Munteanu: Procuratura Anticorupție investighează situația critică de la CFM
Full Article 2 minutes read

Procuratura Anticorupție a inițiat o investigație cu privire la situația economico-financiară de la Î.S. „Calea Ferată a Moldovei”(CFM). Anunțul a fost făcut de către deputatul Platformei Demnitate și Adevăr (DA), Igor Munteanu.

Într-o postare publicată pe 10 februarie pe pagina sa de Facebook, deputatul Platformei DA a anunțat că a primit un răspuns din partea Procuraturii Anticorupție la un pachet de sesizări și materiale pe faptele unor ilegalități comise în cadrul CFM.

Am fost informat astăzi, 10 februarie, de către Procuratura Anticorupție (scris.N.14.01), despre pornirea investigării comiterii acestor ilegalități, legate de sifonarea avutului public, delapidări, furturi, extorcări de bani și alte delicte, etc în benenficiul unor grupuri organizate. Situația actuală a CFM este critică, iar măsurile luate recent de sistare a transportului de pasageri, măsluiri de achiziții, nu fac decât să îngreleze situația ramurii feroviare din RM și răspunderile unor oficiali pe acest domeniu strategic”, a scris Munteanu.

Deputatul a menționat că va continua să monitorizeze gestionarea resurselor financiare și a patrimoniului public de către Î.S. CFM, conform Deciziei Comisiei de control al finanțelor publice din 2 februarie și raportului de audit de conformitate al Curții de Conturi (hot. din 17 decembrie, 2020) cu privire la recomandările adresate Consiliului de Administrare.

***

Amintim că, în 2020, CFM a sistat toate cursele internaționale pentru pasageri. Datoriile întreprinderii au ajuns la 459 mln de lei, iar întârzierile salariale la 69 mln de lei. În parlament va fi creată o comisie în cadrul căreia ar urma să se decidă cum s-a ajuns la această situație. Comisia va studia evoluția întreprinderii din 2010 până în 2021 și va prezenta un raport în termen de 60 de zile. Propunerea a fost făcută de fracțiunea socialiștilor. Opoziția parlamentară a acuzat socialiștii că planifică falimentarea CFM.