Interviu cu Oana Lungu, director Achiziții Kaufland Moldova și România. Află detalii din „culisele” politicii de achiziții, dar și strategii de colaborare cu furnizorii și producătorii locali

De 16 ani, Oana Lungu face parte din istoria de succes a Kaufland România, iar faptul că este arhitect de formare nu a împiedicat-o să aplice aceleași tactici de „construcție” și în Departamentul de Achiziții, pe care îl gestionează. Fiind ferm convinsă că, „viața începe atunci când ieși din zona de confort”, Oana a dat curs unei noi provocări în 2016 și anume, dezvoltarea proiectului Kaufland Moldova.

În cadrul acestui interviu, Oana Lungu va oferi detalii din „culisele” politicii de achiziții, dar și despre strategia de colaborare cu furnizorii și producătorii locali.

– Care este sortimentul Kaufland în Moldova (numărul SKU-urilor)? Cum se formează matricea mărfurilor: care este raportul dintre produsele alimentare și nealimentare?

– La Kaufland, încercăm în permanență să le oferim clienților noștri o gamă variată de produse, menținând un portofoliu ce include produse alimentare și non-alimentare pe gustul și pentru necesitățile fiecărui client. În prezent, în funcție de dimensiunea magazinului, sortimentul produselor prezente la raft variază de la 12.000 la 13.500 de unități.

Pentru Departamentul de Achiziții, cel mai important aspect este analiza și dezvoltarea sortimentului în conformitate cu doleanțele clientului. Ținând cont de acest aspect, avem o politică flexibilă și adaptată clienților noștri în fiecare țară în care suntem prezenți.

Construcția sortimentului este un proces complex, care necesită extrem de multe informații, analize, predicții și, nu în ultimul rând, viziune. Ne uităm inițial la studiile de piață, facem estimări în funcție de profilul clienților și stabilim un sortiment inițial, însă îl adaptăm pe măsură ce nevoile sau trendurile se schimbă, așa cum a fost în cazul pandemiei.

Totodată, chiar dacă ne bazăm pe sisteme dezvoltate la nivel de grup, în ceea ce privește partea de sortiment, manifestul comportamental al companiei are integrat ca element de bază colaborarea cu producători locali, pe orice categorie unde aceștia există. Nu vom renunța niciodată la acest obiectiv, fiindcă înțelegem că, este în beneficiul reciproc să fructificăm parteneriatele locale. Misiunea aceasta e parte din strategia companiei în toate țările în care activăm.

Conștientizăm cât de important este pentru clienții din fiecare țară să-și găsească la raft produsele locale preferate.

De asemenea, odată cu deschiderea magazinelor și în alte regiuni din țară, Kaufland se focusează pe listarea furnizorilor din proximitate, adică, se listează produse doar în magazinul Kaufland din orașul unde se află producătorul. De exemplu, avem un producător local din Comrat, care este prezent doar pe rafturile magazinului Kaufland din Comrat.

Pentru noi este foarte importantă aprecierea clienților, fie că este vorba de achiziția de produse sau sugestii transmise de către ei pe diverse canale de comunicare. Clientul este cel care te apreciază, dar în același timp, el este și cel care are tot dreptul să-ți ofere un feedback constructiv.

 

– Diferă strategia de achiziții Kaufland la selectarea produselor din diferite țări (sunt realizate focus grupuri pentru testarea produselor, există o analiză a cererii pe piețe noi etc., având în vedere că diferite țări au preferințe de achiziții specifice)?

– În munca pe care o facem, ne conducem după un trend din ce în ce mai prezent în strategiile marilor companii – „gândim global, acționăm local”. În ceea ce privește selecția de sortiment, ne bazăm în primul rând pe gustul local, gustul autentic de acasă. Și cum pentru noi în calitate de achizitori este foarte important să fim la curent cu tot ce se întâmplă pe piață, tot noi suntem cei care ne asigurăm că produsele corespund tuturor cerințelor de calitate, că există cantități suficiente și sunt competitive. De fapt, așa și am început construcția sortimentului, alături de colegii din diverse departamente. Și acest proces este unul continuu, pentru că suntem într-o permanentă căutare a celui mai bun gust local și ale celor mai bune produse pentru clienții magazinelor Kaufland.

Ba mai mult, în politica de dezvoltare a mărcii proprii, avem periodic degustări cu consumatorii fideli, din fiecare categorie în parte, pentru a ne asigura că produsele noastre sunt cât mai aproape de gustul și preferințele locale.

– Compania are propriul hub logistic în Republica Moldova sau mărfurile sunt importate din România?

– În planurile de extindere și dezvoltare avem planificat un centru logistic. În prezent, livrarea se face la fiecare magazin în parte, fie că vorbim de marfa de import sau de produsele locale. Aceasta este una dintre căile prin care reușim să respectăm promisiunile față de clienții noștri: prospețime absolută prin lanțul scurt de aprovizionare, calitate și preț avantajos.

– Există o părere printre furnizorii moldoveni că listarea într-o rețea internațională în condiții avantajoase este ca și cum ai câștiga un bilet de loterie: rețeaua urmărește întotdeauna propriile interese. Cât de aproape de adevăr este acest lucru?

– Ca să putem distinge între mituri și adevăruri, cel mai bine este să privim realitatea prin perspectiva unei analize de piață. Am făcut parte din echipa de deschidere a rețelei Kaufland în România și vă pot spune că aceste povești se vehiculau și atunci, adică acum 16 ani. Între timp, piața s-a maturizat, relațiile de business dintre furnizor și retailer s-au perfecționat și ele și am înțeles împreună că prin comunicare directă reușim să trecem de orice prejudecăți.

La baza modelului de afaceri al companiei stau relațiile durabile cu furnizorii noștri. Încercăm în fiecare zi să ne ridicăm la nivelul așteptărilor clienților noștri prin furnizarea de produse variate, sustenabile și regionale, de o calitate superioară, la prețuri accesibile. Nu putem atinge acest obiectiv decât lucrând împreună, în strânsă legătură cu furnizorii noștri. Astfel, parteneriatul bazat pe etică și corectitudine, în relația cu partenerii, sunt principiile prin care ne asigurăm o colaborare eficientă pe termen lung.

Noi suntem interesați în dezvoltarea unei colaborări cu cât mai mulți furnizori locali relevanți și le solicităm să ne transmită ofertele lor, în cazul în care credem că sortimentul este potrivit pentru magazinele noastre. În final, cel mai important lucru din tot acest proces ține de negocierea și de înțelegerea corectă în beneficiul clientului. Nimeni nu poate intra într-o colaborare pe care nu o consideră potrivită.

De când suntem prezenți la Chișinău, particip la diverse conferințe și ședințe tematice, unde îmi închei prezentarea cu un slide, în care sunt trecute toate datele de contact ale companiei. Astfel, oricine își dorește să ne contacteze, o poate face destul de simplu.

Politica de achiziții a Kaufland se bazează pe transparență, etică, corectitudine și sustenabilitate, aspecte ce caracterizează întregul model de business al companiei.

– Cu cine preferă să lucreze Kaufland – cu anumite multinaționale sau cu furnizori mai mici?

Așa cum fiecare angajat își are rolul lui bine definit în companie, de care depinde succesul unui business, așa fiecare articol și furnizor îndeplinește o misiune. Nu avem furnizori mai importanți sau mai puțini importanți și fiecare articol de la raft este relevant pentru consumatorii noștri.

Retailul este un domeniu extrem de dinamic. Întotdeauna trebuie să fii atent la nevoile și interesele consumatorilor și să te adaptezi acestora. Așadar, în primul rând trebuie să ne asigurăm că venim în întâmpinarea lor și le satisfacem preferințele, conform obiceiului de consum.

– Cea mai actuală întrebare: cât de ușor este pentru producătorii moldoveni și în special pentru fermieri, să ajungă în rețeaua Kaufland? Care este ponderea produselor moldovenești și a produselor importate pe rafturile magazinelor Kaufland?

– Odată cu deschiderea primelor două magazine în Republica Moldova, aveam listate 2800 de articole autohtone la raft, iar în prezent, avem peste 4000 de articole. Aș vrea să subliniez că procesul de achiziții, de negociere este unul continuu. Pe colegii mei îi puteți găsi fie în teren, fie în discuții la telefon sau conectați la mail-uri.

Ba mai mult, în pandemie am lansat campania „Proaspăt de acasă. Produs din Moldova”, care are ca scop susținerea și promovarea producătorilor autohtoni. În același timp, această campanie reprezintă un gest de mulțumire pentru producătorii locali, care indiferent de provocările și imprevizibilitatea cauzată de pandemia COVID-19, continuă să facă produse proaspete pentru clienții Kaufland.

De asemenea, Kaufland a susținut producătorii moldoveni în obținerea celei mai prestigioase certificări – GLOBAL G.A.P.. Costurile aferente acestui proiect, în valoare de 2 milioane de MDL, au fost acoperite integral de Kaufland Moldova.

Producătorii moldoveni sunt încurajați în primul rând să ne contacteze și să prezinte oferta lor. De acolo, fiecare achizitor construiește categoria, în funcție de ce ne cere piața. Ne bucurăm că în discuțiile permanente cu furnizorii identificăm noi soluții locale pentru suplinirea sortimentului.

– Compania practică plăți suplimentare – pentru intrarea în rețea, plata pentru spațiul de raft, pentru un afișaj separat, taxe pentru participarea la promoții, bonusuri și reduceri?

Acesta este un alt mit despre care se tot discută de la venirea Kaufland în Republica Moldova și ar fi bine să clarificăm acest aspect. Avem o politică coerentă și un tratament egal pentru toți furnizorii, nu există statut special pentru niciunul dintre ei. Nu avem plăți suplimentare pentru intrare în rețea sau taxe de raft. Mai mult, participarea la campaniile promoționale sunt agreate împreună cu partenerii noștri, pentru a ne asigura că vor fi livrate cantitățile necesare pentru promoția respectivă.

Kaufland este o organizație deschisă, transparentă, al cărei obiectiv este să respecte cerințele legislative obligatorii și să atingă sau să depășească cele mai bune practici existente în prezent la nivel internațional. Acest lucru se poate materializa lucrând împreună cu partenerii noștri printr-o comunicare deschisă, cu toate cărțile pe masă.

– În repetate rânduri, în presa moldovenească și în cadrul diferitelor discuții s-a vehiculat că la Kaufland se cere cea mai mare reducere de la furnizorii moldoveni, care poate ajunge până la 60% din prețul de livrare. Din acest motiv, mulți nu își permit să intre cu produsul în rețea. Este acest lucru adevărat?

În momentul în care există speculații, există și foarte multe idei preconcepute. Evident că nu putem intra într-o discuție legată despre nivelul de reduceri, acestea fiind date confidențiale. Dar, cu siguranță este vorba despre un raport cerere – ofertă. Analizăm piața cu atenție, știm care sunt prețurile de achiziție ale materiilor prime sau cum pot influența costurile de transport prețul produselor. În acest fel, fiecare solicitare este bazată pe calcule și este extrem de personalizată, nu vorbim despre procente liniare. În plus, piața se află într-o continuă dinamică iar prețurile sunt adaptate în consecință.

– Având în vedere concurența dură de pe piața de retail din Moldova, este implicat Kaufland în războaiele de prețuri?

– Suntem un investitor străin în Republica Moldova, care are la baza activității sale principii și valori de corectitudine, după care se ghidează. Scopul nostru principal este satisfacerea nevoilor clienților. Nu ne implicăm în „războaie de preț”. Pentru noi este important să oferim prețuri competitive. În rest, fiecare retail răspunde de propriile sale politici, atât economice, cât și etice.

– Care este ponderea produselor românești? Care este principiul după care le selectați pentru magazinele din Moldova?

– Am ales să aducem în Moldova cele mai importante branduri românești, cele pe care clienții le cunosc și le apreciază și pentru care făceau naveta în România, iar acum le au la ei acasă. Nu urmărim atingerea unor procente, un produs poate rămâne în sortiment atât timp cât el este căutat de către client.

– Compania are exporturi moldovenești? Care dintre furnizorii moldoveni a ajuns pe piețele occidentale prin rețeaua Kaufland?

– Cu toată modestia, dar vreau să spun că anume Kaufland este în acest moment o carte de vizită pentru furnizorii care își doresc să acceseze nu doar piața din Republica Moldova, dar și din alte țări. Produsele Kaufland Moldova sunt foarte apreciate la nivel de Kaufland Internațional. Neavând o platformă logistică încă în Republica Moldova, nu putem face export direct, dar devenim acea „punte” pentru producătorii locali. În sortimentul din România am listat deja produse care sunt livrate direct de către furnizori sau prin intermediul unor distribuitori, produse care se bucură de real succes, cum ar fi  Viorica, Cosmeplant, Cricova, Castel Mimi, dar și struguri, mere, pere.

– Kaufland practică „private label-urile” și la ce categorii de produse se aplică?

– În Kaufland avem private label (articole marcă proprie) pe toate categoriile unde prezența unor astfel de produse se justifică. Pentru că trendul buy local este în continuă creștere și, ca parte din strategia noastră de susținere a producătorilor locali, o direcție în activitatea noastră va fi să dezvoltăm o gamă de produse sub brandul propriu, adică marca proprie Kaufland  Pentru realizarea sortimentului ne vom axa pe produse din Republica Moldova, de la furnizori locali, în conformitate cu rețete autentice și ingrediente de cea mai bună calitate, verificate periodic. Aici ne referim la produse lactate, produse de patiserie, mezeluri, sucuri naturale, conserve. Suntem siguri că reacția clienților va fi una pe măsura așteptărilor.

– Kaufland are proiectul „Proaspăt de acasă. Produs în Moldova ”, asociat cu implicarea furnizorilor locali. Cum se dezvoltă proiectul și care este viitorul acestuia?

– Este o campanie care a pornit în pandemie și are scopul de a face cât mai vizibilă prezența produselor locale la raft și de a ușura navigarea clienților în magazine atunci când doresc să aleagă sortimentul local.

Proiectul este în permanentă dezvoltare, pe lângă marcajele vizibile la raft, avem și capete de raft destinate special pentru producătorii locali. De asemenea, avem o prezență permanentă în revista noastră săptămânală, comunicare în online și outdoor, etc.

Alături de echipa mea din Departamentul de Achiziții suntem aici, suntem reali și suntem deschiși pentru comunicarea și oferirea suportului pentru furnizorii locali. Ne dorim cu tot dinadinsul să ajungem în ziua când stereotipurile și miturile vor ceda în fața oportunităților de colaborare.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Boldurești: candidatul învinuit de accidentarea mortală a unui copil NU va putea participa la alegerile repetate

Nicanor Ciochină, care candidează independent în cursa pentru funcția de primar al comunei Boldurești, raionul Nisporeni, nu va putea participa la alegerile repetate, organizate pe 20 iulie.  Comisia Electorală Centrală (CEC) l-a exclus din cursă pe 18 iulie, după ce a constatat că acesta a utilizat resurse administrative în scop electoral, fără a se suspenda din funcția de primar interimar în timpul campaniei.

„CEC a constatat folosirea resurselor administrative în scopul promovării propriilor interese în perioada electorală, contrar prevederilor legislației electorale, care interzic expres această practică. Această conduită nu doar că a încălcat obligația de suspendare din funcție, dar și a generat un evident conflict între interesul public și cel personal, afectând principiile de echitate, imparțialitate și corectitudine care trebuie să guverneze procesul electoral”, anunță autoritatea electorală.

CEC anunță că va remite hotărârea Ministerului Afacerilor Interne pentru examinare dacă sunt întrunite elementele de utilizare a resurselor administrative și, după caz, pentru adoptarea măsurilor de rigoare.

În context, CEC a dispus că birourile electorale ale secțiilor de votare nr. 23/11, 23/12 și 23/13 vor aplica, cel târziu până la ora 18:00 a zilei de 19 iulie 2025, ștampila cu mențiunea „Retras” în toate buletinele de vot, în dreptul concurentului electoral Chiochină Nicanor, precum și în procesele-verbale pretipărite privind rezultatele numărării voturilor. Consiliul electoral al circumscripției electorale comunale Boldurești nr. 23/5 va aplica ștampila „RETRAS” în dreptul aceluiași concurent electoral în procesul-verbal privind centralizarea rezultatelor votării.

agora.md

Raionul Ștefan Vodă cere Guvernului să declare stare de urgență în agricultură, din cauza secetei. Reacția Ministerului

Consiliul Raional Ștefan Vodă solicită Guvernului să instituie stare de urgență în agricultură și să declare raionul drept zonă defavorizată sub aspect agroclimateric. Decizia a fost luată în ședința din 18 iulie. Autoritatea locală invocă pierderi economice considerabile provocate de secetă în ultimul deceniu, inclusiv în anul agricol 2025. În reacție, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare (MAIA) a anunțat că autoritățile vor analiza cu atenție demersul Consiliul Raional Ștefan Vodă și vor lua deciziile corespunzătoare pentru a ajuta agricultorii care au necesități reale.

Președinta raionului, Olga Luchian, a fost împuternicită să înainteze Guvernului și ministerelor de resort mai multe propuneri, inclusiv stabilirea unui moratoriu asupra blocării conturilor fermierilor, re-eșalonarea plății impozitelor și solicitarea de sprijin financiar extern. Totodată, se cere exceptarea agricultorilor din raion de la regula „primul venit, primul servit” în procesul de acordare a subvențiilor.

Primăriile sunt, de asemenea, atenționate să respecte procedurile legale privind raportarea situațiilor excepționale.

În reacție, MAE a anunțat că va analiza solicitarea autorităților de la Ștefan Vodă pentru a ajuta agricultorii „care au necesități reale”.

„Guvernul continuă să ofere resursele necesare pentru ca agricultura să fie eficientă și să țină cont de schimbările climatice care se manifestă to mai accentuat. MAIA lucrează cu fermierii să facă tranziția la culturi și tehnologii care sunt adecvate solului și umidității din regiunile corespunzătoare. Reamintim și despre programul în creștere de subvenționare a sistemelor eficiente de irigare”, precizează instituția.

Amintim că secretarul de stat al Ministerului Agriculturii, Vasile Șarban, a vizitat, pe 17 iulie, mai multe terenuri agricole din raionul Ștefan Vodă. Oficialul a constatat că starea culturilor de grupa a doua – în special porumbul și floarea-soarelui – este una „critică”. MAE a precizat, în comunicatul său, că lipsa precipitațiilor și temperaturile ridicate din ultimele luni „au afectat grav culturile” și pun în pericol recolta din acest an.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Fără Filtre/Facebook

Minori, plătiți de un partid politic ca să aducă sicrie la Președinție? Poliția i-a reținut și interogat

Cinci persoane, printre care și minori, au fost reținute după ce au adus două sicrie în fața clădirii Președinției. La audieri, aceștia au declarat că reprezentanții unui partid politic le-au promis bani pentru a participa la acțiune. Poliția nu a precizat despre ce partid este vorba.

Potrivit unui comunicat al Inspectoratului General al Poliției, pe 18 iulie, cinci tineri – printre care și minori – au adus două sicrie în fața clădirii Președinției. La apariția oamenilor legii, aceștia au încercat să fugă, însă au fost reținuți.

La audieri, tinerii au declarat că reprezentanții unui partid politic le-au promis bani pentru participarea la acțiune. Potrivit celor reținuți, aceștia au fost împărțiți în două grupuri: unul responsabil să aducă sicriele, iar celălalt – să afișeze pancarte în diferite locații ale orașului.

Poliția desfășoară o anchetă pe acest caz. Părinții minorilor riscă să fie sancționați pentru neîndeplinirea obligațiilor de educare a copiilor.

Tudor Mardei/NewsMaker

UE condamnă atacurile hibride ale Rusiei și promite sprijin pentru Moldova: Declarație

Uniunea Europeană condamnă atacurile hibride ale Federației Ruse împotriva statelor membre și a partenerilor săi, inclusiv Republica Moldova. Bruxellesul precizează, într-o declarație oficială publicată pe 18 iulie, că aceste acțiuni fac parte dintr-o strategie coordonată și de lungă durată a Kremlinului, menită să submineze securitatea, democrația și reziliența regiunii.

Potrivit UE, Rusia a folosit în mod repetat atacuri cibernetice, manipulare informațională, sabotaje și ingerințe directe pentru a influența procesele electorale, a destabiliza guvernele și a fragiliza instituțiile democratice.

„UE rămâne hotărâtă să expună și să contracareze activitățile hibride ale Rusiei îndreptate împotriva UE și a statelor membre, și, alături de partenerii internaționali, să sprijine vecinătatea sa imediată, în special Ucraina și Republica Moldova”, precizează comunicatul citat.

UE anunță, în acest context, că va continua să acționeze „cu hotărâre printr-o abordare strategică” față de amenințările hibride ale Rusiei. Bruxellesul precizează că își va aprofunda  cooperarea cu partenerii internaționali – în special cu NATO, „cu respectarea deplină a principiilor convenite” – și să va folosi „toate mijloacele disponibile pentru a preveni, descuraja și răspunde eficient la activitățile hibride desfășurate de Rusia”.

Declarația vine la scurt timp după ce România a atribuit Rusiei un atac hibrid asupra propriului proces electoral, iar Germania a acuzat Moscova de manipulare prin platforma media „RED”.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Noi detalii în cazul elevei agresate în curtea școlii. MEC: Agresorii sunt din cinci licee, victima beneficiază de consiliere psihologică

Ministrul Educației, Dan Perciun, a anunțat că a fost deschis un dosar penal în cazul elevei agresate fizic și umilite în curtea unei școli. Potrivit oficialului, toți tinerii implicați sunt din cel puțin cinci instituții de învățământ diferite. Totodată, Perciun a precizat că victima beneficiază de consiliere psihologică, iar autoritățile vor desfășura audieri cu tinerii implicați, urmând să fie aplicate și sancțiuni.

„Acum suntem în etapă în care, alături de Poliție, identificăm toate persoanele care au fost implicate în acel incident. Toți tinerii care au participat sunt tineri din mai multe instituții de învățământ, implicați din cel puțin 5 instituții de învățământ la această etapă. Știu că este deschis și un dosar penal pe acest caz, pentru că ceea ce s-a întâmplat este, într-adevăr, extrem de grav și se va solda cu consecințe”, a subliniat ministrul.

În același timp, Ministerul Educației oferă sprijin psihologic pentru eleva agresată, prin intermediul Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică.

„Oferim tot suportul necesar din partea Centrului Republican de Asistență Psihopedagogică, prin consiliere psihologică, pentru tânăra care a fost expusă acestui comportament brutal și facem tot posibilul pentru ca să depășească această situație extrem de gravă”, a precizat Perciun.

Ministrul a menționat că, în perioada următoare, vor avea loc audieri toți cei implicați, urmând să fie aplicate sancțiuni.

„Urmează, pe parcursul săptămânii viitoare, pe măsură ce sunt identificați toți cei implicați, să aibă loc audieri, interviuri cu ei, să stabilim alături de poliție toate circumstanțele incidentului, să înțelegem ce a stat la baza acestui incident, cum s-au regăsit tineri din atât de multe instituții de învățământ în același loc, în aceeași perioadă, și, bineînțeles, vor urma discuții în colectivele școlare și vor urma discuții și cu părinții acestor copii, pentru a înțelege ce urmează să se întâmple, ca asta să nu se repete pe viitor, iar acolo unde este cazul să fie aplicate sancțiuni sau alte forme de responsabilizare”, a subliniat ministrul Perciun.

***

Amintim că pe rețelele de socializare au apărut imagini video în care o elevă este bătută, împinsă și umilită chiar în curtea unei școli. Deocamdată, nu se cunoaște cu exactitate nici în ce instituție a avut loc incidentul, nici când. Ministerul Educației a anunțat că colaborează îndeaproape cu poliția pentru investigarea cazului, în timp ce Direcția generală educației a Primăriei Chișinău promite sancțiuni.

În înregistrările video se observă cum două eleve se bat, în timp ce alți elevi, adunați în jur, le încurajează. Una dintre fete este lovită din mai multe direcții, este împinsă, iar la final este forțată să se așeze în genunchi în fața celeilalte și să-și ceară scuze.

Cu o reacție a venit și Direcția generală educație, tineret și sport a Primăriei Chișinău. Aceasta a informat că sprijină ancheta pentru ca toți cei implicați, inclusiv instituția unde a avut loc incidentul, să fie identificate.

De asemenea, Avocatul Poporului pentru drepturile copilului, Vasile Coroi, s-a sesizat din oficiu în legătură cu cazul de violență asupra unei eleve, agresată și umilită în curtea unei școli. Potrivit Ombudsmanului Copilului, cazul va fi examinat prin prisma modului în care instituția de învățământ a prevenit și a răspuns situației. Totodată, Coroi a condamnat utilizarea imaginilor în scop politic, dar și distribuirea de către unele instituții media a acestora fără a fi blurate fețele, expunând astfel copiii participanți.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: