au scăzut cu 83%, iar către Cehia — cu 51%. Economiștii de la IW concluzionează că are loc o „redirecționare a fluxurilor comerciale” din Rusia, în special către țările din lumea a treia.

În ciuda tuturor eforturilor europene, trezoreria de război a lui Putin nu se golește. Regimul exploatează abil lacunele din sistemul de sancțiuni pentru a-și consolida resursele financiare. Datele preliminare pentru anul 2025 arată, de asemenea, că în această privință s-a schimbat foarte puțin”, scrie IW.

Institutul consideră că cea mai puternică lovitură dată exporturilor Rusiei ar putea fi reducerea plafonului de preț pentru petrolul rusesc și impunerea de sancțiuni împotriva „flotei din umbră” de petroliere.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: