Proteste Agricultorii
Максим Андреев, NewsMaker

Reacția lui Slusari la acuzațiile lui Furculiță și Mudreac: „Este o declarație de disperare, când nu ai soluții, cauți cine e de vină”

Vicepreședintele parlamentului, deputatul Platformei Demnitate și Adevăr (DA) Alexandr Slusari, susține că Partidul Socialiștilor (PSRM) este disperat și caută pe cine să dea vina pentru situația critică din agricultură. Reacția vine după ce deputații socialiști Corneliu Furculiță și Radu Mudreac au acuzat liderii Platformei DA și PAS că ar urmări interese ascunse atunci când organizează proteste în sprijinul agricultorilor. 

Alexandr Slusari i-a dat replica lui Corneliu Furculiță, care l-a întrebat de câte ori  a fost, anul trecut, în nordul țării ca să se întâlnească cu pomicultorii a căror recoltă a fost afectată de grindină.

„Este incorect să comparăm situația de anul trecut cu cea de anul acesta, cu toate că am fost anul trecut la nord, de câteva ori. Apropo, doi ani în urmă, datorită insistenței noastre, au fost plătite compensațiile pentru grindină pentru agricultorii care au pătimit. Poate și anul trecut ar fi fost găsite soluții dacă nu dădeau jos guvernul. Îi răspund domnului Furculița: am fost de 3-4 ori la nord și am vorbit cu agricultorii”, a răspuns Slusari, contactat de NM.

Vicepreședintele Platformei DA s-a referit și la postarea lui Corneliu Furculiță din 16 august, prin care a îndemnat fermierii să aibă răbdare și să se roage lui Dumnezeu, în loc să participe la proteste.

„Dl Furculiță a jignit foarte mult agricultorii. Nu știu cine l-a sfătuit să facă postarea cu rugăciuni pentru ploaie, dar l-a sfătuit prost. Este o bătaie de joc și nu știu dacă dl Furculiță va avea posibilitatea să mai discute cu agricultorii după asemenea declarații”, a spus Slusari.

Alexandr Slusari a subliniat că nici el, nici alți reprezentanți ai Platformei DA nu au fost organizatori ai protestelor.

„Au fost organizate de agricultori. Că Platforma DA este solidară și ii susține este altceva. Dacă veți analiza coloristica poltică a agricultorilor, veți vedea că sunt reprezentanți ai diferitor partide, inclusiv ai PSRM. A fost o declarație de disperare: când nu ai soluții, cauți cine e de vină și cine stă în spate. În spate stă această guvernare, care a reacționat cu mare întârziere. Dacă am fi discutat în mai-iunie, poate că situația ar fi fost alta”, a mai spus deputatul Platformei DA.

Vicepreședintele Platformei DA, deputatul Alexandr Slusari a mai spus că situația din agricultură a fost discutată astăzi în cadrul unei ședințe care s-a desfășurat la Ministerul Finanțelor. Aceasta a durat circa trei ore.

„Domnul Mudreac, decât să facă declarații la conferințe de presă, cred că era mai bine să participe la ședință. Nu au fost luate alte decizii, însă pot să vă spun că soluțiile nu pot fi implementate imediat. Lucrurile trebuie coordonate cu FMI și am înțeles de la ministrul Pușcuța că ar putea dura câteva săptămâni. Guvernul nu le poate da agricultorilor ceea ce cer. După părerea mea, s-a intrat în impas”, a mai spus Slusari.

Amintim că, în cadrul unei conferințe din 17 august, deputații Corneliu Furculiță și Radu Mudreac au acuzat liderii Platformei Demnitate și Adevăr (DA) și ai Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS) că ar profita de criza din domeniul agriculturii și ar urmări, de fapt, optimizarea micilor fermieri și admiterea ca cetățenii străini să poată cumpăra terenuri agricole din Republica Moldova.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Tren de marfă, monitorizat video, testat pe ruta Basarabeasca: poate înlocui 100 de camioane

Pe 24 decembrie 2025, Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” a testat cu succes un tren de marfă de 3.000 de tone pe ruta Basarabeasca – Iargara – Cahul. Trenul a folosit două locomotive pe prima parte a traseului și una pe cea de-a doua, iar testul a implicat cei mai experimentați mecanici și instructori.

Pentru cursa de testare, au fost restaurate rampele de primire a mărfurilor, readus în exploatare un segment de cale ferată neutilizat mai bine de cinci ani și pregătite două locomotive.

De asemenea, au fost aplicate tehnologii moderne, precum monitorizarea video a transportului și transmiterea electronică a documentelor între stații și echipele de locomotivă.

„De asemenea, pentru prima dată în ultimii 10 ani, la stația Cahul a fost restabilită rampa și au fost efectuate lucrări complete de încărcare-descărcare. Cursa de testare a fost efectuată în scopul livrării și descărcării vagoanelor pe estacada renovată a stației Cahul, precum și pentru evaluarea stării căii ferate după trecerea unui tren încărcat cu o asemenea greutate. Este important de menționat, că un astfel de tren poate înlocui până la 100 de camioane, ceea ce reduce semnificativ sarcina asupra drumurilor și are un impact pozitiv asupra mediului”, a menționat , Întreprinderea „Calea Ferată din Moldova, într-un comunicat.

Cursa arată că transportul feroviar pe acest segment poate înlocui un număr mare de camioane, reducând presiunea pe drumuri și facilitând logistică mai eficientă spre portul Giurgiulești.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: