businessmagazin.ro

Mai multe containere moldovenești care urmau să ajungă în Ucraina, redirecționate spre portul Constanța

Ca urmare a războiului din Ucraina, mai multe containere cu destinația Republica Moldova, care urmau să ajungă în porturile ucrainene au fost redirecționate spre portul Constanța. Pentru a asigura livrarea acestor mărfuri către Republica Moldova, vicepremierul Andrei Spînu a solicitat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii al României, să permită operatorilor de transport din Moldova să preia containerele din portul Constanța, inclusiv transportarea acestora fără autorizațiile speciale necesare.

Potrivit ministrului, derogările se aplică pentru vehiculele rutiere înmatriculate în Republica Moldova, în următoarele condiții:

  • vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul tractor înmatriculat în Republica Moldova, indiferent de țara de înmatriculare a semiremorcii tractate de acestea;
  • vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu două axe cu semiremorcă cu 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 47,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  • vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu 3 axe cu semiremorcă cu două sau 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 50,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  • punctul de origine al traseului este portul Constanța, iar destinația finală a traseului pe teritoriul României este Albița PTF.

Autoritățile moldovenești declară că traseele autorizate în aceste cazuri vor fi:

  1. Portul Constanța – DN 39 – Agigea – DN 39 – A4 – DN 2A – Mihail Kogălniceanu – DN 2A – Hârșova – Giurgeni – DN 2A – Țăndărei – DN 21A – Bărăganul – DN 21 – Brăila – MG BR – DN 2B – Galați – DN 26 Murgeni – DN 24A – Huși – DN 24B – Albița PTF – (aproximativ 423 km);
  2. Portul Constanța – DN 39 – Agigea – DN 39 – A4 – DN 2A – Mihail Kogălniceanu – DN 2A – Hârșova – Giurgeni – DN 2A – Țăndărei – DN 2A – Slobozia – DN 2A – Urziceni – DN 2 – Râmnicu Sărat – DN 2 – Tișița – DN 24 – varianta ocolire Tecuci – DN 24 – Bârlad – DN 24 – Crasna – DN 24B – Huși – DN 24B – Albița PTF (aproximativ 520 km.)

Amintim că, pe 24 februarie, în jurul orei 5:00, Vladimir Putin a anunțat începerea operațiunii militare în Ucraina. Liderul de la Kiev Vladimir Zelenski a declarat stare de război în Ucraina. Parlamentul de la Chișinău s-a întrunit seara în ședință și a votat pentru instituirea stării de alertă în Republica Moldova, pe o durată de 60 de zile.

Informații despre evenimentele din Ucraina, care se desfășoară chiar în aceste momente în LIVE Textul NM A opta zi de război în Ucraina.

Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Stiri.md

Șeful Serviciului Vamal: Scanerele vechi, principala cauză în combaterea contrabandei la frontierele țării

Directorul Serviciului Vamala, Alexandru Iacub, a spus că principala problemă care împiedică reducerea semnificativă a fenomenului contrabandei în punctele de trecere a frontierei ale Republicii Moldova este tehnica învechită de scanare. Potrivit lui, și eliminarea factorului uman prin digitalizarea completă a serviciilor ar descuraja comiterea unor astfel de infracțiuni. Precizările au fost făcute în cadrul ediției din 17 octombrie a emisiunii „Factor economic” de la Next TV.

Ultima procurare de scaner am avut-o cu ajutorul partenerilor din Statele Unite, un scaner mobil la Tudora. Acum merge procedura de înmatriculare, nu poate să fie lansat în foarte scurt timp, dar el costă trei milioane de euro. Dotările sunt o condiție. Alt moment cum, spre exemplu, țările europene luptă cu flagelul acesta, într-adevăr prin digitalizare, și am menționat noul sistem computerizat de tranzit, adică aderarea la Convenție. Asta presupune, practic, intervenții zero din partea vameșului, are loc analiza automatizată în cadrul sistemului. Asta înseamnă că nu va fi intervenție umană și camionul nu stă mai mult de 5-10 minute în punctul vameșului”, a menționat Alexandru Iacub, potrivit Moldova 1.

El a precizat că Ministerul Finanțelor urmează să aloce resurse financiare pentru procurarea scanerelor noi. Autoritățile conștientizează că aceasta va fi viitoarea frontieră a unei țări a Uniunii Europene, de aceea este necesară fortificarea capacităților, iar Guvernul a aprobat recent programul de digitalizare, care prevede finanțări pentru achiziționarea tehnicii noi pentru anul 2026, a mai menționat directorul Serviciului Vamal.

Precizăm că peste 130 de cauze penale ce vizează contrabanda și fraudele vamale au fost pornite, în perioada septembrie 2024 – octombrie 2025. Valoarea bunurilor este de 52 milioane lei, iar peste 23 de kilograme de droguri au fost ridicate în cadrul acțiunilor comune cu alte autorități de drept.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: