Navalnîi susține că a trebuit să învețe, din nou, să vorbească: „Nu știam cum să-mi exprim disperarea, așa că pur și simplu tăceam”
Full Article 3 minutes read

Navalnîi susține că a trebuit să învețe, din nou, să vorbească: „Nu știam cum să-mi exprim disperarea, așa că pur și simplu tăceam”

Opozantul rus Alexei Navalnîi a publicat pe 19 septembrie o postare pe Facebook, în care a oferit mai multe detalii despre starea sa de sănătate. Politicianul a relatat ce urmări grave a suferit după ce ar fi fost otrăvit cu o substanță din categoria „Noviciok”. Potrivit acestuia, starea sa a fost atât de gravă, încît a trebuie să învețe din nou să vorbească. Acesta a dat de înțeles că urmează încă o perioadă lungă de recuperare.

x

Într-o postare publicată pe pagina sa de Facebook, Navalnîi relatează că cele mai simple acțiuni cotidiene sunt o adevărată provocare pentru el.

„Haideți să vă povestesc cum evoluează recuperarea mea. Este deja un drum clar, chiar dacă lung. Toate problemele de genul celor că telefonul în mâinile mele este inutil ca o piatră sau intenția de a-mi turna apă se transformă într-o adevărată aventură – sunt fleacuri. Explic. Nu demult, nici măcar nu recunoșteam oamenii și nu înțelegeam cum să vorbesc. În fiecare dimineață venea medicul și îmi spunea: „Alexei, am adus o tablă. Haideți să reflectăm ce cuvânt să scriem pe ea”. Asta mă aducea în culmea disperării, pentru că, deși înțelegeam deja, în mare parte, ce vrea medicul, nu înțelegeam de unde să iau cuvintele. În ce parte a capului apar? Unde să găsesc cuvântul și cum să fac ca acesta să însemne ceva? Eram foarte confuz. De fapt, nici cum să-mi exprim disperarea nu știam, de aceea pur și simplu tăceam. Și descriu acum etapa recentă, pe care deja o țin minte”, se arată în postare.

Politicianul a menționat că starea sa este deja mai bună.

„Acum sunt un tânăr căruia îi tremură picioarele atunci când merge pe scări, dar în schimb, gândește: „o, este o scară. Pe ea se ridică. Probabil, trebuie să caut liftul!”. Iar înainte, pur și simplu stăteam și mă uitam. Așa că multe probleme încă urmează să fie soluționate, dar medicii extraordinari de la Clinica Universitară „Charite” din Berlin au rezolvat deja ce era mai important. M-au transformat dintr-un „om viu din punct de vedere tehnic” în cel care are toate șansele să devină, din nou, forma supremă a vieții din societatea contemporană – un om, care poate să urmărească repede instagramul și fără să stea pe gânduri înțelege unde să pună „like””, se arată în declarație.

Amintim că Navalnîi a fost spitalizat în Omsk pe 20 august, după ce i s-a făcut rău la bordul unui avion cu care se deplasa spre Moscova

Давайте расскажу, как идёт мое восстановление. Это уже ясная дорога, хоть и неблизкая. Все текущие проблемы вроде того,…

Posted by Алексей Навальный on Saturday, September 19, 2020

Potrivit autorităților din Germania, Alexei Navalnîi a fost otrăvit în Rusia cu o substanță din categoria „Noviciok”. Mai mult de două săptămâni acesta s-a aflat în comă, iar în prezent continuă tratamentul în clinica Charite din Berlin. De cealaltă parte, Kremlinul insistă că analizele efectuate la Omsk, unde Navalnîi a fost spitalizat pentru prima oară, nu au detectat prezența substanței respective.

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: