Noțiunea bullying ar putea fi legiferată, în urma unor inițiative de modificare a Codului Educației. Acțiunea are menirea de a contribui la conștientizarea fenomenului, dar și de a ajuta specialiștii din domeniul educației în vederea contracarării acestuia. Această inițiativă propune promovarea asistenței psihologice în școli.
Discuții în acest sens au fost purtate pe 8 octombrie, de secretarul Comisiei drepturile omului și relații interetnice, Angela Munteanu-Pojoga cu reprezentanții mai multor instituții din domeniul educației și protecției copiilor.
La final, participanții au convenit asupra organizării unei ședințe de lucru în vederea definitivării conceptul noțiunii de „bullying”, care ulterior va fi reglementat în Codul educației.
Potrivit unui studiu realizat în 2019 de UNICEF, peste 85 la sută dintre elevii claselor a VI-a – XII-a sunt afectați de bullying, în rol de victimă, agresor sau martor. Adolescenții implicați în cazurile de bullying sunt mai predispuși la absenteism și abandon școlar, rezultate academice scăzute, depresiei și anxietate.