Igor Grosu

Podul care va lega Ungheni din România și R. Moldova va fi construit până în 2026: a fost semnat contractul 

Podul peste râul Prut, ce va lega localitățile Ungheni din România și Ungheni din Republica Moldova, va fi construit în curând. Anunțul a fost făcut de Andrei Spînu, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. Potrivit oficialului, o companie română va realiza lucrările. Pe 27 septembrie a fost semnat un contract în acest sens. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, a comunicat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România Irinel Ionel Scriosteanu. 

Spînu a anunțat că „podul peste Prut, ce va lega localitățile Ungheni din România și Ungheni din Republica Moldova, va fi construit în curând”. Pe 27 septembrie, la Ungheni, a fost semnat contractul între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii din România și Ness Proiect Europe SRL, firma care va executa lucrările de construcție.

La ceremonia de semnare a contractului au participat: președintele Parlamentului Republicii Moldova Igor Grosu, secretarul de stat de la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova Nicolai Mîndra și secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România Irinel Ionel Scriosteanu.

„Podul Ungheni – Ungheni face parte din Autostrada Unirii, care conectează orașele Târgu Mureș – Iași – Ungheni – Chișinău și reprezintă punctul de legătură al rețelei rutiere din Moldova cu rețeaua de autostrăzi a Uniunii Europene”, a comunicat oficialul moldovean.

Spînu a adăugat că valoarea totală a proiectului este de 33 de milioane de euro, iar finalizarea lucrărilor este prevăzută în termen de 3 ani.

Irinel Ionel Scriosteanu

Președintele Parlamentului Igor Grosu a spus că documentul semnat prevede ca, până în 2026, compania românească desemnată să realizeze acest proiect.

„Noul pod va avea 4 benzi de circulație și va fi parte a Autostrăzii Unirii A8, Iași -Târgu Mureş, inclusă în rețeaua trans-europeană de transport. Prin urmare va fi facilitat accesul spre rețeaua de autostrăzi a Uniunii Europene, dar și a lotului de autostradă care va lega Ungheni de Chișinău”, a comunicat Grosu.

Irinel Ionel Scriosteanu a scris pe o rețea de socializare că ultimul pod rutier comun a fost construit în urmă cu peste 60 ani.

„Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile”, a comunicat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Hotnews.ro

Ruta feroviară București-Kiev revine după 5 ani de pauză. Trenul va trece prin R. Moldova

În aceste zile va fi făcută prima călătorie feroviară de probă între București și Kiev și, dacă totul va fi bine, trenul internațional va reveni după mai bine de cinci ani de pauză. Nu va mai circula însă prin Suceava și Vadu Siret, ci prin Iași – Chișinău. Cel mai probabil va face peste 30 de ore, transmite Hotnews.

Din România spre Ucraina un singur punct feroviar de frontieră a mai fost folosit când mai circula trenul direct: Vicșani – Vadu Siret, aflat la 50 km de Suceava. De la București la Kiev sunt 1 227 km pe calea ferată și un tren convențional de pasageri făcea 25-26 de ore. Din toată distanța, 500 km erau parcurși pe teritoriul românesc, iar trenul pleca dimineața din Gara de Nord și avea un vagon de dormit al căilor ferate din Ucraina.

Planul din vara lui 2025 este ca trenul să revină, iar prima cursă de probă Kiev – Bucureşti şi retur va fi făcută în această săptămână. În noaptea de 7 spre 8 august. Trenul va pleca din Kiev, iar în noaptea de 8 spre 9 august dinspre Bucureşti către Kiev, prin Chişinău. Cursa de probă va fi făcută cu două vagoane fără pasageri, a declarat secretarul de stat în ministerul Transporturilor al României, Ionel Scrioşteanu.

El a spus, la o conferință de presă din orașul Darabani (judeţul Botoşani), că legătura feroviară directă dintre Kiev şi Bucureşti va fi făcută prin Republica Moldova, prin ataşarea a patru vagoane de călători ale companiei feroviare ucrainene la Trenul „Prietenia” București-Chişinău.

Călătoria va fi lungă: de la București la Chișinău trenul face 13 ore, iar garnitura Chișinău – Kiev face minim 17 ore.

A existat mult timp legătură feroviară directă București – Kiev, realizată mai ales de trenuri care legau Moscova de diverse orașe din Bulgaria (Sofia, Varna, Burgas).

Înainte de război se mai discuta și introducerea unor trenuri de scurt parcurs între Suceava și Cernăuți, dar nu s-a concretizat nimic.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: