businessmagazin.ro

Mai multe containere moldovenești care urmau să ajungă în Ucraina, redirecționate spre portul Constanța

Ca urmare a războiului din Ucraina, mai multe containere cu destinația Republica Moldova, care urmau să ajungă în porturile ucrainene au fost redirecționate spre portul Constanța. Pentru a asigura livrarea acestor mărfuri către Republica Moldova, vicepremierul Andrei Spînu a solicitat Ministerului Transporturilor și Infrastructurii al României, să permită operatorilor de transport din Moldova să preia containerele din portul Constanța, inclusiv transportarea acestora fără autorizațiile speciale necesare.

Potrivit ministrului, derogările se aplică pentru vehiculele rutiere înmatriculate în Republica Moldova, în următoarele condiții:

  • vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul tractor înmatriculat în Republica Moldova, indiferent de țara de înmatriculare a semiremorcii tractate de acestea;
  • vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu două axe cu semiremorcă cu 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 47,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  • vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu 3 axe cu semiremorcă cu două sau 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 50,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  • punctul de origine al traseului este portul Constanța, iar destinația finală a traseului pe teritoriul României este Albița PTF.

Autoritățile moldovenești declară că traseele autorizate în aceste cazuri vor fi:

  1. Portul Constanța – DN 39 – Agigea – DN 39 – A4 – DN 2A – Mihail Kogălniceanu – DN 2A – Hârșova – Giurgeni – DN 2A – Țăndărei – DN 21A – Bărăganul – DN 21 – Brăila – MG BR – DN 2B – Galați – DN 26 Murgeni – DN 24A – Huși – DN 24B – Albița PTF – (aproximativ 423 km);
  2. Portul Constanța – DN 39 – Agigea – DN 39 – A4 – DN 2A – Mihail Kogălniceanu – DN 2A – Hârșova – Giurgeni – DN 2A – Țăndărei – DN 2A – Slobozia – DN 2A – Urziceni – DN 2 – Râmnicu Sărat – DN 2 – Tișița – DN 24 – varianta ocolire Tecuci – DN 24 – Bârlad – DN 24 – Crasna – DN 24B – Huși – DN 24B – Albița PTF (aproximativ 520 km.)

Amintim că, pe 24 februarie, în jurul orei 5:00, Vladimir Putin a anunțat începerea operațiunii militare în Ucraina. Liderul de la Kiev Vladimir Zelenski a declarat stare de război în Ucraina. Parlamentul de la Chișinău s-a întrunit seara în ședință și a votat pentru instituirea stării de alertă în Republica Moldova, pe o durată de 60 de zile.

Informații despre evenimentele din Ucraina, care se desfășoară chiar în aceste momente în LIVE Textul NM A opta zi de război în Ucraina.

Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Platforma DA a fost exclusă din Blocul „Împreună”, după ce a acceptat parteneriatul cu PAS la alegeri

Platforma Demnitate și Adevăr (DA) a fost exclusă din Blocul „Împreună”, după ce a decis să susțină Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS) la alegerile parlamentare din toamnă. Decizia a fost adoptată în unanimitate de Consiliul Blocului, care acuză PAS de „decapitarea” forțelor pro-europene înainte de scrutin.

Liderul Partidului Schimbării, Ștefan Gligor – formațiune membră a Blocului – a declarat pentru NewsMaker că „Împreună” își menține angajamentul de a participa la alegeri și de a construi o alternativă pro-europeană autentică pentru alegătorii dezamăgiți de actuala guvernare.

„Coalizarea forțelor pro-europene poate avea loc doar în baza unui bloc electoral, or soluția propusă de PAS de a lua politicieni din alte partide politice prin tot felul de aranjamente legale, decapitând conducerea partidelor pro-europene veritabile care au mai rămas în Moldova, este una absolut pedantă. Blocul „Împreună” își asumă în continuare angajamentul de a participa la alegerile parlamentare și de crearea unei oferte pro-europene veritabile pentru cei care sunt dezamăgiți de actul guvernării”, a declarat Ștefan Gligor pentru NewsMaker.

De cealaltă parte, PAS face apel la unitate și îndemnână partidele „cu adevărat pro-europene” să  „susțină și să promoveze parcursul european al Republicii Moldova.

„Este nevoie de efortul tuturor forțelor politice care cu adevărat îți doresc dezvoltarea țării noastre”, a precizat purtătoarea de cuvânt a partidului de guvernare, Adriana Vlas, pentru NewsMaker.

Platforma DA a anunțat, pe 18 iulie, că nu va participa cu listă proprie la alegerile parlamentare din 28 septembrie și că a acceptat propunerea de parteneriat politic înaintată de PAS. În acest context, Dinu Plîngău a precizat că Liviu Vovc va prelua interimatul funcției de președinte al formațiunii.

Liderul Partidului Schimbării, Ștefan Gligor, a declarat pentru NewsMaker că pe listele PAS ar urma să figureze Dinu Plîngău și Stela Macari. Potrivit acestuia, cei doi și-au dat demisia atât din funcțiile deținute în cadrul Platformei DA, cât și din calitatea de membri ai partidului, pentru a putea candida din partea PAS.

Deși Platforma DA nu a anunțat oficial componența membrilor care vor participa pe listele PAS, desemnarea lui Vovc la conducerea interimară sugerează că Dinu Plîngău va fi unul dintre candidați.

Contactat pentru o reacție, Dinu Plîngău nu a răspuns apelurilor NM.

După excluderea Platformei „DA”, din Blocul „Împreună” fac parte două partide politice: Partidul „Schimbării” și Partidul „Verde Ecologist”.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.


Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: