Republica Moldova va primi alte 100 620 de doze de vaccin Pfizer-BioNTech prin platforma COVAX. Acesta ar urma să ajungă în țară până la sfârșitul lunii iunie. Anunțul a fost făcut de către președinta Maia Sandu, astăzi, 30 martie.
„Mă bucur că reprezentanții companiei Pfizer au răspuns atât de repede rugăminții noastre de a obține acces la acest vaccin. Suntem recunoscători țărilor care contribuie la platforma COVAX și ne ajută să accelerăm procesul de vaccinare a cetățenilor”, a declarat Maia Sandu.
Totodată, acesta a spus că vaccinul trebuie administrat, în primul rând, personalului medical și celor aflați în grupuri de risc, precum profesorii, persoanele vârstnice și cu comorbidități.
„Este inadmisibil ca unele persoane să fie imunizate fără rând și, astfel, să lase într-un mare pericol medicii și alte categorii supuse riscului. Vom insista pe un control riguros din partea instituțiilor responsabile cu privire la corectitudinea administrării vaccinului, așa încât cei care au cea mai mare nevoie de el să-l primească cât mai repede”, a mai declarat Maia Sandu.
Recent, Republica Moldova a primit din partea României un lot de 50 400 de doze de vaccin AstraZeneca. La începutul lunii martie, țara noastră a recepționat 14 400 de doze de AstraZeneca în cadrul mecanismului COVAX.
Pe 14 decembrie, la Chișinău Arena, a avut loc rock-opera coregrafică VOIEVOD, care a adunat peste 3.000 de spectatori. Proiectul inovator, realizat de Media Show Grup cu sprijinul Ministerului Culturii al Republicii Moldova, s-a impus drept unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului.
VOIEVOD reprezintă o declarație artistică îndrăzneață, care fuzionează rock-ul, muzică simfonică, folclorul și o coregrafie complexă. Spectacolul abordează tema identității naționale și a rădăcinilor istorice, transformând scena într-un manifest al memoriei, forței și spiritului unui popor.
Pregătirea proiectului s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni, timp în care Media Show Grup a implicat toate departamentele-cheie ale holdingului. Echipa a gestionat întregul proces de realizare – de la planificare și logistică până la producție, concept vizual și suport tehnic.
Conceptul multimedia al spectacolului a fost realizat de echipa Line Production, care a creat key visual-ul proiectului, materialele grafice și video de promovare, animațiile pentru ecranele LED, precum și întreaga foto și video-filmare a producției.
Echipa de marketing MSG a dezvoltat o strategie integrată de promovare – de la selectarea platformelor digitale și planificarea conținutului, până la plasarea publicității în mediul online, la televiziune, radio și în spațiul urban. Această abordare a asigurat o vizibilitate amplă și a contribuit la creșterea popularității proiectului.
Designul vizual și decorul realizate de Art Garage au transformat spațiul Chișinău Arena și au facilitat imersiunea publicului în atmosfera spectacolului.
Echipa MS-Prod a asigurat suportul tehnic al proiectului, care a inclus: iluminatul, sunetul, ecranele, dezvoltarea și montarea construcțiilor scenice, precum și funcționarea sincronizată a tuturor sistemelor în timp real.
Securitatea și ordinea publică au fost asigurate de 15 profesioniști Libra Guard, care au supravegheat întregul eveniment, inclusiv zonele de acces, backstage-ul și scena.
Pe scenă au evoluat Baletul Național „Joc”, Orchestra Simfonică a Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Capela Corală „Moldova”, Guz, Surorile Osoianu și Lupii lui Calancea, într-o simbioză rară și autentică, care a avut un ecou puternic în rândul publicului.
Echipa extinsă a proiectului a reunit peste 200 de artiști, 40 de voluntari, 16 operatori, 5 project manageri, un regizor, producători, specialiști în lumină și sunet, scenograf, decoratori, echipe de PR, marketing și web development, precum și numeroși tehnicieni.
Infrastructura tehnică a spectacolului a inclus o fermă circulară cu diametrul de 10 metri, peste 250 m² de ecrane LED, 300 m de construcții modulare, 18 camere video și 10 tipuri de tehnică de iluminat. Special pentru acest proiect, Media Show Grup a dezvoltat un site web personalizat, cu sistem propriu de plată pentru vânzarea biletelor. Campania de promovare a cuprins rețelele sociale, publicitatea online și offline, radio, televiziune și rețele de parteneri, inclusiv Linella.
Ministrul Culturii al Republicii Moldova, Cristian Jardan, a apreciat contribuția proiectului la promovarea culturii locale, subliniind impactul său economic și social. Media Show Grup continuă să dezvolte inițiative culturale de amploare, creând proiecte care unesc, inspiră și devin parte a istoriei contemporane a țării.
Organizatori: Media Show Grup și Alex Calancea Sub egida: Ministerului Culturii al Republicii Moldova Parteneri media: AGORA, newsmaker.md, realitatea.md, zdg.md, unica.md, diez.md