Nicu Popescu

(FOTO) Cinci miniștri și președinta Maia Sandu participă la Platforma de sprijin a Moldovei, care a început lucrările la Paris

Cea de-a treia ediție a Platformei de sprijin a Republicii Moldova, în cadrul delegației conduse de șefa statului Maia Sandu, care se desfășoară la Paris, și-a început lucrările.

Din delegația Republicii Moldova fac parte:

– vicepremierul Andrei Spînu, ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale;

– ministra afacerilor interne Ana Revenco;

– ministrul justiției Sergiu Litvinenco;

– ministrul finanțelor Dumitru Budianschi;

– ministrul muncii și protecției sociale Marcel Spatari;

– secretar general al Guvernului, Dumitru Udrea, dar și alți oficiali ai instituțiilor publice din țara noastră.

La conferința ministerială vor participa președintele Franței, Emmanuel Macron, și președinta Republicii Moldova, Maia Sandu. 

În cadrul evenimentului, ministrul Afacerilor Interne Ana Revenco a prezentat situatia la zi cu privire la securitatea Republicii Moldova și cea regională. În acest context, ministrul s-a referit la amenințările hibride, care implică situația energetică și atacurile asupra infrastructurii din Ucraina, care determină închiderea punctelor de trecere a frontierei ale Ucrainei cu Republica Moldova.

MAI
MAI

Menționăm că Platforma de Sprijin pentru Republica Moldova (Moldova Support Platform/MSP) este o inițiativă a României, Germaniei și Franței, care urmărește generarea de asistență imediată politică, financiară și materială, precum și expertiză aprofundată pentru procesul de reformă democratică, din partea instituțiilor și statelor membre ale Uniunii Europene, a țărilor G7, a instituțiilor financiare internaționale și organizațiilor internaționale, precum și a altor parteneri de dezvoltare.

Reuniunea are loc în contextul provocărilor majore pe care le resimte țara noastră în plan energetic, socio-economic, și umanitar, pe fundalul războiului de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei. 

Alături de delegații, reprezentanții din statele membre ale UE, ale G7, ale Asociației Europene a Liberului Schimb, peste zece organizații internaționale, instituții financiare, instituții europene (Comisia Europeană și Serviciul European de Acțiune Externă) și agenții ale Organizației Națiunilor Unite opțiunilor de asistență de urgență în acest domeniu în beneficiul Republicii Moldova.

În cadrul evenimentului, co-președinții celor șase Grupuri de lucru ale Platformei vor prezenta concluziile activității desfășurate premergător evenimentului în următoarele sectoare: 

1. situația umanitară a refugiaților din Ucraina (grup de lucru co-prezidat de Germania și Canada); 

2. combaterea corupției (co-prezidat de România și Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord); 

3. securitatea energetică (co-prezidat de Franța și Italia); 

4. asistența financiară (prezidat de Comisia Europeană); 

5. managementul frontierelor (prezidat de SUA) și 

6. reforma administrației publice și administrării finanțelor publice (co-prezidat de Regatul Țărilor de Jos și Suedia).

Vicepremierul Nicu Popescu, ministru al Afacerilor externe și integrării europene a anunțat că, după încheierea lucrărilor Platformei de sprijin pentru Republica Moldova, va susține după ora 17:15 o conferință de presă cu ministra pentru Europa și afaceri externe a Franței, Catherine Colonna, ministrul afacerilor externe al României, Bogdan Aurescu, și ministra afacerilor externe al Germaniei, Annalena Baerbock, care va fi transmisă în direct pe pagina Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene.

Nicu Popescu

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Cartum va organiza o conferință dedicată dezvoltării afacerilor online în Moldova

Pe 20 noiembrie 2025 va avea loc o amplă conferință online cu tema: «Cum să lansați și să scalații o afacere online în Moldova». Organizatorul evenimentului este platforma pentru magazine online Cartum, cu sprijinul programului Innovate Moldova, finanțat de Suedia și Regatul Unit. Conferința este destinată antreprenorilor aflați la început de drum și proprietarilor cu experiență ai magazinelor online care doresc să înceapă vânzările online în Moldova și să le dezvolte cu succes.

Despre conferință

Programul conferinței include prezentări ale experților care vor împărtăși sfaturi practice, experiențe și studii de caz reale privind lansarea magazinelor online, organizarea logisticii, configurarea plăților și utilizarea instrumentelor de promovare. Speakerii vor aborda următoarele subiecte:

  • crearea unui magazin online fără cunoștințe tehnice și fără un proces lung de dezvoltare web;
  • alegerea sistemului de plată și a partenerului logistic, abordări eficiente pentru implementarea plăților și livrărilor online;
  • configurarea campaniilor publicitare în Google și în alte canale pentru afacerile de tip e-commerce;
  • greșelile frecvente la lansarea unei afaceri online în Moldova și cum pot fi evitate;
  • particularități, tendințe și perspective ale comerțului electronic din Moldova, comportamentul de cumpărare al publicului local și alte aspecte relevante.

De ce merită să participați

Printre speakeri se numără directori și manageri din cadrul Nova Post Moldova, Adcenter, Paynet, Cartum, Boomerang Agency, programului Innovate Moldova, finanțat de Suedia și Regatul Unit, precum și Roman Balteanu, Platforms Partner Manager în Google Marketing Platform. Temele prezentărilor au fost selectate astfel încât antreprenorii să obțină o imagine completă asupra întregului proces de lansare și dezvoltare a unui magazin online — de la înțelegerea pieței locale până la promovarea afacerii și creșterea vânzărilor. Participanții vor putea nu doar să asculte experții, ci și să le adreseze întrebări în direct. În plus, toți cei care vor participa la conferință vor beneficia de bonusuri, oferte speciale și reduceri din partea speakerilor, pentru un start mai ușor.

Condiții de participare

Conferința este gratuită și se va desfășura online. Înscrierea este disponibilă pe site-ul events.cartum.io. După completarea formularului de înregistrare, veți primi un email de confirmare. În ziua evenimentului, veți primi accesul necesar pentru conectare la conferință.

Despre organizator

Cartum este o platformă internațională pentru crearea magazinelor online fără programare, care combină simplitatea utilizării, integrarea cu servicii locale și suportul antreprenorilor în toate etapele lansării vânzărilor online. Compania deservește peste 12.000 de site-uri ale clienților. Pe platforma Cartum funcționează magazine online din Ucraina, România, Bulgaria, Italia, Polonia și alte țări.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: