Hyundai Tucson

Noul Hyundai Tucson – design și tehnologii revoluționare

Hyundai Motor prezintă noul Tucson. Modelul dispune de un design remarcabil, de tehnologii revoluționare, dar și de o gamă variată de sisteme de propulsie. 

Modelul de clasa SUV, care se află la cea de-a patra generație, integrează noua direcție stilistică Hyundai „Sensuous Sportiness”. De la lansare (octombrie 2004) până în prezent au fost vândute peste 7 milioane de unități la nivel mondial, dintre care 1,4 milioane în Europa.

„Noul Tucson imbină designul futurist cu tehnologia revolutionară, oferind dotări accesibile unui număr tot mai mare de clienți. Această lansare contribuie la consolidarea poziției Hyundai de producător auto cu cea mai extinsă gamă de propulsoare electrificate”, a declarat Michael Cole, President & CEO – Hyundai Motor Europe.

Conferința de presă pentru premiera mondială a noului Tucson poate fi vizualizată aici.

Noua temă de design Hyundai – „Parametric Dynamics” 

În comparație cu predecesorul, caroseria noului Tucson este mai mare și mai amplă. Capota alungită, consolele scurte și ampatamentul intins conferă autovehiculului un aspect progresist, pastrând totodată caracterul impunător. Modelul integrează limbajul de design Hyundai „Sensuous Sportiness”, care se remarcă prin armonia dintre patru elemente fundamentale: proportie, arhitectură, stil și tehnologie.

„Misiunea direcției stilistice Hyundai „Sensuous Sportiness” este de a adauga valoare emoțională experienței de condus. Designul de anvergură depășește din nou așteptările, provocând astfel standardele pieței din cel mai competitiv segment al industriei”, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center.

Exteriorul Tucson a fost proiectat pentru a exprima ceea ce designerii Hyundai denumesc „Parametric Dynamics”, un stil care folosește linii, fațete, unghiuri și forme, pentru o estetică indrăzneață și remarcabilă, precum și pentru a adăuga un aer futurist noului model.

Hyundai Tucson

Noua temă de design – „Parametric Dynamics” – este evidențiată de luminile de zi (DRL), perfect integrate în grila frontală. Datorită tehnologiei half-miror, în momentul în care luminile de întâlnire sunt aprinse, finisajul cromat al grilei se metamorfozează în forme asemănătoare pietrelor prețioase, conferind o alură spectaculoasă elementelor aerodinamice.

În laterale, liniile caroseriei urmăresc, în unghiuri precise, aceeași temă de design „Parametric Dynamics”. Suprafețele sculpturale creează un contrast puternic între silueta aerodinamică și aspectul robust, generând senzația de mișcare, chiar și atunci când autovehiculul staționează. Configurația atletică a caroseriei se combină perfect cu pasajele geometrice ale roților. Profilul sportiv al noului Tucson este accentuat de linia cromată cu forma parabolică, care se intinde de la oglinzile laterale până la montantul posterior.

În partea din spate, luminile parametrice integrate continuă aceeași temă de design. De asemenea, bara prezintă detalii de tip parametric cu efect tridimensional, combinate cu elemente sportive. Tucson este primul model Hyundai care dispune de ștergătoare spate ascunse, plasate sub spoiler.

Culori caroserie:

Clienții pot alege între nouă culori de caroserie, dintre care trei nou introduse – Shimmering Silver, Amazon Gray si Teal. În plus, pot opta pentru un plafon in doua tonuri (Phantom Black sau Dark Knight), disponibil pentru intreaga paleta de culori a caroseriei.

Interiorul elegant îmbină confortul cu tehnologia 

Pășind în habitaclul spațios este ca și cum ai pătrunde într-un univers în care grijile cotidiene dispar. Aici, spațiul, tehnologia și informația se imbină armonios.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Noul Tucson beneficiaza de o consola cu display integral, dispunând acum de un ecran AVN-T de 10,25 inchi, care incorporează navigația, încălzirea, ventilația și climatizarea. Formele sinuoase contribuie la senzația de spațiu deschis, în timp ce marginile generoase ale bordului se imbină perfect cu portierele. Liniile fine, de culoare argintie, care pornesc din consola centrală și ajung până la portierele din spate, armonizează materialele de calitate utilizate, complimentându-le prin tonuri si texturi neutre.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Pozitionată ergonomic, consola centrală a fost reproiectată, utilizând tehnologia shift-by-wire. Luminile ambientale sunt pozitionate în partea inferioară a consolei, în spațiul destinat încărcării wireless, precum și în buzunarele portierelor. Sistemul oferă 64 de culori și 10 niveluri de luminozitate, pentru multiple posibilități de personalizare.

În plus, clienții pot alege între cele trei nuanțe pentru tapițerie: „Negru”, „Negru & Gri/ Bej” sau „Teal”, disponibile pentru variantele din piele sau din material textil.

Tehnologie si conectivitate

Noul Tucson este echipat cu sisteme actualizate de tehnologie și de conectivitate, pentru o experiență digitală avansată.

Noua dispunere duală a habitaclului oferă o operare intuitivă și o experiență high-tech, prin intermediul instrumentarului digital de bord 10,25 inchi, dar și a ecranului AVN-T de 10,25 inchi.

În cazul în care conducatorul auto trebuie să parcheze autovehiculul pe o rază de la 200 m până la 2 km față de destinație, funcția «Last Mile Navigation» oferă informații despre traseul complet până la destinație, prin intermediul aplicației Bluelink instalată pe smartphone.

În plus, noul Tucson va integra calendarul Apple sau Google in sistemul de infotainment, permitând conducătorului auto vizualizarea conținutului pe ecranul AVN.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

«Connected Routing» este sistemul de navigație Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizează traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinație, dar și reconfigurarea traseului, în cazul în care este necesar.

Cu ajutorul Apple CarPlay și Android Auto, disponibile acum wireless, funcțiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afișate pe ecranul central de 8 inchi al autovehiculului. Alte caracteristici de infotainment și conectivitate includ sistemul audio realizat de Krell, încărcare wireless în consola centrală, precum și porturi USB față / spate.

Noi caracteristici de confort

Hyundai oferă acum și mai mult confort pentru clienții Tucson. Noua tehnologie Multi-Air Mode, disponibilă în premieră pentru un autovehicul al gamei Hyundai, combină canalele de circulare pentru aerul condiționat și pentru încălzire, pentru o dispersare mai fluidă a fluxului de aer. Acest mod poate fi activat și dezactivat, în funcție de preferințele conducătorului auto.

Sistemul de control al climei pe trei zone permite operarea separată a setărilor de temperatură și de ventilație pentru conducătorul auto, pentru pasagerul din față, dar și pentru cei din spate. În plus, scaunele ventilate din față și scaunele încălzite din față / din spate oferă confort suplimentar atât conducătorului auto, cât și pasagerilor.

Prin intermediul modului Rear Sleeping, conținutul audio este redat doar în partea din față, fără ca acesta să fie transmis și difuzoarelor din spate, astfel încat pasagerii care dorm să nu fie deranjati.

Mai mult spațiu

În comparație cu predecesorul, Tucson este mai lung cu 20 mm, mai lat cu 15 mm și are un ampatament mai mare cu 10 mm. De aceea, pasagerii din spate se pot bucura de un spațiu suplimentar de 26 mm pentru picioare, oferit atât pentru versiunile hybrid, cât și pentru cele clasice, datorita plasării ingenioase a bateriei sub scaunele din spate. În același timp, volumul portbagajului a crescut, in functie de specificatiile fiecarui model, oferind până la 620 l pentru bagaje cu scaunele ridicate și până la 1,799l cu scaunele rabatate.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Comanda preliminară a noului Tucson este deja deschisă pentru piaţa Republicii Moldova. Pentru informaţii mai detaliate, contactaţi distribuitorul oficial al Hyundai in RM.

Centrul Auto Pacific Motors
Calea Moșilor, 5/1
[email protected]
022 800 888

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova

La Chișinău a avut loc primul Congres Național al Memoriei. Grosu: „Niciun popor nu-și poate construi viitorul fără a-și onora trecutul”

Pe 28 iunie, la Palatul Republicii din Chișinău, a avut loc primul Congres Național al Memoriei. Potrivit Ministerului Educației și Cercetării, la acest eveniment, dedicat promovării memoriei victimelor represiunilor politice din perioada 1917–1989, au participat reprezentanți ai autorităților și instituțiilor muzeale, cercetători, supraviețuitori ai represiunilor și tineri interesați de trecut.

„Ne-am adunat la acest congres nu doar pentru a evoca un trecut dureros, ci pentru a reafirma o responsabilitate comună – de a păstra vie memoria victimelor regimului comunist totalitar și de a transforma această memorie într-un fundament al demnității și rezilienței noastre ca societate”, a declarat ministrul Educației și Cercetării Dan Perciun.

Totodată, ministrul a afirmat că, pentru prima dată, curriculumul nou integrează tematica represiunilor comuniste la orele de istorie, într-un volum mai mare. Potrivit ministrului, vor fi oferite manuale, ghiduri pentru profesori, inclusiv în școlile alolingve, stagii de formare pentru cadrele didactice, vor fi organizate concursuri tematice, expoziții digitale, podcasturi, activități extracurriculare, dar și un muzeu virtual în memoria victimelor regimului comunist.

„Victimele regimului comunist din Basarabia nu vor fi uitate. Noi avem datoria morală și civică să vorbim despre ororile și suferințele prin care au trecut toți cei care au avut de suferit în urma acțiunilor represive din 1941, 1949 și 1951. Ca istoric, dar și ca cetățean al Republicii Moldova, sunt mândru că astăzi a avut loc în premieră – primul Congres al Memoriei. Fiind istoric, pot să declar cu toată sinceritatea că niciun popor nu poate construi un viitor, dacă nu-și cunoaște și nu-și onorează trecutul”, a scris pe Facebook, cu referire la eveniment, președintele Parlamentului Igor Grosu.

Congresul a fost organizat sub egida Ministerului Culturii, Ministerului Educației și Cercetării, Asociației Foștilor Deportați și Deținuți Politici din Moldova și a Institutului de Istorie al USM, la inițiativa Consiliului Memoriei, înființat la începutul anului 2025. Potrivit Ministerului Educației și Cercetării, evenimentul își propune să devină o platformă durabilă de dialog și colaborare între supraviețuitorii și descendenții victimelor deportărilor și represiunilor politice din perioada 1917–1989, pe de o parte, și actorii instituționali, civici și academici implicați în promovarea memoriei istorice, pe de altă parte.

Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova
Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova
Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova
Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova
Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova

Pe bicicletă, de la Iași la Chișinău și înapoi: acțiunea unor cicliști amatori, la care s-au alăturat polițiști din R. Moldova și România VIDEO

În aceste zile, 100 de cicliști amatori pedalează din Iași până la Chișinău și înapoi, într-o tură simbolică pentru a promova mersul pe bicicletă ca mod alternativ de transport și responsabilizarea tuturor celor care aleg deplasarea pe două roți. La eveniment s-au alăturat și polițiști din Republica Moldova și România.

Poliția Republicii Moldova a anunțat că, în aceste zile, 100 de cicliști amatori pedalează din România până la Chișinău și înapoi, într-o tură simbolică care promovează mersul pe bicicletă ca mod alternativ de transport, dar și responsabilizarea tuturor celor care aleg deplasarea pe două roți.

„În acest context, s-au alăturat și colegii noștri din cadrul Inspectoratului de Securitate Publică a IGP și împreună am arătat că, dincolo de granițe, siguranța și educația rutieră sunt obiective comune. (…) Prezența colegilor polițiști pe bicicletă are scopul de a contribui la reducerea numărului de accidente rutiere în rândul bicicliștilor, prin vizibilitate crescută și conștientizare publică, dar și colaborarea între instituții și întărirea relațiilor dintre polițiile din România și Republica Moldova”, au comunicat reprezentanții poliției din Republica Moldova.

Poliția Română a spus că a ales să sprijine participanții pe tot parcursul traseului, cu polițiști care pedalează peste 300 de kilometri alături de cicliștii amatori.

Conform poliției din România, organizatorul acestui eveniment este jurnalistul Lucian Mîndruță. „Este o tură de vizibilitate. Nu blocăm traficul, doar îl convingem să ne observe. Să înțeleagă că și noi avem un loc pe drum”, a comunicat Lucian Mîndruță.

Iulia Filimon/Город без Маршруток. GBM Online

Un vehicul al Armatei Naționale s-a răsturnat în centrul Chișinăului, în urma unei ciocniri cu un automobil VIDEO

Un vehicul al Armatei Naționale s-a tamponat cu un autoturism de model Infiniti pe bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt din Chișinău, pe 28 iunie. În urma impactului, o persoană a fost transportată la spital.

Ofițera de presă a Direcției de Poliție Chișinău, Cristina Talpă, a declarat pentru NewsMaker că accidentul s-a produs în jurul orei 12:40.

„Potrivit informațiilor preliminare obținute de la fața locului, un automobil de model Iveco, condus de un bărbat în vârstă de 48 de ani, s-a tamponat cu un autoturism de model Infiniti, condus de o femeie în vârstă de 31 de ani. În urma impactului, automobilul Iveco s-a inversat”, a comunicat ofițera de presă.

Potrivit reprezentantei poliției, pasagera din vehiculul Iveco a fost transportată la Institutul de Medicină Urgentă pentru investigații medicale.

Ofițera de presă a precizat că automobilul de model Iveco aparține Armatei Naționale. În continuare, poliția investighează cazul pentru a stabili toate circumstanțele.

VIDEO Gazon în loc de scuar? De ce au fost scoși din centrul Chișinăului smochinul, dudul și gutuiul japonez

În centrul Chișinăului, într-o singură zi, a dispărut o grădină în care creșteau smochini, gutui japonezi și duzi, fapt ce a stârnit nedumerirea locuitorilor.

Echipa NewsMaker s-a adresat directorului bazinului Universității de Stat de Educație Fizică și Sport, Vasile Cerbușca, instituție în gestiunea căreia se află acest teren. Acesta ne-a explicat că defrișarea a fost necesară în cadrul proiectului de reabilitare a bazinului și de amenajare a zonei adiacente. Contractul pentru aceste lucrări a fost încheiat cu Universitatea de Stat din Moldova și aprobat de Consiliul Național al Monumentelor Istorice. Potrivit lui Cerbușca, până la începutul toamnei, bazinul va fi reparat, iar zona din jurul său își va schimba complet aspectul.

Menționăm că, anterior, consiliera municipală Aneta Dabija a scris pe pagina sa de Facebook că
 „Inspectoratul pentru protecția mediului a început o anchetă proprie” în legătură cu aceste lucrări. Ulterior, ea a șters postarea, iar în ziua următoare a publicat alta cu un conținut total diferit. Consiliera a scris că există un proiect de amenajare a acestui loc, care „va include nu doar gazon verde”. „Proiectul de amenajare a zonei verzi va fi integrat în cel general, care trebuie aprobat de Consiliul Național al Monumentelor Istorice, iar smochinul și gutuiul vor fi plantați din nou”.

NewsMaker a solicitat un punct de vedere la acest subiect din partea Inspectoratului pentru Protecția Mediului. Directorul instituției, Ion Bulmaga, ne-a comunicat că lucrările sunt, într-adevăr, investigate.


Подписывайтесь на наш Telegram-канал @newsmakerlive. Там оперативно появляется все, что важно знать прямо сейчас о Молдове и регионе.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Boldurești: Ciochină, învinuit de moartea unui copil, numit din nou primar interimar. Decizia consilierilor locali (VIDEO)

Pe 27 iunie, șapte consilieri ai Consiliului local Boldurești au decis ca Nicanor Ciochină, învinuit că ar fi accidentat mortal un copil și a fugit de la locul accidentului, să exercite interimatul funcției de primar al comunei „până la numirea în funcție a primarului ales”.

În după amiaza zilei de vineri, Consiliului local Boldurești a examinat un proiect „cu privire la asigurarea interimatului funcției de primar”. „Consiliul local Boldurești decide: se împuternicește domnul Nicanor Ciochină să exercite interimatul funcției de primar al comunei Boldurești din 25.06.2025 și până la numirea în funcție a primarului ales”, a dat citire proiectului președintele ședinței.

Menționăm că examinarea proiectului a fost însoțită de strigăte și nemulțumirile mai multor consilieri.

În cele din urmă, s-a anunțat că proiectul a fost susținut cu votul a șapte consilieri.

Potrivit Ziarul de Gardă, cinci dintre cei șapte consilieri sunt din partea PSDE, iar doi – din PSRM. Conform aceleiași surse, consilierii PAS au votat „împotrivă”.

Amintim că pe 25 iunie, Judecătoria Ungheni a anulat rezultatele turului doi al alegerilor locale noi din comuna Boldurești, raionul Nisporeni, precum și validarea mandatului de primar al lui Nicanor Ciochină. S-a anunțat că decizia poate fi atacată cu apel în termen de trei zile la Curtea de Apel Nord.

Pe 26 iunie, Comisia Electorală Centrală (CEC) a anunțat că a luat act de hotărârea Judecătoriei Ungheni. Totuși, CEC a subliniat că decizia instanței poate fi pusă în aplicare doar după ce va fi emisă o hotărâre definitivă.

***

Nicanor Ciochină este învinuit că ar fi accidentat mortal un copil și a fugit de la locul accidentului. Amintim că pe 19 februarie 2024, un adolescent de 14 ani a fost lovit mortal de un automobil în comuna Boldurești. Șoferul a fugit de la locul accidentului. Două zile mai târziu, poliția a anunțat că vinovat de accident s-ar face primarul localității, Nicanor Ciochină, care s-ar fi aflat la volanul mașinii de serviciu. Potrivit anchetatorilor, până la reținere, edilul ar fi încercat să șteargă urmele accidentului. 

Ciochină a fost reținut pe 21 februarie, inițial plasat în arest preventiv, apoi în arest la domiciliu. Pe 3 februarie 2025, instanța a decis cercetarea acestuia sub control judiciar pentru 60 de zile. La scurt timp după eliberare, primarul și-a reluat activitatea în administrația locală.

Pe 11 martie, CEC a constatat încetarea de drept a mandatului său, întrucât Ciochină nu și-a putut exercita atribuțiile timp de peste opt luni – între 31 mai 2024 și 14 februarie 2025. În consecință, CEC a stabilit organizarea alegerilor locale noi pentru funcția de primar în comuna Boldurești. Pe 28 martie, Consiliul local Boldurești l-a desemnat pe Ciochină să asigure interimatul funcției de primar. În aprilie, Ciochină și-a pierdut funcția de primar interimar. O decizie în acest sens a fost luată de Judecătoria Ungheni.

Pe 1 iunie 2025, în comuna Boldurești din raionul Nisporeni a avut loc turul II al alegerilor locale. Nicanor Ciochină a obținut cele mai multe voturi — 615, cu doar 13 mai mult decât contracandidatul său, Sergiu Bulicanu.

Pe 4 iunie, CEC a decis renumărarea buletinelor de vot. Decizia a fost luată în urma unei cereri depusă de Serghei Bulicanu, care a pierdut la limită alegerile locale în fața lui Nicanor Ciochină, conform rezultatelor preliminare. După renumărare, diferența dintre voturi s-a schimbat, însă Ciochină a rămas în continuare în avantaj: 614 voturi – exprimate pentru Ciochină și 604 voturi – pentru Bulicanu.

Pe 19 iunie, șeful Inspectoratului General al Poliției (IGP), Viorel Cernăuțeanu, a anunțat că în legătură cu alegerile din 1 iunie din satul Boldurești, oamenii legii au pornit o cauză penală privind posibile falsificări de semnături în unele liste.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: