Reuters

NM Espresso: despre aproape 500 de cazuri noi de COVID în Moldova, coaliția PSRM-PDM a pierdut majoritate și „planul anticriză” al PAS

Epidemia: situația

În Moldova s-au efectuat, în ultimele 24 de ore, 1943 de teste și s-au depistat 478 de cazuri noi de COVID (este un nou antirecord de la începutul epidemiei). Bilanțul celor contaminați se ridică la 12732 de persoane. Din acestea, 7077 de persoane s-au vindecat, 433 au decedat. Peste 5 mii de pacienți continuă tratamentul, 417 din ei fiind în stare gravă. 

Institutul de Ftiziopulmonologie (dispensarul de tuberculoză) din Chișinău este în proces de pregătire pentru a fi internați aici bolnavii de coronavirus. Ministerul Sănătății a mai anunțat că în spitalele raionale vor fi pregătite câte 20 de paturi de rezervă pentru pacienții cu COVID. Autoritățile mai intenționează să cumpere încă 100 mii de teste.

Antirecordul de cazuri noi de coronavirus din 16 iunie a fost înregistrat și în lume – peste 142 mii. Antirecorduri de COVID au mai fost înregistrate în România și Ucraina. Orașul Beijing din China a fost închis în carantină, pentru a preveni al doilea val al epidemiei.

Premierul Ion Chicu este de părere că oamenii vor trebui să se obișnuiască cu noua realitate în care „trăiește” și COVID-19. Chicu a făcut referire la un articol din „Forbes”, în care unul dintre cei mai cunoscuți virusologi din lume afirmă că în cazul coronavirusului, imunitatea colectivă nu acționează: „Este o fantezie periculoasă, care a provocat un număr impunător de decese în Suedia”.

Iar OMS a declarat că testarea dexametazonei în tratamentul bolnavilor de coronavirus, care sunt în stare gravă, este „un salt științific”. În Moldova, dexametazona a fost inclusă încă la sfârșitul lunii martie în lista medicamentelor pentru tratamentul bolnavilor de COVID în stare gravă.

PAS: planul anticriză

Partidul PAS a propus autorităților un plan de combatere a epidemiei și de ieșire din criza provocată de aceasta. Este vorba despre creșterea de câteva ori a numărului de teste zilnice pentru COVID, majorarea salariilor pentru lucrătorii medicali, precum și a ajutorului din partea statului pentru cetățeni, companii și reprezentanții diasporei moldovenești. Planul este destul de costisitor, însă cei de la PAS consideră că prin optimizarea cheltuielilor bugetare, se pot economisi 3-5 miliarde de lei și, totodată, se poate apela la asistența financiară din partea UE, BM și FMI.

După aceasta, Partidul DA a declarat că PAS este „un nou aliat al guvernului Chicu”, care urmărește doar scopuri politice și ignoră catastrofa sanitară din țară. Cei de la DA sunt convinși că această catastrofă va putea fi soluționată de noul guvern propus de DA. Însă PAS blochează formarea acestui guvern, s-au revoltat cei de la DA.

Coaliție fără majoritate

Un nou deputat al Partidului Democrat, Efrosinia Grețu a părăsit fracțiunea și a aderat la Pro Moldova. Astfel, socialiștii și democrații au rămas în parlament cu 50 din 101 deputați, deci, au pierdut majoritatea. Curios este faptul că Grețu a fost unul dintre autorii declarației privind condamnarea traseismului politic, pe care parlamentul a adoptat-o la 11 iunie.

Drumurile 

Autoritățile au anunțat că în luna iulie, vor începe lucrările de reabilitare a drumurilor în mai mult de o mie de localități ale țării. Este vorba despre programul „Drumuri 2020”, cu un buget de 1,37 miliarde de lei, în cadrul căruia autoritățile intenționează să reabiliteze și să construiască de la zero 906 km de drumuri naționale și locale.

Un an fără Plahotniuc

Cu ocazia împlinirii unui an de la prăbușirea regimului lui Plahotniuc, NM a realizat filmul «Молдова 2.0. Год без Плахотнюка» („Moldova 2.0. Un an fără Plahotniuc”) – despre cum a fost, ce s-a schimbat în țară timp de un an și dacă într-adevăr țara noastră și-a luat rămas-bun de la Plahotniuc. În film au fost incluse secvențe din interviurile cu politicieni, avocați, apărători ai drepturilor omului și jurnaliști. Interviul integral cu apărătorul drepturilor omului Liudmila Kozlovska – în video-ul «Авторитарные режимы всегда пытаются оставить свою жертву в одиночестве» („Regimurile autoritare încearcă mereu să-și lase victima în singurătate”).

Și despre ceea ce va fi astăzi, 18 iunie

– Va avea loc ședința parlamentului.

– Se va desfășura ședința Consiliului Superior al Procurorilor și cea a Consiliului Municipal Chișinău.

– Ministerul Economiei va informa în cadrul unui briefing despre condițiile transportului de pasageri în perioada epidemiei.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Am vândut un milion de modele Volvo plug-in hybrid

Volvo Cars a atins o etapă importantă în drumul său către electrificare în septembrie, livrând al milionulea hibrid plug-in (PHEV).

Compania continuă tranziția spre un producător complet electrificat, iar modelele PHEV reprezintă o componentă cheie a creșterii actuale.

În prima jumătate a anului 2025, PHEV-urile au reprezentat 23 % din vânzările globale Volvo Cars. Între 2019 și 2024, vânzările au crescut de la aproape 46 000 la peste 177 000 de unități, datorită cererii ridicate pentru XC60 și XC90 PHEV pe toate piețele majore.

Modelul XC60 a fost cel mai vândut PHEV din Europa în 2024 și lider global al segmentului premium în ultimii trei ani. Atât XC60, cât și XC90 au fost reînnoite anul trecut, consolidându-și atractivitatea în Suedia, SUA și China.

Datorită cererii solide, Volvo Cars deține cea mai mare pondere de PHEV în totalul vânzărilor dintre toți producătorii premium tradiționali. Noul SUV XC70 este primul hibrid plug-in cu autonomie extinsă, oferind peste 200 km (ciclu CLTC).

„Volvo Cars este angajată pe drumul spre un viitor complet electric, într-un ritm adaptat clienților noștri”, a declarat Erik Severinson, director comercial al Volvo Cars. „Hibridele noastre plug-in reprezintă o punte crucială către acel viitor pentru clienții care nu sunt încă pregătiți pentru o tranziție completă.”

Datele interne arată că PHEV-urile Volvo sunt folosite adesea ca vehicule complet electrice, mai ales în orașe — în medie, jumătate din timpul de condus are loc fără motor termic.

„În timp ce ne extindem în segmentul premium complet electric, vom continua să actualizăm hibridele”, a adăugat Severinson. „Acest lucru oferă mai mult timp pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare și facilitează tranziția către o lume complet electrică.”

Volvo Cars este pionier în producția de hibride de peste un deceniu. Primul său PHEV — o versiune diesel a V60 estate — a fost lansat în 2012. Timp de mai mulți ani, Volvo a fost singurul producător global care oferea o versiune PHEV pentru fiecare model din gamă.

Astăzi, Volvo oferă cinci modele PHEV și șase complet electrice, asigurând un portofoliu echilibrat care permite oferirea de vehicule premium electrificate pentru clienții din întreaga lume.

Pentru mai multe detalii:

📞 Pentru detalii: 022 578 930
🌐 Află mai multe: https://www.volvocars.com/ro-md/cars/plug-in-hybrids/

📄 Descarcă lista de prețuri pentru Volvo: https://www.volvocars.com/ro-md/l/price-list/

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: