știri.md

Cât au cheltuit primii trei cei mai votați candidați la șefia Primăriei Chișinău, pentru promovarea online. Suma se ridică la sute de mii de lei

Aproape trei sute de mii de lei – atât au cheltuit, pentru promovare online, primii trei candidați care au acumulat cele mai multe voturi în cursa electorală la Chişinău, potrivit companiei Meta. Ion Ceban de la Mișcarea Alternativă Națională, Lilian Carp de la PAS și candidatul socialist, Adrian Albu, susțin că sumele cheltuite se regăsesc în rapoartele financiare prezentate la Comisia Electorală Centrală (CEC), scrie TVR Moldova.

Timp de o lună, cât a durat campania electorală, Ion Ceban, care a câștigat fotoliul de primar al capitalei pentru un nou mandat, pe 5 noiembrie, a avut 110 postări sponsorizate. Cel mai mult, Ceban a achitat pentru promovarea unui spot video publicat pe 31 octombrie. Suma variază între 1000 şi 1500 de euro.

Potrivit companiei Meta, care operează Facebook, Ion Ceban a cheltuit, timp de o lună, peste o sută de mii de lei pentru promovarea mesajelor electorale. Reprezentantul Partidului Acţiune şi Solidaritate, Lilian Carp, clasat pe locul doi după numărul de voturi acumulate, ar fi achitat peste 145 de mii de lei. În campania electorală, Carp a făcut 124 de postări sponsorizate.

Şi candidatul socialiștilor, Adrian Albu, a cheltuit peste 62 de mii de lei pentru promovarea pe Facebook.

Contactați pentru comentarii, Lilian Carp şi Ion Ceban au transmis mesaje prin purtătorii de cuvânt.

„Toate cifrele, toate cheltuielile în campania electorală toate sunt publice în rapoartele declarate de comisia Electorală Centrală. Toți banii sunt oficial declarați pe contul partidului care sunt din donațiile făcute”, a declarat consiliera lui Ion Ceban, Natalia Ixari, pentru TVR Moldova.

„Pentru campaniile de sponsorizare pe paginile de Facebook  a PAS, pentru alegerile locale din Chişinău,  au fost cheltuiți 290 de mii de lei. Şi aici intră, inclusiv, şi pagina domnului candidat, şi pagina fracțiunii PAS din CMC, a partidului şi altor susținători care au susținut candidatul Lilian Carp”, a declarat comunicatorul PAS, Sergiu Bejenari, pentru sursa citată.

La alegerile locale din Chişinău, Ion Ceban a acumulat 132 de mii 802 voturi, Lilian Carp 74 de mii 74, iar pentru Adrian Albu au votat 11 mii 875 de alegători. Chișinăul și-a ales primarul, astfel, din primul tur. La șefia capitalei revine liderul MAN, Ion Ceban.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Recean, întâlnire cu omologul său din Japonia: „Moldova poate deveni o platformă pentru investițiile japoneze”

Prim-ministrul Republicii Moldova, Dorin Recean, a avut luni, 1 septembrie, o întrevedere cu omologul său din Japonia, Shigeru Ishiba. Oficialii au discutat despre oportunitățile de dezvoltare a parteneriatului bilateral și despre investiții, potrivit unui comunicat al Guvernului.

Executivul moldovean a subliniat că Japonia sprijină proiecte în domeniile agricultură, sănătate, educație și dezvoltare locală. Doar în ultimii patru ani, asistența nerambursabilă acordată de Japonia Republicii Moldova s-a ridicat la 600 de milioane de lei.

În cadrul discuțiilor, Shigeru Ishiba a menționat că Japonia va continua să susțină consolidarea democrației în Republica Moldova, precum și dezvoltarea țării prin proiecte în agricultură și pentru promovarea industriei.

Potrivit Guvernului, oficialii au abordat și relațiile economice: Japonia devine un partener economic tot mai important pentru Moldova. Comparativ cu anul trecut, schimburile comerciale au crescut cu 19%, inclusiv vânzările de vinuri moldovenești pe piața japoneză.

„Republica Moldova poate deveni o platformă de lansare pentru investițiile japoneze în regiune, în special în domenii de viitor precum digitalizarea și energia verde”, a declarat Recean.

Tot astăzi, prim-ministrul Dorin Recean s-a întâlnit cu membrii Grupului parlamentar de prietenie Japonia-Moldova din Dieta Națională, cu care a vorbit despre posibilitățile de intensificare a dialogului politic bilateral, inclusiv prin organizarea unei reuniuni comune.

Vizita de lucru a prim-ministrului Recean în Japonia se desfășoară în perioada 30 august – 2 septembrie. Cu ocazia Zilei Limbii Române, pe 31 august, șeful Guvernului de la Chișinău a inaugurat Ziua Republicii Moldova la Expoziția Mondială de la Osaka – un eveniment internațional dedicat promovării atractivității turistice și investiționale a țării, precum și culturii Republicii Moldova.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: