kpcnotebook.scholastic.com

Magazine închise și restricții de circulație. Cehia anunță lockdown național din cauza pandemiei de COVID-19

Din 22 octombrie, Cehia introduce restricții de circulație, pentru a preveni răspândirea noului coronavirus. Regimul special va fi valabil cel puțin până în 3 noiembrie, scrie portalul Meduza.io.

Locuitorilor le va fi permis să își părăsească casele doar pentru a merge la serviciu, la magazin sau la medic. De asemenea, vor fi permise plimbările în parc.

Toate magazinele în care nu sunt comercializate produce de primă necesitate vor fi închise. Restaurantele și cafenelele vor vinde bucate numai la pachet.

În Cehia, indicele de infectare este cel mai înalt din Europa. Pe 20 octombrie, în țara care numără o populație de 10 mln, au fost înregistrate 11 984 de cazuri noi de îmbolnăviri cu COVID-19.

Prima țară care a anunțat lockdown la nivel național din cauza celui de-al doilea val al pandemiei de COVID-19 este Irlanda. Din 21 octombrie până pe 1 decembrie, locuitorii nu trebuie să se deplaseze la o distanță mai mare de 5 km de casă, cu excepția urgențelor.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Angela Sirbu

Salvată de un medic-pasager, nu de echipaj? Incident într-un avion care venea din Egipt spre Moldova

O pasageră a suferit un incident medical sever la bordul unui zbor Chișinău – Sharm El-Sheikh. Viața femeii, cetățeană a Ucrainei, a fost salvată de un medic din Republica Moldova aflat în calitate de pasager în avion. Acesta a intervenit timp de două ore, fără sprijinul echipajului de bord. Cel puțin așa susține o utilizatoare a rețelelor sociale, care afirmă că se afla în calitate de pasageră în avion. Potrivit acesteia, însoțitorii de bord nu cunoșteau procedurile de acordare a primului ajutor. Ea a mai spus că zborul a fost efectuat de o aeronavă închiriată de compania HiSky. Cea din urmă a precizat, în reacție, că zborul a fost operat de partenerul său, compania SkyUp, și că nu poate interveni direct în procedurile acesteia.

„În data de 24 iunie, pe cursa charter Chișinău – Sharm El-Sheikh, operată de o aeronavă închiriată de compania HiSky, a avut loc un incident grav la bord, trecut complet cu vederea de operatorul de zbor. O pasageră, cetățeană a Ucrainei, a suferit un episod medical sever în timpul zborului. Viața ei a fost salvată datorită intervenției extraordinare a Dlui Doctor Alexandru Marandici, care a acționat prompt, profesionist și fără sprijinul necesar din partea echipajului”, se arată într-o postare de pe rețelele de socializare.

Persoana care a făcut public cazul susține că „însoțitorii de bord nu cunoșteau procedurile de acordare a primului ajutor”, „trusa medicală de urgență conținea medicamente etichetate exclusiv în limba germană, fiind inutilizabilă în condiții de stres pentru personalul vorbitor de română sau engleză”, iar „manșeta tensiometrului era prea mică pentru persoane cu constituție corporală mai mare – complet nepotrivită pentru o situație critică”.

„În ciuda faptului că a fost evitată o tragedie majoră, care ar fi putut duce la întoarcerea aeronavei cu peste 250 de pasageri, HiSky nu a avut nici măcar decența de a-i mulțumi oficial Doctorului Alexandru Marandici pentru salvarea vieții pasagerei și, implicit, pentru evitarea unor pierderi financiare și operaționale uriașe”, se mai arată în postarea de pe online.

Autoarea relatării susține că se afla în acel avion în calitate de pasageră și că persoana care a avut de suferit era chiar lângă ea. Autoarea a ținut să precizeze că s-a reușit recuperarea pasagerei originare din Ucraina. „De la lipsă de puls, tensiune sub 40, mâini reci, inconștiență… A ieșit pe propriile picioare. 2 ore a durat resuscitarea. Nu a fost AVC și nici infarct. (…) Doamna în vârstă, 2 zile nedormite, doză dublă administrată a medicamentelor pentru hipertensiune”, a comunicat autoarea postării.

Și medicul Alexandru Marandici a menționat, într-un comentariu la postarea autoarei, că la aterizare femeia din Ucraina era stabilă și a fost ulterior însoțită de un angajat al aeroportului.

Ce spune HiSky

„Precizăm că zborul din 24 iunie a fost efectuat cu o aeronavă și echipaj asigurate de partenerul nostru SkyUp, conform unui acord standard în industrie. În astfel de cazuri, operațiunea se desfășoară sub certificatul de operator al partenerului, inclusiv cu echipamentele și protocoalele proprii”, au menționat reprezentanții HiSky la postarea autoarei de pe rețelele de socializare.

În continuare, compania a mulțumit lui Alexandru Marandici și a menționat că va lua toate măsurile necesare pentru a preveni astfel de probleme în viitor.

„Regretăm neplăcerile create și tratăm cu maximă seriozitate orice situație care ține de siguranța și confortul pasagerilor noștri. Chiar dacă nu putem interveni direct în procedurile partenerului, vom discuta acest caz și vom lua toate măsurile necesare pentru a preveni astfel de probleme în viitor. Mulțumim domnului doctor Alexandru Marandici pentru intervenția salvatoare și pentru profesionalismul de care a dat dovadă!”, au spus reprezentanții companiei.

NewsMaker a solicitat un comentariu de la reprezentanții SkyUp. Deocamdată nu avem un răspuns.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: