Procuratura Anticorupție a deschis un dosar penal privind construcția drumului Leova-Bumbăta, având în vedere posibile nereguli legate de procesul de achiziție și execuție a lucrărilor. Veronica Dragalin, șefa instituției, a explicat că investigația vizează suspiciuni de abuz de putere și gestionare defectuoasă a fondurilor publice. Declarațiile au fost făcute de către șefa PA în cadrul emisiunii „Cutia Neagră”, de la postul TV8, pe 2 februarie.
Conform declarațiilor sale, există indicii că firma de construcții a început lucrările înainte de semnarea oficială a contractului, ceea ce ridică întrebări privind atribuirea licitației. De asemenea, în cazul companiei de proiectare, invitația pentru depunerea ofertelor ar fi fost trimisă preferențial, iar ulterior, o parte din fonduri au ajuns la o firmă cu legături personale cu un oficial din cadrul Agenției de Stat a Drumurilor.
„În ceea ce privește compania de proiectare, solicitările de oferte au fost trimise către patru companii. Totuși, invitația pentru una dintre ele a fost transmisă înaintea celorlalte, iar răspunsul a venit rapid, contractul fiind semnat înainte ca alte companii să poată depune ofertele. Această firmă a încasat aproximativ 2 milioane de lei, ulterior transferând bani unei companii legate de soția actualului șef al Agenției de Stat a Drumurilor”, a punctat Dragalin.
Deocamdată, două persoane sunt vizate în acest dosar: Sergiu Behjan, șeful Administrației de Stat a Drumurilor, și un administrator al unei companii private. Prejudiciul exact urmează să fie stabilit după finalizarea expertizei. Dragalin a subliniat că deschiderea unui dosar nu înseamnă automat că s-au comis ilegalități, ci că este un pas necesar pentru clarificarea suspiciunilor existente.
Amintim că inițial, costul podului și al drumului de acces a fost estimat la 250 de milioane de lei, însă ulterior bugetul a crescut cu încă 30 de milioane de lei, ceea ce a generat critici și suspiciuni de corupție. Conform unor calcule, prețul final ar fi echivalent cu aproximativ 3,5 milioane de euro pe kilometru de drum, transformând acest proiect în cel mai scump din istoria Republicii Moldova în domeniul infrastructurii rutiere.
Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.
Vreți să susțineți ceea ce facem?
Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.
Susțineți NewsMaker!