Andrei Mardari / NewsMaker

Gavrilița cere inspecției financiare să verifice cauza formării datoriei Apă Canal: „Există riscul să fie deconectată furnizarea apei”

Prim-ministrul Natalia Gavrilița a solicitat Inspecției Financiare să verifice corectitudinea utilizării fondurilor de către regia Apă Canal din subordinea Primăriei Municipiului Chişinău şi cauzele formării datoriilor. Se întâmplă după ce Premier Energy a anunțat că deconectează mai multe puncte de consum ale Apă Canal. Primarul capitalei Ivan Ceban a anunțat că locuitorii riscă să rămână fără apă din cauza datoriilor acumulate de întreprindere și consideră că tarifele la apă trebuie majorare. 

„Am aflat cu îngrijorare că există riscul să fie deconectată furnizarea apei către consumatorii din capitală. Voi solicita autorităților competente, inclusiv Inspecției financiare, să verifice corectitudinea utilizării fondurilor de către regia Apă Canal din subordinea Primăriei Municipiului Chişinău şi cauzele formării datoriilor. Municipalitatea trebuie să îşi asume problemele cetățenilor, să găsească soluții la aceste probleme şi nu să caute pe seama cui să pună propriile eşecuri”, a comentat Gavrilița.

Compania „Premier Energyˮ SRL a anunțat că, din cauza datoriei în creștere, neachitată de întreprinderea S.A. „Apă-Canal Chișinău”, începând cu data de 26 ianuarie, curent, vor fi operate noi deconectări la mai multe locuri de consum, inclusiv cele în care își are sediul administrativ furnizorul de apă.

Potrivit furnizorului de energie electrică, datoria totală a S.A. „Apă-Canal Chișinău” constituie deja 73,2 milioane de lei, din care 44,7 milioane de lei conform facturilor cu termenul expirat.

Conducerea „Apă-Canal Chișinău” nu a comentat deocamdată informația. Primarul capitalei Ion Ceban a publicat lista adreselor care ar urma să fie deconectate. Este vorba despre străzile:

  • Florilor
  • Burebista
  • Vadul lui Vodă
  • Aeroport
  • Codru
  • Grigore Vieru
  • Calea Basarabiei
  • Săuceni
  • Albișoara
  • Varnița
  • Dumitru Matchovschi
  • Patricani
  • Izvoarelor
  • Ialoveni

„În ultimele săptămâni au fost deconectate 8 puncte de importanță pentru întreprindere.  Astăzi urmează să fie deconectate altele. Deși este ilegal să se acționeze în așa mod, când pot fi găsite soluții și pentru a nu se purcede la astfel de acțiuni. Sunt lucruri strategice și vitale pentru oameni”, a menționat edilul.

***

În luna noiembrie 2022, „Apă-Canal Chișinău” ar fi solicitat sprijinul Guvernului și al Comisiei Situații Excepționale de a găsi mijloace financiare pentru a acoperi datoria pentru energia electrică și a evita riscul deconectării acesteia, pentru a putea aproviziona orașul cu apă și canalizare, potrivit primarului Ion Ceban.

Pe 11 ianuarie,  Agenția Națională pentru Reglementarea în Energetică (ANRE) a aprobat noile tarife pentru apă. Consumatorii casnici achită pentru apă și canalizare un tarif în mărime de 15,30 lei/m3 (+4,61 lei/m3 față de tariful în vigoare).

Pentru serviciul de alimentare cu apă potabilă pentru consumatorii casnici a fost aprobat prețul de 11,12 lei/m3 (cu 2,47 lei/m3 mai mult) și 13,29 lei/m3 – pentru consumatorii non-casnici.

Cresc și tarifele pentru serviciile de canalizare și epurare a apelor uzate. Consumatorii casnici vor plăti 4,18 lei (cu 2,14 lei/m3 mai mult) pentru metrul cub și 11,17 cei non-casnici.

Locuitorii capitalei achitau pentru serviciile de apă 8 lei și 65 de bani, iar pentru cele de canalizare 2 lei și 4 bani.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Creditele de la Victoriabank — 100% online, pentru persoane fizice și IMM-uri

Victoriabank lansează o platformă digitală integrată pentru accesarea creditelor, dedicată atât clienților persoane fizice, cât și întreprinderilor mici și mijlocii — Cabinetul de Credit. Această soluție modernă permite obținerea online a mai multor tipuri de finanțare, eliminând drumurile la bancă și birocrația inutilă. Inițiativa face parte din strategia băncii de digitalizare a serviciilor bancare și răspunde cererii tot mai mari pentru produse financiare rapide, accesibile și ușor de utilizat. 

Clienții persoane fizice pot aplica acum, în doar câțiva pași simpli, pentru Credit Express Online sau cardurile de credit STAR Card și STAR Card Platinum. Procesul de completare a cererii este complet digital, iar contractul de credit poate fi semnat direct în Cabinetul de Credite sau la cea mai apropiată sucursală Victoriabank. Totul se desfășoară în condiții de maximă siguranță și cu pachet minim de documente. 

Pentru segmentul de business, în Cabinetul de Credit, Victoriabank oferă credite pentru capital circulant, investiții, linii de credit, overdrafturi sau garanții bancare. Întregul proces este gândit pentru eficiență maximă: utilizatorii își creează un cont securizat, completează cererea, încarcă documentele necesare și primesc rapid un răspuns din partea băncii. Semnătura digitală finalizează procesul, iar fondurile ajung direct în contul companiei. 

Platforma reduce semnificativ timpul de obținere a unui împrumut și oferă o experiență intuitivă, ghidată pas cu pas, în care transparența și securitatea datelor sunt prioritare. 

„Pentru clienții noștri, rapiditatea, simplitatea și accesul online la servicii bancare au devenit esențiale. Cu ajutorul acestei platforme digitale, le oferim o soluție completă prin care pot obține un credit rapid, fără drumuri la bancă și fără dosare voluminoase. Este un pas firesc către o bancă mai bine adaptată ritmului vieții moderne”, a declarat Oleg Romanciuc, Director Direcția Vânzări Online, Victoriabank. 

Prin lansarea Cabinetului de Credit, Victoriabank își consolidează poziția printre instituțiile financiare care oferă o experiență bancară modernă, adaptată nevoilor reale ale clienților. Accesul la finanțare devine astfel mai simplu și mai rapid ca niciodată — un avantaj esențial pentru cei care vor să ia decizii în cunoștință de cauză și în timp util. 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: