Andrei Mardari / NewsMaker

Deputații și-au dat votul: o agenție de stat rămâne fără funcția de director general adjunct 

Pentru a optimiza activitatea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC), deputații au decis lichidarea funcției de director general adjunct al instituției. Astfel, Parlamentul a adoptat Hotărârea cu privire la instituirea, organizarea și funcționarea ANSC.

Potrivit președintelui Comisiei economie, buget și finanțe, Dumitru Alaiba, menținerea funcției manageriale de director general adjunct este inoportună și inutilă. Motivul principal din care exista această funcție, potrivit lui, este asigurarea atribuțiilor directorului general în lipsa acestuia.

„În absența directorului, aceste atribuții pot fi executate de către unul din consilieri, la delegarea atribuțiilor către acesta de către directorul general. Astfel, vom optimiza și economisi cheltuielile bugetare ale instituției. Totodată, vom alinia instituția practicii altor organe colegiale din Republica Moldova, cum ar fi Comisia Națională a Pieței Financiare, Consiliul Concurenței, Consiliul Superior al Procurorilor și multe altele”, a explicat deputatul.

Tot astăzi, deputații l-au numit pe Gheorghe Ghidora în funcția de consilier pentru soluționarea contestațiilor al Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor. Gheorghe Ghidora a activat mai mulți ani în cadrul ANSC și Agenția Achiziţii Publice.

Potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare a ANSC, Agenţia are în componența sa șapte consilieri pentru soluționarea contestațiilor, inclusiv directorul general.

Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Știm cum e să creditezi 100% online afacerile. Din 2022, peste 3 000 clienți maib business au optat pentru solicitarea unui credit online

Ce înseamnă centrare pe client, în viziunea maib?

Inclusiv creditarea 100% online și soluții smart pentru afaceri. De la lansarea sistemului de creditare 100% online în septembrie 2022, companiile din Republica Moldova pot accesa finanțare fără prezență fizică la maib și fără birocrație. E simplu.

Cererea se completează pe site-ul maib.md, documentele se pot semna cu semnătură electronică, iar mijloacele financiare se transferă direct în contul companiei.

Este mai mult decât o funcționalitate – este o cultură operațională. Iar cifrele vorbesc de la sine:

  • din 2022, maib a procesat peste 4 000 de cereri de creditare complet digitale;
  • 56% dintre toate creditele acordate sunt semnate cu semnătură electronică, inclusiv acordări în tranșe, din linii de credit;
  • 95% dintre garanțiile bancare sunt emise exclusiv online – de la solicitare până la semnare;
  • contractele pot fi semnate inclusiv din afara țării, în timp record.

Aceste date reflectă un sistem centrat pe client, fiabil și integrat profund în infrastructura operațională maib. Este un serviciu consolidat, care evoluează constant pentru a răspunde rapid cerințelor reale ale mediului de afaceri.

Victor Cojocari, Product Owner în cadrul Departamentului Creditare Business Banking, declară:

„Digitalizarea înseamnă procese optimizate, testate și scalabile. Este al treilea an de când le oferim clienților noștri business posibilitatea de a accesa finanțare, de a semna acte și de a gestiona creditele exclusiv online. Este mai mult decât o opțiune, a devenit o practică uzuală, care economisește timp, exclude birocrația și pune clientul în control.

Semnătura electronică le oferă companiilor flexibilitatea de a semna documentele atunci când și de unde le este comod, inclusiv din străinătate. Astfel, timpul nu mai este consumat pe drumuri, ci investit în ceea ce contează cu adevărat: dezvoltarea afacerii.”

3 pași pentru un credit 100% online:

  1. completați cererea direct pe maib.md;
  2. primiți oferta (examinată centralizat) și semnați actele cu semnătura electronică;
  3. primiți fondurile direct în cont – rapid, sigur și fără deplasări.

Și mai mult: puteți gestiona tot procesul de la distanță:

  • rambursarea anticipată – 100% digital;
  • acordare de tranșă din linie – 100% digital;
  • emiterea garanțiilor – semnate și livrate online;
  • semnarea documentelor adiționale – contracte de fidejusiune, acte confirmative etc.

Viziunea echipei maib business este de a le oferi antreprenorilor flexibilitate, viteză și autonomie în relația cu banca, astfel încât să-și investească timpul acolo unde contează cel mai mult: în dezvoltarea afacerii.

Tu conduci. maib 

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: