newsru.com

Ministerul de Externe va coordona evacuarea moldovenilor din afara țării. Cine va avea prioritate

Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene a fost împuternicit să coordoneze evacuarea cetățenilor Republicii Moldova cu curse aeriene charter. Decizia a fost luată de către Comisia situații excepționale, în seara zilei de 26 martie. Textul Dispoziției Nr.6 a Comisiei a fost publicat de premierul Ion Chicu.

Astfel, potrivit documentului, Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene (MAEIE) va întocmi listele cetățenilor Republicii Moldova, care intenționează să revină în țară. Aceștia vor trebui să indice, în mod obligatoriu, numele, prenumele și domiciliului/reședinței în Republica Moldova.

Ulterior, MAEIE va înainta Comisiei pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova propuneri pentru repatrierea cetățenilor Republicii Moldova.

Prioritate vor avea copiii, studenții, persoanele aflate la tratament medical și acei cetățeni care se află în dificultate.

În perioada stării de urgență, toate cursele charter sunt aprobate prin dispozițiile Comisiei pentru Situații Excepționale a Republicii Moldova care pot fi consultate pe pagina: gov.md/ro/content/informatii-privind-coronavirus.

Amintim că, pe 24 ianuarie, premierul Ion Chicu a anunțat că guvernul a autorizat mai multe curse charter, care vor aduce cetățenii moldoveni în țară Iar miercuri, 25 martie, ambasada Republicii Moldova în Rusia a anunțat că va organiza trei curse charter din Moscova spre Chișinău. 

Precizăm că, printre alte decizii adoptate de Comisia situații excepționale se numără interzicerea deplasării în grupuri mai mari de trei persoane și obligația de a avea un act de identitate la ieșirea din casă. La fel, săptămâna viitoare, toți angajații din instituțiile publice vor sta acasă în mod obligatoriu, fără a le fi redus salariul.

Potrivit celui mai recent bilanț publicat de Ministerul Sănătății, în Republica Moldova sunt 177 de bolnavi infectați cu COVID-19 și alte 117 cazuri suspecte.

*IMPORTANT! Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a declarat pandemie de coronavirus. Virusul se transmite mai ales pe cale respiratorie. 80% dintre pacienți suportă boala ca pe o răceală simplă, dar în 20% dintre cazuri pot avea loc complicații grave. Nivelul mediu de mortalitate este de 3,5%, însă în cazul persoanelor vârstnice poate ajunge la 14-15%. Pentru a vă proteja, urmați câteva recomandări simple:
1. Spălați mâinile în mod regulat cu apă și săpun sau dezinfectați-le cu soluții pe bază de spirt;
2. Păstrați distanța de minimum 1 metru față de alte persoane (în special față de cele care tușesc sau strănută);
3. Nu vă atingeți ochii, nasul, gura cu mâinile murdare;
4. În cazul în care tușiți sau strănutați, acoperiți-vă gura cu un șervețel sau cu încheietura cotului;
5. În cazul în care aveți febră, tuse uscată sau dificultăți de respirație – apelați serviciul 112. Atenție! Nu mergeți personal la spital sau clinică, pentru a nu pune în pericol alte persoane.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: