Podul peste râul Prut, ce va lega localitățile Ungheni din România și Ungheni din Republica Moldova, va fi construit în curând. Anunțul a fost făcut de Andrei Spînu, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. Potrivit oficialului, o companie română va realiza lucrările. Pe 27 septembrie a fost semnat un contract în acest sens. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, a comunicat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România Irinel Ionel Scriosteanu.
Spînu a anunțat că „podul peste Prut, ce va lega localitățile Ungheni din România și Ungheni din Republica Moldova, va fi construit în curând”. Pe 27 septembrie, la Ungheni, a fost semnat contractul între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii din România și Ness Proiect Europe SRL, firma care va executa lucrările de construcție.
La ceremonia de semnare a contractului au participat: președintele Parlamentului Republicii Moldova Igor Grosu, secretarul de stat de la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova Nicolai Mîndra și secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România Irinel Ionel Scriosteanu.
„Podul Ungheni – Ungheni face parte din Autostrada Unirii, care conectează orașele Târgu Mureș – Iași – Ungheni – Chișinău și reprezintă punctul de legătură al rețelei rutiere din Moldova cu rețeaua de autostrăzi a Uniunii Europene”, a comunicat oficialul moldovean.
Spînu a adăugat că valoarea totală a proiectului este de 33 de milioane de euro, iar finalizarea lucrărilor este prevăzută în termen de 3 ani.
Președintele Parlamentului Igor Grosu a spus că documentul semnat prevede ca, până în 2026, compania românească desemnată să realizeze acest proiect.
„Noul pod va avea 4 benzi de circulație și va fi parte a Autostrăzii Unirii A8, Iași -Târgu Mureş, inclusă în rețeaua trans-europeană de transport. Prin urmare va fi facilitat accesul spre rețeaua de autostrăzi a Uniunii Europene, dar și a lotului de autostradă care va lega Ungheni de Chișinău”, a comunicat Grosu.
Irinel Ionel Scriosteanu a scris pe o rețea de socializare că ultimul pod rutier comun a fost construit în urmă cu peste 60 ani.
„Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile”, a comunicat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România.
Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.
Vreți să susțineți ceea ce facem?
Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.
Susțineți NewsMaker!