Uzină Volkswagen Sursa: Creative commons

Activitatea uzinelor BMW și Volkswagen din Europa, afectată de lipsa de piese. Erau produse în Ucraina

Uzinele de producere care aparțin concernelor BMW și Volkswagen din Europa sunt nevoite să își restrângă activitatea, din cauza lipsei de piese, care erau importate din Ucraina, informează Financial Times.

După ce a început invazia rusă în Ucraina, uzinele de producere a pieselor auto au fost nevoie să se închidă. Potrivit datelor FT, Ucraina furniza o cincime din totalul elementelor de cablaj electric pentru producerea automobilelor de pe piața europeană.

„Problema constă în indispensabilitatea cablajului electric în procesul de producere. Fără acesta este imposibil să începi asamblarea automobilului”, a explicat directorul executiv al firmei de consulting AlixPartners, Alexandre Marian.

Mai mult, problema cablajului nu poate fi soluționată rapid în Europa, întrucât seturile de piese erau pregătite la comandă pentru fiecare model de automobile.

„În prezent, ne străduim să obținem cât mai mult din producerea de cabluri din Ucraina, însă, în paralel, chiar de la începutul conflictului, am început să căutăm alternative”, a declarat directorul Volkswagen, Herbert Diess.

FT scrie că, drept alternativă, ar putea servi fie schimbarea echipamentului tehnic, fie copierea producerii ucrainene de la zero. Estimările experților mai arată că dezvoltarea unor echipamente noi ar putea costa producătorii între $130 000 și 2 600 000 și va dura de la 3 la 6 luni.

Jurnaliștii economici mai scriu că unii furnizori ucraineni au reluat deja producerea. Volkswagen a declarat că 9 din cei 11 furnizori din Ucraina ai companiei au început să lucreze deja în volum redus. Chiar și în aceste condiții rămâne problema transportului.

Pe 26 februarie, la două zile după ce Rusia a început atacul asupra Ucrainei, concernele Audi, Jaguar Land Rover, Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Citroen și General Motors au suspendat exporturile în Rusia.

De asemenea, potrivit Novaya Gazeta, și în Rusia au început problemele cu privire la furnizarea pieselor. De exemplu, angajații „AvtoVAZ” au fost forțați să își ia concediu din 4 până în 24 aprilie din cauza „crizei în ceea ce privește furnizarea componentelor electronice”.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

NewsMaker

În regiunea transnistreană, plata pentru călătoria cu microbuzul va putea fi efectuată doar cu cardul

Începând cu 1 august, în regiunea transnistreană toate microbuzele urbane vor trece la plata exclusiv prin card — bancar sau preplătit special. Potrivit presei locale, șoferii de microbuz nu vor mai accepta numerar, iar dacă validatorul de card nu va funcționa din vreun motiv, călătoria va fi gratuită.

Autoritățile nerecunoscute din stânga Nistrului au mai anunțat că, în viitorul apropiat — posibil chiar din 1 septembrie — practica plății cu cardul va fi extinsă și în troleibuze, precum și în transportul suburban și interurban.

Conform presei locale, pentru a plăti cu cardul într-un microbuz, pasagerul trebuie să-i spună șoferului, la urcare, stația finală. Sistemul va calcula prețul călătoriei în funcție de traseu și tariful în vigoare. Plata se poate face cu un card bancar sau cu un card de transport preplătit, care poate fi cumpărat din orice oficiu poștal din regiune.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: