Hyundai Tucson

Noul Hyundai Tucson – design și tehnologii revoluționare

Hyundai Motor prezintă noul Tucson. Modelul dispune de un design remarcabil, de tehnologii revoluționare, dar și de o gamă variată de sisteme de propulsie. 

Modelul de clasa SUV, care se află la cea de-a patra generație, integrează noua direcție stilistică Hyundai „Sensuous Sportiness”. De la lansare (octombrie 2004) până în prezent au fost vândute peste 7 milioane de unități la nivel mondial, dintre care 1,4 milioane în Europa.

„Noul Tucson imbină designul futurist cu tehnologia revolutionară, oferind dotări accesibile unui număr tot mai mare de clienți. Această lansare contribuie la consolidarea poziției Hyundai de producător auto cu cea mai extinsă gamă de propulsoare electrificate”, a declarat Michael Cole, President & CEO – Hyundai Motor Europe.

Conferința de presă pentru premiera mondială a noului Tucson poate fi vizualizată aici.

Noua temă de design Hyundai – „Parametric Dynamics” 

În comparație cu predecesorul, caroseria noului Tucson este mai mare și mai amplă. Capota alungită, consolele scurte și ampatamentul intins conferă autovehiculului un aspect progresist, pastrând totodată caracterul impunător. Modelul integrează limbajul de design Hyundai „Sensuous Sportiness”, care se remarcă prin armonia dintre patru elemente fundamentale: proportie, arhitectură, stil și tehnologie.

„Misiunea direcției stilistice Hyundai „Sensuous Sportiness” este de a adauga valoare emoțională experienței de condus. Designul de anvergură depășește din nou așteptările, provocând astfel standardele pieței din cel mai competitiv segment al industriei”, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center.

Exteriorul Tucson a fost proiectat pentru a exprima ceea ce designerii Hyundai denumesc „Parametric Dynamics”, un stil care folosește linii, fațete, unghiuri și forme, pentru o estetică indrăzneață și remarcabilă, precum și pentru a adăuga un aer futurist noului model.

Hyundai Tucson

Noua temă de design – „Parametric Dynamics” – este evidențiată de luminile de zi (DRL), perfect integrate în grila frontală. Datorită tehnologiei half-miror, în momentul în care luminile de întâlnire sunt aprinse, finisajul cromat al grilei se metamorfozează în forme asemănătoare pietrelor prețioase, conferind o alură spectaculoasă elementelor aerodinamice.

În laterale, liniile caroseriei urmăresc, în unghiuri precise, aceeași temă de design „Parametric Dynamics”. Suprafețele sculpturale creează un contrast puternic între silueta aerodinamică și aspectul robust, generând senzația de mișcare, chiar și atunci când autovehiculul staționează. Configurația atletică a caroseriei se combină perfect cu pasajele geometrice ale roților. Profilul sportiv al noului Tucson este accentuat de linia cromată cu forma parabolică, care se intinde de la oglinzile laterale până la montantul posterior.

În partea din spate, luminile parametrice integrate continuă aceeași temă de design. De asemenea, bara prezintă detalii de tip parametric cu efect tridimensional, combinate cu elemente sportive. Tucson este primul model Hyundai care dispune de ștergătoare spate ascunse, plasate sub spoiler.

Culori caroserie:

Clienții pot alege între nouă culori de caroserie, dintre care trei nou introduse – Shimmering Silver, Amazon Gray si Teal. În plus, pot opta pentru un plafon in doua tonuri (Phantom Black sau Dark Knight), disponibil pentru intreaga paleta de culori a caroseriei.

Interiorul elegant îmbină confortul cu tehnologia 

Pășind în habitaclul spațios este ca și cum ai pătrunde într-un univers în care grijile cotidiene dispar. Aici, spațiul, tehnologia și informația se imbină armonios.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Noul Tucson beneficiaza de o consola cu display integral, dispunând acum de un ecran AVN-T de 10,25 inchi, care incorporează navigația, încălzirea, ventilația și climatizarea. Formele sinuoase contribuie la senzația de spațiu deschis, în timp ce marginile generoase ale bordului se imbină perfect cu portierele. Liniile fine, de culoare argintie, care pornesc din consola centrală și ajung până la portierele din spate, armonizează materialele de calitate utilizate, complimentându-le prin tonuri si texturi neutre.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Pozitionată ergonomic, consola centrală a fost reproiectată, utilizând tehnologia shift-by-wire. Luminile ambientale sunt pozitionate în partea inferioară a consolei, în spațiul destinat încărcării wireless, precum și în buzunarele portierelor. Sistemul oferă 64 de culori și 10 niveluri de luminozitate, pentru multiple posibilități de personalizare.

În plus, clienții pot alege între cele trei nuanțe pentru tapițerie: „Negru”, „Negru & Gri/ Bej” sau „Teal”, disponibile pentru variantele din piele sau din material textil.

Tehnologie si conectivitate

Noul Tucson este echipat cu sisteme actualizate de tehnologie și de conectivitate, pentru o experiență digitală avansată.

Noua dispunere duală a habitaclului oferă o operare intuitivă și o experiență high-tech, prin intermediul instrumentarului digital de bord 10,25 inchi, dar și a ecranului AVN-T de 10,25 inchi.

În cazul în care conducatorul auto trebuie să parcheze autovehiculul pe o rază de la 200 m până la 2 km față de destinație, funcția «Last Mile Navigation» oferă informații despre traseul complet până la destinație, prin intermediul aplicației Bluelink instalată pe smartphone.

În plus, noul Tucson va integra calendarul Apple sau Google in sistemul de infotainment, permitând conducătorului auto vizualizarea conținutului pe ecranul AVN.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

«Connected Routing» este sistemul de navigație Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizează traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinație, dar și reconfigurarea traseului, în cazul în care este necesar.

Cu ajutorul Apple CarPlay și Android Auto, disponibile acum wireless, funcțiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afișate pe ecranul central de 8 inchi al autovehiculului. Alte caracteristici de infotainment și conectivitate includ sistemul audio realizat de Krell, încărcare wireless în consola centrală, precum și porturi USB față / spate.

Noi caracteristici de confort

Hyundai oferă acum și mai mult confort pentru clienții Tucson. Noua tehnologie Multi-Air Mode, disponibilă în premieră pentru un autovehicul al gamei Hyundai, combină canalele de circulare pentru aerul condiționat și pentru încălzire, pentru o dispersare mai fluidă a fluxului de aer. Acest mod poate fi activat și dezactivat, în funcție de preferințele conducătorului auto.

Sistemul de control al climei pe trei zone permite operarea separată a setărilor de temperatură și de ventilație pentru conducătorul auto, pentru pasagerul din față, dar și pentru cei din spate. În plus, scaunele ventilate din față și scaunele încălzite din față / din spate oferă confort suplimentar atât conducătorului auto, cât și pasagerilor.

Prin intermediul modului Rear Sleeping, conținutul audio este redat doar în partea din față, fără ca acesta să fie transmis și difuzoarelor din spate, astfel încat pasagerii care dorm să nu fie deranjati.

Mai mult spațiu

În comparație cu predecesorul, Tucson este mai lung cu 20 mm, mai lat cu 15 mm și are un ampatament mai mare cu 10 mm. De aceea, pasagerii din spate se pot bucura de un spațiu suplimentar de 26 mm pentru picioare, oferit atât pentru versiunile hybrid, cât și pentru cele clasice, datorita plasării ingenioase a bateriei sub scaunele din spate. În același timp, volumul portbagajului a crescut, in functie de specificatiile fiecarui model, oferind până la 620 l pentru bagaje cu scaunele ridicate și până la 1,799l cu scaunele rabatate.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Comanda preliminară a noului Tucson este deja deschisă pentru piaţa Republicii Moldova. Pentru informaţii mai detaliate, contactaţi distribuitorul oficial al Hyundai in RM.

Centrul Auto Pacific Motors
Calea Moșilor, 5/1
[email protected]
022 800 888

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

(VIDEO) „De ce am nevoie de asta?”: Ambasadoarea R. Moldova pe lângă UE, Daniela Morari, despre misiune, rolul ei și negocierile dificile

Șefa Misiunii Republicii Moldova pe lângă Uniunea Europeană, Daniela Morari, reprezintă de șase ani țara noastră la Bruxelles. Anume ea, în 2023, a contribuit la începerea negocierilor de aderare la UE, iar acum joacă un rol-cheie în avansarea țării noastre pe calea integrării europene.
Aflată într-o deplasare de serviciu la Bruxelles, reportera NewsMaker, Alexandra Mereuța, a întrebat-o pe Daniela Morari cine și ce stă în spatele succeselor Moldovei pe calea integrării, cum face față momentelor dificile, inclusiv frustrării, și ce continuă să o surprindă.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

(VIDEO) Sandu retrage cetățenia a 7 moldoveni/ Ardezia moldovenească, un meme/ Alegeri în Găgăuzia: când?

Cele mai importante știri din Moldova și din lume în noua ediție NewsMaker!
— Locuitorii Găgăuziei își vor alege deputații locali în data de 22 martie
— Șapte moldoveni au rămas fără cetățenie
— Festivalul de film Moldox, la a 10-a ediție: ce documentare vor fi proiectate
— Șofer decedat după ce s-a izbit cu mașina într-o stație de la Criuleni
— Tiraspolul acuză Chișinăul de provocări la așa-zisele alegeri din regiune
— Doar 9 minute cu trenul din centrul Chișinăului la Revaca
— Operatorul platformei „Yandex Go”, amendat cu aproape 800 de mii de lei
— Deputat: șeful vămii nu este responsabil pentru camionul cu muniții
— Deputați, despre expulzarea ambasadorului rus: „Să fim realiști”
— Junghietu: rezervele de gaz pentru Transnistria ajung pentru două săptămâni
— Tiraspolul: planul de reintegrare al Chișinăului, un mit politic
Abonați-vă la NewsMaker – cele mai actuale știri fără cenzură.
Nu uitați să apăsați pe clopoțel pentru a nu rata noile ediții: zilnic, la 15:00 și 19:00, de luni până vineri. 


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Stație de epurare de 13 mln lei, folosită doar câteva luni în opt ani. Cum au fost irosiți banii europeni la Drochia

Stația de epurare a apelor uzate menajere din orașul Drochia, construcția căreia a costat peste 13 milioane de lei, a funcționat doar câteva luni în cei opt ani de când a fost dată în exploatare, arată o anchetă Cu Sens. Aceasta a fost construită din bani oferiți de Uniunea Europeană sub formă de grant, dar și din surse publice alocate din Fondul Ecologic Național și bugetul local.

Potrivit sursei citate, în august 2025, patru experți din România, au venit la invitația întreprinderii municipale Apă-Canal din Drochia pentru a face o expertiză tehnică a stației de epurare a apelor uzate. Aceasta a fost construită acum opt ani de Consiliul raional Drochia, în mare parte, din bani de la Uniunea Europeană și Fondul Ecologic Național, iar în mai 2018 a fost dată în gestiunea întreprinderii municipale. Problemele nu-s de azi sau de ieri. Din decembrie 2016, când au fost finalizate lucrările de construcție, iar stația a fost pornită pentru testare, pe parcursul a circa un an, aceasta s-a defectat de mai multe ori. Chiar dacă a fost dată în exploatare în septembrie 2017, în cele din urmă, a fost oprită și nu a mai funcționat, de atunci, nicio zi.

Mai bine de o oră, experții au încercat să-și dea seama cu ce au de-a face. Doar că stația nu a fost pornită din timp din cauza unei pene de curent care a afectat întreg orașul, ceea ce făcea imposibilă continuarea expertizei. Auditul tehnic a fost propus de Vladislav Russu care, din decembrie 2023, a preluat conducerea Apă-Canal Drochia și a vrut să înțeleagă care sunt problemele de la noua stație, mai ales că cea veche, construită încă pe timpul Uniunii Sovietice, necesită, la fel, investiții.

După toate măsurătorile care au fost, când au fost date în exploatare, ea consuma foarte multă energie electrică, dar ieșirea apelor era foarte puțină. Ea este pentru 400 de cuburi în 24 de ore, să spunem așa, dar undeva ieșirea era la 60-80 de cuburi în 24 de ore. Deci, am revenit la doamna primar ca să facem un proiect, poate o stație nouă de epurare, și mi s-a spus că noi avem stație nouă de epurare. Nu putem câștiga alt proiect pentru că nu înțelegem ce-i cu stația asta. Și am hotărât să facem o expertiză tehnică”, a declarat Vladislav Russu.

Construcția stației de epurare a costat peste 13 milioane de lei, dintre care: circa 7 milioane de lei – grant oferit de Uniunea Europeană, 5,2 milioane de lei – din Fondul Ecologic Național și puțin peste 1 milion de lei a fost contribuția Consiliul raional Drochia. Proiectul a fost implementat de Consiliul raional Drochia care l-a angajat ca manager de proiect pe Ruslan Babin, specialist principal în cadrul Direcției economie, reforme și atragerea investițiilor a instituției. Între timp, acesta a fost avansat în funcția de șef al Serviciului politici investiționale, din cadrul aceluiași Consiliu.

Proiectul a fost un imbold pentru a atrage alte investiții sau pentru a renova ceea ce este existent. Un fel de experiență, mai mult experiență de implementare, experiență de atragere de granturi, finanțare și așa mai departe. Într-adevăr, proiectul acela, nu știu, mai multe circumstanțe au dus ca să nu fie de succes. Întâi a înghețat, pe urmă indiferență, pe urmă nu se știa cui de transmis, pe urmă nu știa cine să achite curentul electric pentru exploatare. Noi trebuia să transmitem, alții nu voiau să o primească, pentru că asta e problema principală, pentru că noi, așa și s-a primit, noi într-un fel cu forța am implementat un proiect pe care primăria nu-l dorea”, a spus Babin.

În 2015, Consiliul Raional Drochia organizează o licitație publică și selectează compania Laiola SRL, cu sediul în Chișinău, să execute lucrările de construcție a stației. Asta, chiar dacă doi din cei nouă membri ai grupului de lucru cu privire la adjudecarea lucrărilor de construcție a stației au fost împotrivă, deoarece firma „a propus o ofertă cu mult mai mare” față de alte două companii care au participat la licitație, însă au fost descalificate. Un alt motiv – „Laiola s-a aflat în litigiu de judecată cu Consiliul raional Drochia în urma efectuării lucrărilor de reparație a Școlii Sportive”. Printre cei care au fost împotrivă – Vitalie Postovan, jurist la acea vreme, în cadrul Aparatului Președintelui raionului. În prezent – viceprimar al orașului Drochia.

Am fost împotrivă, deoarece Laiola SRL, anterior, a efectuat niște lucrări de construcție, de renovare a Școlii sportive din orașul Drochia și noi am avut litigiu de judecată cu dumnealor. N-au executat lucrurile conform proiectului și ceea ce au executat nu corespundea cerințelor noastre. Și nu am mai vrut să avem de a face cu astfel de agenți economici, de aceea și am votat contra”, a menționat Postovan.

Contractul de executare a lucrărilor a fost semnat pe 18 iunie 2015, iar firma s-a angajat să construiască stația în patru luni și jumătate. Ceea ce nu s-a întâmplat, însă. Asta, deoarece abia peste un an au primit autorizație de construcție de la autoritățile locale. Astfel, în decembrie 2016, adică peste un an și șase luni, firma a finalizat instalarea stației, care a fost pornită pentru testare. Doar că peste o lună, au apărut, deja, primele defecțiuni din cauza înghețurilor, iar firma și-a asumat lucrările de reparație. Respectiv, abia în septembrie 2017 a fost semnat procesul-verbal de recepție finală. Cu toate acestea, nu a mai fost folosită niciodată. Laiola SRL este deținută, în cote-părți egale, de Ghenadie Vizitiu, om de afaceri originar din Drochia și Ion Comanac, consul onorific al Republicii Columbia în Republica Moldova, al cărui birou se află în aceeași clădire unde își are adresa juridică compania Laiola SRL. Am mers la sediul firmei pentru a discuta cu unul dintre proprietarii afacerii. Ne-a răspuns la telefon Ghenadie Vizitiu, unul dintre fondatorii companiei.

Noi am făcut toată lucrarea, a fost dată în exploatare, a fost comisia și din partea finanțatorilor europeni, a fost și din partea inspecției în construcție, a primăriei și tot. Totul a fost dat în exploatare, a fost testat și a lucrat un pic. După asta am conservat-o, fiindcă ei nu au vrut să o exploateze. Și am plecat de acolo. După asta s-a terminat totul”, a spus Ghenadie Vizitiu.

În mai 2018, Consiliul raional transmite stația Consiliului orășenesc Drochia care, ulterior, o dă în gestiunea întreprinderii municipale Apă-Canal Drochia. În perioada cât a fost construită, la conducerea primăriei era Nina Cereteu, funcție pe care o deține până în prezent, fiind la al treilea mandat de primăriță. La alegerile parlamentare din 2025, a candidat cu numărul trei în lista partidului condus de Renato Usatîi – „Partidul Nostru”, care a obținut șase fotolii de deputat. Cereteu, însă, a ales să rămână la șefia primăriei Drochia.

Eu, cel puțin, o consider ca este o investiție irelevantă pentru oraș. Ideea a fost de a avea o stație de epurare modernă, model, în țară. Atunci trebuia reparată și dotată cea veche, existentă, care avea o capacitate și cu potențial de a extinde capacitatea mare, pentru a asigura nu doar orașul, dar și cu probabilitatea de a mai conecta și satele vecine”, a declarat Cereteu.

Întrebată de ce stația a fost lăsată de izbeliște, primărița a spus: „Ne-am orientat ca să asigurăm cetățenii cu acces la canalizare, adică cu acces la servicii, să extindem rețelele. Pentru că, pentru moment, am considerat că această stație, un pic poate să mai aștepte, să nu căutăm acuma investiții în timp ce oamenii nu au acces la aceste servicii”.

Apele uzate ale orașului Drochia sunt epurate la stația veche care se află nu departe de cea nouă, iar după curățare sunt vărsate în pârâul Graid.

Sunt conștientă de faptul că această investiție, acest proiect, este ca o pată neagră pe imaginea orașului. Deși nu noi am fost cei care am aplicat, dar suntem cei care o gestionam în continuare”, a declarat Nina Cereteu.

kremlin.ru

Putin condiționează pacea în Ucraina și promite că Rusia nu va ataca Europa: „Sincer, niciodată nu am avut de gând”

Rusia va opri ostilitățile din Ucraina doar dacă armata ucraineană părăsește „teritoriile pe care le ocupă”. Declarația a fost făcută de președintele Federației Ruse, Vladimir Putin, la conferința de presă susținută după vizita la Bișkek, scrie The Moscow Times.

„Trupele Ucrainei vor pleca de pe teritoriile ocupate de ele, atunci se vor opri și acțiunile militare. Dacă nu pleacă – vom obține asta pe cale militară”, a spus Putin.

Rusia vrea să ajungă la un acord cu Ucraina, însă „juridic acest lucru este imposibil în prezent”, a continuat el. Putin susține că doar Rada Supremă a Ucrainei are dreptul să-și prelungească mandatul în condiții de lege marțială, nu și președintele țării: „Să semnezi documente cu conducerea ucraineană este lipsit de sens, ei au făcut o greșeală strategică atunci când s-au temut să meargă la alegeri”.

Liderul de la Kremlin consideră că rezultatele negocierilor dintre Ucraina și SUA de la Geneva ar putea sta la baza unor viitoare înțelegeri de pace. „Ei, din câte am înțeles, au decis între ei că toate cele 28 de puncte trebuie divizate în patru componente separate. Totul ne-a fost transmis nouă”, a spus el, adăugând că, deocamdată, nu există nicio înțelegere finală.

Putin – care a ordonat invazia militară pe scară largă în Ucraina, în 2022 – a mai declarat că Rusia este gata „să pună pe hârtie” promisiunea că nu va ataca Europa, în cadrul unui posibil acord de pace. „Pentru noi sună ridicol, sincer, noi niciodată nu am avut de gând, dar dacă ei vor să audă asta de la noi, bine, haideți să o fixăm. Nu e nicio problemă”, a spus el.

Planul inițial al SUA din 28 de puncte, care, potrivit Reuters, a fost elaborat pe baza unei liste de solicitări transmise de Kremlin, a fost redus cu o treime după negocierile ucraineano-americane. Kievul a respins trei prevederi-cheie cerute de Moscova: reducerea efectivelor Forțelor Armate ale Ucrainei, renunțarea la aderarea la NATO și predarea completă a Donbasului. Președintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, spera să discute „chestiunile sensibile” cu Donald Trump, însă acesta a ignorat declarațiile despre disponibilitatea sa de a efectua o vizită la Washington.

Fostul angajat al misiunii Rusiei pe lângă ONU, Boris Bondarev, care a demisionat din MAE la scurt timp după invadarea Ucrainei, consideră că Kremlinul va respinge „planul de pace” revizuit. Chiar și varianta inițială era doar parțial acceptabilă pentru Putin, iar noua versiune – cu atât mai puțin, a declarat Bondarev pentru ABC News. Potrivit fostului diplomat, cel mai probabil, noua rundă de negocieri se va epuiza, la fel ca precedentele, din cauza divergențelor privind aspectele-cheie.

Ce prevede, mai exact, „planul de pace” propus de Trump în Ucraina și cum acesta s-ar putea răsfrânge asupra Republicii Moldova, NM a explicat AICI.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Thomas Padilla via Reuters

Franța introduce serviciul militar voluntar pe fondul invaziei ruse în Ucraina. Anunțul lui Macron

Autoritățile franceze vor introduce în legislația națională serviciul militar voluntar. Instruirile vor dura 10 luni și vor fi remunerate. Declarațiile au fost făcute de președintele Franței, Emmanuel Macron, pe 27 noiembrie, în faţa celei de-a 27 Brigăzi de Infanterie de Munte (BIM) din Varces.

Noul serviciu național va fi introdus treptat începând cu vara viitoare”, a declarat Emmanuel Macron, menționând totodată nivelul de amenințare ridicat din partea Rusiei. El a spus că aproximativ 80% dintre voluntari vor avea vârsta de 18 și 19 ani, iar restul vor fi candidați cu vârsta de până la 25 de ani care au competențe specifice, cum ar fi inginerii. Liderul de la Paris a subliniat că voluntarii vor servi „exclusiv pe teritoriul Franței” și vor fi remunerați cu cel puțin 800 de euro lunar.

În cazul unei crize majore, parlamentul poate decide să cheme nu numai voluntari, ci și pe cei ale căror competențe au fost identificate în timpul zilei de recrutare, caz în care serviciul național ar deveni obligatoriu. Dar, în afară de acest caz excepțional, acest serviciu național este un serviciu al voluntarilor care sunt apoi selectați pentru a răspunde nevoilor forțelor noastre armate”, a adăugat el, potrivit HotNews.

Programul prevede angajarea a 3 000 de persoane în 2026, care vor servi numai pe teritoriul francez, numărul acestora urmând să crească la 10 000 până în 2030.

Ambiția mea pentru Franța este să ajungem la 50 000 de tineri până în 2036, în funcție de evoluția amenințărilor”, a spus Macron.

După program, participanții ar putea să se integreze în viața civilă, să devină rezerviști sau să rămână în forțele armate.

***

Precizăm că Franța a eliminat serviciul militar obligatoriu în urmă cu aproape 30 de ani.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: