Facebook/Maia Sandu

„Un bun prieten al Moldovei”. Ce a discutat Maia Sandu cu Donald Tusk, aflat în vizită la Chișinău 

Președinta Maia Sandu a avut o întrevedere cu prim-ministrul Poloniei Donald Tusk, aflat pe 4 septembrie în Republica Moldova. Șefa statului a spus că oficialul polonez este „un bun prieten al Moldovei”, iar Polonia „ne oferă un exemplu clar despre cum integrarea europeană poate transforma o țară”. Întrevederea dintre cei doi a avut loc la Președinție. 

Sandu l-a numit pe Tusk drept „un bun prieten al Moldovei” și a spus că „Polonia este unul dintre principalii noștri parteneri economici și una dintre cele mai importante destinații pentru produsele moldovenești, inclusiv vinurile noastre”.

„Am discutat despre consolidarea acestor legături economice pentru a stimula economia, a sprijini producătorii și a crea noi locuri de muncă. Polonia, membră a Uniunii Europene de 20 de ani, ne oferă un exemplu clar despre cum integrarea europeană poate transforma o țară. În această perioadă, salariul mediu s-a triplat, iar speranța de viață a crescut cu câțiva ani. Noi, în Republica Moldova, ne dorim același parcurs – să aducem beneficii tangibile cetățenilor noștri prin integrarea în Uniunea Europeană. Această vizită subliniază angajamentul nostru comun de a construi o Moldovă modernă, europeană, prosperă și conectată cu partenerii noștri din Europa”, se arată într-un mesaj al șefei statului de pe Facebook.

Donald Tusk a întreprins o vizită de o zi în Republica Moldova, pe 4 septembrie. El a avut o întrevedere cu premierul Dorin Recean. Ulterior a ținut un discurs în Parlamentul Republicii Moldova, în timpul căruia a vorbit inclusiv în limba română. Detalii AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Rețelele sociale, în topul surselor de informare. Facebook și TikTok – favoritele moldovenilor

Majoritatea moldovenilor preferă rețelele sociale ca principală sursă de informare, urmate de televiziuni și site-uri de știri – arată cel mai recent studiu de audiență a mass-media din Republica Moldova, prezentat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) pe 17 iunie. La polul opus, 28,6% dintre respondenți spun că nu au încredere în nicio sursă media.

Potrivit cercetării, Facebook, YouTube, TikTok, Instagram și Telegram sunt platformele cele mai accesate, în timp ce X (fosta Twitter), Odnoklassniki și Snapchat sunt mai puțin populare. Majoritatea respondenților – 81% – accesează internetul zilnic, în diverse scopuri: pentru comunicare și socializare, căutarea de informații personale, informare, ascultarea de muzică sau vizionarea de filme, studiu sau activități profesionale.

Studiul mai arată că posturile de televiziune se bucură de cea mai mare încredere în rândul populației, acestea fiind urmate de rețelele sociale și site-urile de știri.

„Sperăm că cifrele de audiență vor fi utile managerilor media în elaborarea planurilor de promovare și marketing, dar și în atragerea de parteneri și publicitate. În același timp, informațiile despre profilul socio-demografic al publicului vor ajuta echipele editoriale să înțeleagă mai bine cine le urmărește. Atunci când știi cui te adresezi, poți crea conținut mai relevant, mai interesant și mai bine adaptat nevoilor publicului, ceea ce contribuie la creșterea audienței”, a declarat Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 1.045 de respondenți, al populației adulte (18+ ani) din Republica Moldova. Studiul acoperă atât mediul urban, cât și cel rural, inclusiv diferite regiuni geografice ale țării. Marja de eroare maximă este de ±3,0%.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: