Notele și absențele elevilor vor putea fi văzute online de părinți, elevi și profesori. Peste 500 de școli din țară vor folosi catalogul electronic

În acest an, aproximativ 560 de școli din țară vor introduce catalogul electronic, un sistem dezvoltat de Ministerul Educației și Cercetării. Catalogul electronic va include informații despre activitatea și prezența zilnică a elevilor, cum ar fi evaluările, notele, comentariile și absențele, dar și detalii despre lecții, temele pentru acasă și link-uri pentru lecțiile online. Aceste date vor fi disponibile în timp real pentru elevi, profesori și părinți, oferindu-le o imagine clară asupra performanțelor școlare ale copiilor.

Platforma permite o comunicare mai eficientă între profesori, elevi și părinți, facilitând schimbul de informații. Cadrele didactice și manageriale pot gestiona mai ușor evidența și reușita școlară a elevilor, reducând volumul de muncă și erorile în gestionarea datelor pe suport de hârtie. Inițiativa face parte din planul de digitalizare a educației”, susține ministrul Dan Perciun.

Pentru a pregăti profesorii să folosească noul sistem, Ministerul Educației organizează seminare online, între 6 și 13 septembrie. Instruirea va fi realizată de către Centrul Tehnologii Informaționale și Comunicaționale în Educație și are ca scop formarea a peste 500 de administratori de rețea și 10.000 de cadre didactice.

Ministerul încurajează toate școlile să folosească catalogul electronic, precizând că cei care doresc să învețe cum se folosește, pot trimite solicitare pentru înregistrare până pe 12 septembrie la adresa de e-mail [email protected].

***

Cu ajutorul catalogului electronic, elevii și părinții pot accesa informațiile școlare de pe orice dispozitiv conectat la internet. Această aplicație web centralizează date despre frecvența și performanțele elevilor, înregistrând note, absențe, comentarii, precum și detalii despre lecții, cum ar fi subiectele, temele de acasă și linkurile pentru lecțiile online.

Lansat în Republica Moldova ca proiect-pilot în anul școlar 2020-2021, Sistemul Informațional Catalogul Electronic (SICE) s-a extins rapid. Începând din 2021, este utilizat în 379 de instituții de învățământ general, acoperind 31,12% din totalul instituțiilor.

Această platformă asigură siguranța datelor și permite administrațiilor școlare să efectueze analize detaliate pentru a optimiza calitatea procesului educațional.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

ria.ru

Servicii notariale online în Moldova? Guvernul a dat undă verde sistemului e-Notariat

Guvernul a aprobat Conceptul Sistemului Informațional e-Notariat, o platformă digitală menită să modernizeze activitatea notarilor din Republica Moldova. Noul sistem va permite programări online, verificarea electronică a identității părților, notificări automate și plăți la distanță. În termen de nouă luni de la intrarea în vigoare a hotărârii, Ministerul Justiției va prezenta actul normativ de instituire și regulamentul de funcționare a sistemului.

Pe 26 august, Guvernul a anunțat că mai multe servicii notariale vor fi prestate online.

Executivul a aprobat Conceptul Sistemului Informațional e-Notariat. Potrivit Guvernului, în termen de nouă luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Justiției va prezenta spre aprobare actul normativ privind instituirea oficială a sistemului. Tot atunci va fi adoptat și Regulamentul de funcționare și utilizare a resursei informaționale create prin e-Notariat.

Potrivit autorităților, notarii din Republica Moldova nu dispun în prezent de instrumentele digitale necesare pentru gestionarea eficientă a provocărilor actuale din domeniul notarial. Noul sistem e-Notariat va permite acces rapid la datele din resursele informaționale de stat, facilitând elaborarea contractelor, comunicarea electronică cu persoanele fizice și juridice, precum și prestarea serviciilor la distanță.

Conform Guvernului, sistemul e-Notariat va aduce mai multe funcționalități digitale atât pentru notari, cât și pentru clienții lor. Printre acestea se numără programarea online, cu un calendar interactiv pentru gestionarea întâlnirilor în timp real, și verificarea electronică a identității părților implicate în tranzacții. Platforma va automatiza notificările, astfel încât părțile interesate să fie informate prin mijloace electronice despre statutul actelor, programări, semnături și alte etape relevante. De asemenea, sistemul va integra opțiuni de plată online pentru serviciile notariale și taxele de stat.

Utilizatorii sistemului e-Notariat vor fi: notarii, persoanele care asigură activitatea notarilor, cu excepția personalului tehnic, și beneficiarii serviciilor notariale. Nivelul de acces al utilizatorilor va fi diferențiat în funcție de atribuții, responsabilități și drepturile de acces la date.

Prezentul proiect a fost elaborat de Ministerul Justiției.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: