Glovo o numește pe Andrada Ionescu noul General Manager pentru Republica Moldova

Glovo, platforma multicategorie care oferă acces la o varietate mare de produse, anunță numirea Andradei Ionescu în calitate de General Manager, Glovo Moldova. Decizia reprezintă un pas strategic în consolidarea operațiunilor pe piața locală și coincide cu aniversarea a cinci ani de activitate a companiei în Republica Moldova.

„Moldova este o piață cu un potențial extraordinar, iar obiectivul nostru este să consolidăm rolul Glovo ca partener de încredere pentru consumatori și afacerile locale. La prima ediție Glovo Academy organizată în luna octombrie la Chișinău am văzut deschidere și dorința partenerilor – atât consacrați în piață, cât și întreprinderi mici și mijlocii – de a evolua și a crește alături de noi. Cred în inovație, colaborare și în puterea echipelor dedicate de a transforma provocările în oportunități, atât pentru companie, cât și pentru comunitățile pe care le deservim,” a declarat Andrada Ionescu, General Manager, Glovo Moldova.

Numirea Andradei Ionescu survine și cu aniversarea a cinci ani de Glovo pe piața moldovenească. Lansată în octombrie 2020 în Chișinău, platforma și-a extins operațiunile în municipiul Bălți și a devenit un partener de încredere pentru afacerile locale. Pe parcursul celor cinci ani de activitate, Glovo a conectat clienți, afaceri locale și livratori, susținând transformarea digitală. Această evoluție reflectă misiunea noastră de a construi cel mai mare marketplace din oraș, pentru a oferi consumatorilor acces la orice, oricând.

Cu o experiență de peste 15 ani în companii de top din România, Andrada Ionescu a parcurs un traseu profesional solid, ocupând roluri de leadership în zona comercială și de management al partenerilor. În cadrul Glovo România a ocupat mai multe funcții de conducere, iar cel mai recent a coordonat conturile strategice la nivel național și partenerii din București, gestionând implementarea strategiei comerciale pe piața locală.

Având competențe cheie în managementul echipelor, dezvoltare comercială și gestionarea relațiilor cu partenerii, sub coordonarea sa echipele Glovo au extins portofoliul de parteneri, au accelerat creșterea vânzărilor și au consolidat parteneriatele strategice la nivel național, contribuind esențial la performanța și evoluția platformei.

Despre Glovo

Glovo este o platformă tech de top care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, băcănii și supermarketuri, precum și de la diverse magazine specializate. Lider în domeniul Quick Commerce – noua generație de comerț electronic – Glovo își propune să construiască cel mai mare marketplace online, oferind tuturor acces, în doar câteva minute, la orice au nevoie în orașul lor. Fondată în 2015 la Barcelona, compania operează în prezent în 22 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.  Mai multe informații despre Glovo sunt disponibile aici: https://about.glovoapp.com/

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

agromedia.com

Spumante din Moldova, în top 10 mondial: au fost distinse cu 20 de medalii de aur și argint în Franța

Republica Moldova a obținut 20 de medalii și s-a clasat în Top 10 mondial la concursul internațional de vinuri spumante Effervescents du Monde 2025. Anunțul a fost făcut de Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare într-un comunicat din 1 decembrie.

Competiția s-a desfășurat în Burgundia, Franța, una dintre cele mai prestigioase regiuni vitivinicole ale lumii.

Spumantele moldovenești au câștigat 10 medalii de aur și 10 medalii de argint în cadrul concursului. De asemenea, printre 393 de mostre din 15 țări, țara noastră a intrat în Top 10 Best Sparkling Wines, alături de Franța, Spania și Brazilia.

Este o performanță care confirmă evoluția ascendentă a sectorului vitivinicol din Republica Moldova”, a menționat ministerul.

Participarea producătorilor moldoveni a fost asigurată de Oficiul Național al Viei și Vinului, prin programe strategice de promovare internațională.

Endava: Investiții în talente ca fundament a economiei digitale

În perioada următoare, Asociația Investitorilor Străini (FIA) va  lansa o nouă ediție a Cărții Albe, care include o serie set de recomandări concrete pentru îmbunătățirea climatului investițional în Republica Moldova. Prin seria de articole „Puterea investițiilor”, FIA evidențiază modul în care investițiile străine și standardele avansate contribuie la transformarea industriilor. Veaceslav Panfil, Country Manager Endava Moldova, abordează subiecte precum deficitul de talente, necesitatea învățării continue, rolul AI în inginerie și cultura We Care, care asigură o transformare sustenabilă. 

Care este principala provocare pe care o vedeți pentru piață în următorii ani? 

Principala provocare este dezechilibrul tot mai mare dintre cererea și oferta de competențe digitale. Tehnologiile evoluează mai rapid decât programele educationale, motiv pentru care ne concentrăm pe două direcții principale: perfecționarea continuă (upskilling și reskilling) a echipelor existente și formarea timpurie a viitorilor specialiști prin parteneriate cu facultățile IT de top. Obiectivul este ca abilitățile absolvenților și ale celor care își schimbă domeniul profesional să corespundă practicii reale din proiecte.

Dacă în trecut cererea era orientată mai ales către specializări tehnice precum cloud, DevOps, Java sau Python, creșterea accelerată a inteligenței artificiale a adus în prim-plan o nevoie tot mai mare de profesioniști IT care dețin cunoștințe solide de business, în domenii precum Banking, Payments, Logistică, Automotive, Travel sau Healthcare. Combinarea competentelor tehnice cu cele de business, împreună cu asistența oferită de inteligența artificială, contribuie la creșterea performanței și calității serviciilor oferite, precum și la optimizarea costurilor de livrare.

Indiferent de industria în care activează clienții noștri, tehnologia se află în centrul proceselor de transformare și modernizare. De aceea, am dezvoltat arii de expertiză transversală, menite să susțină dezvoltarea competențelor relevante între industrii și să sprijine obiectivele clienților noștri privind creșterea și evoluția sustenabilă.

În ce mod investițiile companiei generează rezultate concrete atât intern, cât și în ecosistemul IT?

Endava investește strategic în oameni și în dezvoltarea competențelor, generând rezultate concrete atât în interiorul companiei, cât și în ecosistemul IT. Colaborăm strâns cu principalele facultăți de profil pentru a susține formarea noii generații de specialiști prin mentorat, traininguri și schimb de cunoștințe, asigurând astfel o legătură directă între mediul academic și industrie.

În paralel, programul nostru de internship, cu o tradiție de peste 20 de ani, îi ajută atât pe studenți, cât și pe cei care doresc să își schimbe cariera, să își dezvolte competentele tehnice și soft relevante, și să se integreze cu succes în proiectele IT.

Pentru a crea un impact mai amplu în comunitate, am creat platforma Connect IT, unde reunim specialiști din întreaga industrie pentru schimb de bune practici și networking de calitate. Organizăm acest meetup de trei ori pe an, prilej cu care specialiștii Endava împărtășesc instrumente, soluții și experiențe cu întreaga comunitate IT. Suntem, de asemenea, parteneri anuali ai organizației Tech Women Moldova, alături de care sprijinim fetele și femeile care fac primii pași în domeniul IT.

Pentru colegii noștri, avem platforma de învățare Endava University, care oferă o varietate bogată de resurse valoroase de dezvoltare profesională.

Pe măsură ce ajutăm clienții în tranziția digitală prin inteligența artificială, am integrat și noi AI în procesele interne. Am introdus ChatGPT Enterprise de la OpenAI pentru a stimula productivitatea, inovația și schimbul de cunoștințe. De la automatizarea raportării cheltuielilor până la dezvoltarea de instrumente pentru propuneri, echipele noastre folosesc această tehnologie în moduri unice și eficiente.

Inteligența artificială: cum influențează calitatea serviciilor prestate și activitatea echipelor de dezvoltare? 

Folosim inteligența artificială ca un accelerator al calității și al vitezei pe întreg lanțul de procese – de la proiectare și testare până la operarea platformelor pentru clienți. Impactul AI-ului este dublu: pe de o parte, crește productivitatea inginerilor, iar pe de altă parte, optimizează procesele prin șabloane și bune practici care scurtează timpul de livrare a proiectelor. În același timp, principiile de Responsible AI și data ethics sunt integrate implicit în arhitectură și procese: viteza nu trebuie să compromită siguranța și fiabilitatea.

Astăzi, principiile de Responsible AI și data ethics sunt integrate în procesele standard. Cerințele de securitate și confidențialitate sunt incluse încă din etapa de proiectare, iar accesibilitatea constituie un angajament ferm al companiei. Această abordare permite utilizarea inteligentă a AI și a datelor pentru a crește calitatea serviciilor și a reduce riscurile de conformitate.

Pe măsură ce tehnologia evoluează, evoluează și modul în care sprijinim clienții noștri. De aceea, am dezvoltat Dava.X, o platformă prin care oferim expertiză personalizată în domenii menite să te ajute să adopți și să implementezi tehnologii rapid și la scară largă. Aceste arii de specializare, hiper-focalizate, acoperă atât tehnologii emergente, cât și consacrate – și reflectă competențele solide la care ai acces atunci când colaborezi cu Endava.

Cum colaborați cu universitățile pentru a forma competențele cerute de piață?

Colaborăm cu facultățile de profil din cadrul USM, UTM, ASEM si Centrul de Excelență în Informatică și Tehnologii Informaționale pentru a actualiza conținutul cursurilor, oferim mentorat din partea echipelor noastre și lucrăm alături de profesori pentru a înțelege necesitățile în materie de cunoștințe practice. Colegii noștri merg și susțin lecții în universități, studenții au ocazia să vină la sediul nostru în cadrul cursurilor organizate pentru ei, iar noi desfășurăm inclusiv hackathoane în mediul universitar.

Parteneriatul cu mediul academic este unul esențial pentru noi. Colegii noștri mențin o legătură constantă cu decanii și profesorii facultăților de profil, pentru a înțelege schimbările din interior în timp real. Experiența practică dobândită încă din timpul studiilor le oferă tinerilor un start mai sigur pe piața muncii și îi ajută să se adapteze mai rapid la ritmul real al activității.

Cum se reflectă inițiativele Endava în experiența clienților, dezvoltarea angajaților și creșterea pieței locale de specialiști?

Clienții beneficiază de schimbări rapide și previzibile în produsele și platformele oferite, angajații au traiectorii clare de dezvoltare și acces la cele mai bune practici din industrie, iar piața se consolidează printr-un număr tot mai mare de specialiști calificați. Acest echilibru funcționează doar într-o cultură internă solidă: ne concentrăm pe crearea unui mediu în care oamenii se simt în siguranță să învețe, să greșească și să se dezvolte continuu.

Care sunt principalele direcții prin care Endava generează impact social și susține practicile ESG

Avem cinci priorități: oamenii, proiectele sociale, operațiunile responsabile, inovația și integritatea datelor, precum și sustenabilitatea mediului. Sprijinim inițiativele din comunitate, consolidăm incluziunea digitală, iar în interior ne asigurăm că bunăstarea și accesibilitatea sunt priorități „din start”. Toate aceste elemente fac parte din modul nostru sistematic de lucru.

Ne-am angajat să atingem obiectivul Net Zero până în anul 2040. Punem în practică măsuri concrete: trecerea birourilor la surse regenerabile, acolo unde este posibil, revizuirea politicilor operaționale (călătorii, achiziții, furnizori) și sprijinirea angajaților în adoptarea unor practici ecologice.
Am trecut la semnătura electronică, ceea ce ne-a permis o reducere de aproximativ 90% a utilizării hârtiei în serviciile noastre operaționale. În fiecare an, susținem acțiuni de plantare a copacilor și mergem împreună, ca echipă, să sădim puieți.

În luna august, alături de ONG-ul Concordia, umplem rucsacuri pentru copiii din familii social vulnerabile care urmează să înceapă școala. Tot alături de acest ONG, sprijinim campania de iarnă, oferind colegilor noștri oportunitatea de a deveni Moș Crăciun pentru copiii beneficiari. O altă inițiativă de care suntem mândri este Chișinău International Marathon, unde colegii noștri aleargă alături de ONG-ul CCF Moldova în sprijinul copiilor.

Importante nu sunt doar activitățile recurente, ci și solidaritatea cu practicile sustenabile pe care le promovăm în organizație. Încurajăm folosirea rațională a energiei electrice, optăm pentru articole promoționale realizate din materiale ecologice și reciclabile, la fel îi îndemnăm pe colegi să aplice aceleași practici și acasă.

Esențială este dinamica: reducere planificată, acțiuni nu doar metodice, ci și cu impact, și promovarea unei mentalități sustenabile.

Cum poate statul să amplifice eficiența investițiilor la nivel de reglementare?

Susținem reguli care să accelereze fluxul de cunoștințe și implementarea proiectelor: eID/eKYC deplin și schimb sigur de date prin API-uri publice și corporative, pe baza consimțământului; sandbox-uri funcționale pentru inovație (inclusiv AI) cu fast-track transparent din pilot în producție; un model modern de achiziții publice digitale, axat pe rezultate, cu posibilitatea de PoC și condiții clare de proprietate intelectuală; „cloud-first” și securitate cibernetică compatibile cu cadrele UE (GDPR/NIS2) și care recunosc certificări internaționale; educație și flux de talente prin programe universitate – business și regimuri flexibile de atragere a specialiștilor; condiții previzibile pentru exportul de servicii IT și politica fiscală a companiilor de produs. Mai multe detalii le vom prezenta în curând în Cartea Albă FIA 2025.

gorod.lv

Compensații la căldură 2025-2026: care va fi suma minimă și maximă. Proiectul, pe masa Guvernului

Compensațiile maxime la energie sub formă de plată monetară vor fi de 1000 de lei, iar cele minime de 500 de lei. Cel puțin asta prevede un proiect care se regăsește pe agenda următoarei ședințe de Guvern din 3 decembrie.

Potrivit documentului, procentele de compensare vor varia în funcție de fiecare tip de resursă utilizată: 15% pentru combustibili solizi, 25% pentru gaze naturale, 30% pentru energie termică și 40% pentru energie electrică.

Proiectul prevede că, pentru calculul compensațiilor, consumul lunar de energie al unei gospodării va fi luat în considerare doar până la echivalentul a 350 m³ de gaze naturale, pe baza consumului din sezonul precedent.

Gospodăriile ale căror membri au câștigat peste 4.000 de lei din dobânzi bancare în anul precedent nu vor fi considerate vulnerabile.

Compensația minimă pentru perioada noiembrie 2025-martie 2026 va fi de 500 de lei, se arată în proiect. În cazul în care compensația calculată este între 250 și 500 de lei, se aplică suma de 500 de lei. Dacă valoarea calculată este mai mică de 250 de lei, compensația nu se acordă.

Conform documentului, compensația maximă pentru încălzire, în funcție de resursa utilizată, va fi următoarea: 800 de lei pentru combustibilii solizi, 1000 de lei pentru energia termică, 1000 de lei pentru gazele naturale și 1000 de lei – pentru energia electrică.

Potrivit documentului, pentru sezonul rece 2025–2026, pe baza simulărilor realizate, bugetul prognozat pentru acordarea compensațiilor la energie, sub formă de plată monetară și la tarifele actuale, este estimat la 2,36 miliarde de lei.

NM by mihaelaconovali25

Guvernul compensează creșterile tarifelor la energie începând cu 2022 – an în care Rusia a invadat Ucraina. De atunci, aproape 900 000 de gospodării au beneficiat de ajutor pentru plata facturilor.

Potrivit datelor autorităților, pentru luna martie 2025, valoarea medie a compensației a fost de 805 lei. Pentru cei mai vulnerabili cetățeni și familii, compensația a fost de 1.200 și 1.400 lei. În perioada noiembrie 2024-martie 2025, compensația medie de care a beneficiat o familie în cadrul programului de suport a fost de 772 lei.

28 noiembrie 2025 a fost ultima zi în care gospodăriile din Republica Moldova se puteau înregistra pentru a beneficia de compensațiile la energie pentru luna noiembrie. Ministra Muncii și Protecției Sociale, Natalia Plugaru, a declarat că evaluările finale vor fi prezentate în jurul datei de 11 decembrie. „Valoarea compensației se va stabili individualizat pentru fiecare familie și gospodărie în parte și va ține cont de foarte multe criterii ce ține de sursa de încălzire, venitul familiei, numărul de membri, statutul acestora fie că sunt pensionari, student, minori, persoană cu dizabilități și alte criterii. (…) Bineînțeles, atunci când (nota red. familia) corespunde mai multor criterii, atunci și valoarea indemnizației va fi în funcție de corespunderea cu aceste criterii”, a declarat ministra pe 3 noiembrie.

„Ordinul de Onoare” pentru ambasadorul Japoniei, la sfârșit de mandat. Maia Sandu laudă investițiile japoneze de peste $140 mln

Președinta Maia Sandu i-a conferit „Ordinul de Onoare” ambasadorului Japoniei la Chișinău, Yoichiro Yamada, la finalul mandatului său. Distincția a fost acordată pentru contribuția la consolidarea cooperării dintre Republica Moldova și Japonia și pentru sprijinul oferit în proiecte majore de dezvoltare.

Șefa statului a apreciat sprijinul acordat de Japonia în ultimii ani, inclusiv în agricultură, medicină și educație.

Potrivit instituției prezidențiale, în ultimii cinci ani, Guvernul Japoniei a oferit asistență nerambursabilă și împrumuturi de peste 140 de milioane de dolari pentru proiecte de dezvoltare. O parte din finanțare a mers către dotarea a 14 instituții medicale cu echipamente performante, inclusiv Spitalul Clinic de Traumatologie și Ortopedie, Spitalul Clinic Municipal „Gheorghe Paladi”, Centrul Republican de Diagnosticare Medicală și centre de sănătate din Edineț, Leova și Căușeni.

Alte peste 20 de milioane de dolari au fost investite în modernizarea utilajelor agricole, iar fermierii au primit sprijin pentru a acoperi pierderile provocate de seceta din 2022.

În educație și asistență socială, Japonia a finanțat proiecte precum crearea unei biblioteci digitale la Universitatea de Stat din Moldova și renovarea a 12 instituții de învățământ din Sireți, Comrat, Orhei și Rîșcani.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
IGSU

Patru ani de la accidentul cu 6 morți din Ștefan Vodă: cum a scăpat de pedeapsă șoferul TIR-ului, deși a fost condamnat

La sfârșitul lunii noiembrie s-au împlinit patru ani de la tragicul accident rutier din raionul Ștefan Vodă, în urma căruia șase oameni au murit pe loc, după ce un camion de mare tonaj a ieșit pe contrasens și a lovit frontal automobilul în care se aflau. Deși șoferul TIR-ului a fost condamnat încă din 2022, acesta rămâne și astăzi nepedepsit. Dosarul a fost trimis spre rejudecare, iar inculpatul a fost dat în căutare, în timp ce rudele victimelor spun că duc „o luptă continuă cu un sistem juridic putred și corupt”.

27 noiembrie 2021 – ziua care a schimbat pentru totdeauna soarta a trei familii. Șase persoane – trei bărbați și trei femei, cu vârste între 28 și 34 de ani – toți cetățeni ai Republicii Moldova, și-au pierdut viața într-un grav accident rutier, în localitatea Popeasca, raionul Ștefan Vodă. Victimele au fost descarcerate dintre fiarele automobilului, distrus aproape în totalitate după ce șoferul unui TIR de 39 de ani a ieșit la depășire pe contrasens și a lovit mașina în plin.

La patru ani de la tragedie, rudele victimelor spun că trăiesc „aceleași emoții de regret profund, durere și dor”, iar lupta lor cu sistemul de justiție pare fără sfârșit. Sora uneia dintre persoanele decedate a declarat pentru NewsMaker: „De 4 ani, zi de zi, trăim aceleași emoții de profund regret, durere, dor  și,  totodată, ducem o luptă continuă cu un sistem juridic putred și corupt… Copiii rămași orfani cuprind o piatră funerară, în loc să simtă căldura și dragostea părinților lor, victime ale tragicului accident…”.

Cum a scăpat de pedeapsă șoferul TIR-ului

Procuratura Generală a confirmat pentru NM că, prin sentința Judecătoriei Căușeni, cu sediul la Ștefan Vodă, din 10 noiembrie 2022, inculpatul a fost condamnat la 4 ani de închisoare și i-a fost anulat dreptul de a conduce. Acesta a fost găsit vinovat de încălcarea regulilor de securitate a circulație, care a cauzat decesul a două sau mai multe persoane. Totuși, cazul nu s-a încheiat acolo.

Pe 27 februarie 2024, Curtea de Apel Chișinău a admis parțial apelul procurorilor și al părților vătămate și a trimis dosarul la rejudecare, însă doar în partea privind individualizarea pedepsei și soluționării acțiunilor civile.

În decembrie 2024 a avut loc prima ședință din noul proces, urmată de alte câteva. Însă șoferul nu s-a prezentat la niciuna dintre ele, a precizat purtătoarea de cuvânt a PG, Violina Moraru, pentru NM. În consecință, șoferul TIR-ului a fost anunțat în căutare.

Următoare ședință de judecată pe acest caz este stabilită pentru ziua de 29 ianuarie 2026.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.


Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: