Andrei Mardari / NewsMaker

Noi percheziții în biroul procurorului general suspendat, Alexandr Stoianoglo

Biroul procurorului general suspendat Alexandr Stoianoglo este din nou percheziționat. Potrivit Procuraturii Anticorupție (PA), necesitatea efectuării acestei acțiuni de urmărire penală a fost determinată de probatoriul administrat până în prezent în cadrul investigațiilor efectuate de procurori.

„În special examinării sunt supuse părțile mobilierului de birou în care au rămas până în prezent acte și înscrisuri ce aparțin dlui Alexandr Stoianoglo”, precizează PA.

PA precizează că perchezițiile au fost autorizate de către judecătorul de instrucție la demersul procurorilor, iar nemijlocit la efectuarea acțiunii de urmărire penală participă trei avocați care îi apără interesele dlui Alexandr Stoianoglo.

Amintim că Alexandr Stoianoglo a fost suspendat fin funcția de procuror general, iar pe numele său a fost inițiat un proces penal pe 4 capete de acuzare: abuz în serviciu, depășirea acțiunilor de serviciu, corupere pasivă și declarații mincinoase în fața unor organe competente. 

Pe 8 octombrie, la expirarea termenului de 72 de ore de la reținerea sa, judecătorii au decis plasarea acestuia în arest la domiciliu. Stoianoglo susține că nu există probe împotriva sa și că dosarul ar fi unul politic. Avocații săi au depus o solicitare privind eliberarea sa, în timp ce procurorii au cerut plasarea acestuia în detenție în penitenciar. Instanța a respins ambele solicitări și a dispus ca acesta să rămână în arest la domiciliu.

Ultima oară, Stoianoglo a făcut declarații pentru presă pe 15 octombrie, în sala de judecată a Curții de Apel.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: