finavia.fi

Blue Air, fost acționar Air Moldova, a intrat în insolvenţă

Compania aeriană low-cost Blue Air, fost acționar majoritar Air Moldova, a intrat în insolvenţă la propria cerere, scrie profit.ro. 

Anterior, operatorul aerian se confrunta cu prima cerere de intrare în insolvență, procedura de concordat preventiv, care proteja compania de astfel de cereri, fiind constatată ca nereușită și închisă prin decizie a instanței.

Se menționează că după această cerere, compania și-a solicitat singură intrarea în insolvență.

Sursa menționează că Blue Air figura recent în evidențele Agenției Naționale de Administrare Fiscală din România cu obligații de plată în sumă totală de 402,52 milioane lei. Din această sumă, 336 de milioane de lei sunt obligații de plată rezultate din ajutorul de stat acordat companiei în 2020, în contextul pandemiei de coronavirus.

Pentru recuperarea de sume restante la bugetul de stat, Agenția a pus sechestru pe 6 aeronave, a înființat popriri asupra disponibilităților bănești, precum și adrese de înființare a popririi asupra sumelor datorate debitorului de către terți.

„Statul a preluat recent controlul companiei, ca urmare a garanției de 75% din acțiunile companiei pentru creditul-ajutor de stat acordat în urmă cu doi ani, conform planului discutat la nivelul Guvernului”, comunică sursa.

Blue Air a suspendat din 6 septembrie 2022 toate cursele programate de pe aeroporturile din România, după ce conturile i-au fost blocate de Administrația Fondului de Mediu cu argumentul că societatea ar fi în procedură de executare silită deoarece nu ar fi achiziționat și nu ar fi restituit certificatele de gaze de seră.

În luna iulie 2022, Blue Air a primit o amendă de 2 milioane de euro de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, cu justificarea că, în decurs de un an, compania a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care au fost efectuate plăți în valoare totală de peste 66 de milioane de lei, de către pasageri din 20 de state membre ale Uniunii Europene.

***

În octombrie 2018, Blue Air Aviation din România a cumpărat Air Moldova cu 2,5 milioane de euro, preluând totodată datorii de 61,2 milioane de euro. În octombrie 2019 Blue Air, care deținea 49% în capitalul Civil Aviation Group SRL, proprietarul Air Moldova, a cedat pachetul.

Menționăm că în ultima perioadă, Air Moldova a anulat mai multe zboruri. Pe 6 martie, Autoritatea Aeronautică Civilă declara că anularea are loc din cauza unei aeronave intrată la mentenanță planificată și staționarea la sol a altor două aeronave. Pe 10 martie, compania aeriană a anunțat că a contractat 3 aeronave de la companii europene pentru a opera o parte din cursele programate. Se menționa că o altă parte din zborurile planificate vor suferi modificări de orar. Totodată vor fi reduse frecvențele de zbor pentru anumite destinații.

Pe 15 martie, ministra Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Lilia Dabija a declarat că Air Moldova nu dispune de nici o navă operabilă din cele trei care au fost închiriate recent. Aceasta ar avea loc pentru că în cazul a două nave a fost solicitată returnarea acestora, iar una s-ar afla în procedură de mentenanță, adăugând că responsabilii de la Autoritatea Aeronautică Civilă vor solicita limitarea vânzării biletelor.

De cealaltă parte, compania aeriană a respins informațiile și le-a numit „expirate și neactuale”. Air Moldova a spus că „aeronavele închiriate continuă să opereze zboruri”.

Pe 16 martie, Air Moldova a anunțat că partenerii săi sunt „la datorie” pe Aeroportul Internațional Chișinău, pregătiți pentru a opera zborurile companiei. Este vorba despre operatorii aerieni SkyUp Airlines, ETF Airways și ALK airlines.

Air Moldova a publicat pe 17 martie o declarație din numele celor 290 de angajați ai companiei. Reprezentanții acesteia susțin că au devenit „ținta unei campanii de denigrare”, prin care s-ar urmări falimentarea companiei. Se întâmplă după ce, în ultimele săptămâni, compania a fost nevoită să anuleze numeroase zboruri.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

„E un proiect mare”. Ceban explică de ce strada Industrială nu va fi reparată prea curând

Șoferii care circulă pe strada Industrială din Chișinău mai au de așteptat până la reparația completă a arterei. Primarul Ion Ceban a declarat pentru NewsMaker că municipalitatea are la dispoziție trei ani pentru a finaliza lucrările.

Strada face parte dintr-un pachet major de proiecte finanțate prin diferite instrumente ale Uniunii Europene, estimat la peste 1,5 miliarde de lei. Momentan, autoritățile efectuează doar lucrări de mentenanță pe anumite porțiuni, pentru a mai ameliora circulația. Primarul a adăugat că detaliile despre calendarul exact al proiectului vor fi făcute publice atunci când va fi momentul potrivit.

„Strada Industrială, împreună cu arterele Mesager și Mircea cel Bătrân, sunt incluse într-un pachet mare de reabilitare prin finanțare europeană. Lucrările vor fi realizate în următorii trei ani, inclusiv toate aspectele tehnice. Există un pachet de peste un miliard 500 de milioane de lei, agreat, votat, când va fi calendarul vom anunța public.”, a spus Ion Ceban.

NewsMaker a încercat să afle la ce etapă se află proiectul, însă toate tentativele au fost fără succes. Funcționarii municipali au explicat că, pentru moment, se fac doar lucrări de mentenanță și intervenții punctuale, până la reparația integrală a drumului.

„- Dar acum este în reparație strada Mircea cel Bătrân, pentru că am înțeles că după această stradă urmează să se intervină pe strada Industrială?
– Repet, sunt proiecte foarte mari care nu au mai existat în Republica Moldova. Reiterez, este un pachet foarte mare care nu a existat în Republica Moldova, are calendarul său și acest calendar va fi făcut public”,
potrivit primarului.

Recent, echipa NewsMaker a arătat starea deplorabilă a străzii Industrială, unde gropile și denivelările fac circulația dificilă sau chiar imposibilă pentru șoferi. Intervențiile drumarii au fost limitate, fiind realizate doar pe o porțiune a străzii, la indicația Direcției mobilitate urbană a municipiului.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: