Hyundai Tucson

Noul Hyundai Tucson – design și tehnologii revoluționare

Hyundai Motor prezintă noul Tucson. Modelul dispune de un design remarcabil, de tehnologii revoluționare, dar și de o gamă variată de sisteme de propulsie. 

Modelul de clasa SUV, care se află la cea de-a patra generație, integrează noua direcție stilistică Hyundai „Sensuous Sportiness”. De la lansare (octombrie 2004) până în prezent au fost vândute peste 7 milioane de unități la nivel mondial, dintre care 1,4 milioane în Europa.

„Noul Tucson imbină designul futurist cu tehnologia revolutionară, oferind dotări accesibile unui număr tot mai mare de clienți. Această lansare contribuie la consolidarea poziției Hyundai de producător auto cu cea mai extinsă gamă de propulsoare electrificate”, a declarat Michael Cole, President & CEO – Hyundai Motor Europe.

Conferința de presă pentru premiera mondială a noului Tucson poate fi vizualizată aici.

Noua temă de design Hyundai – „Parametric Dynamics” 

În comparație cu predecesorul, caroseria noului Tucson este mai mare și mai amplă. Capota alungită, consolele scurte și ampatamentul intins conferă autovehiculului un aspect progresist, pastrând totodată caracterul impunător. Modelul integrează limbajul de design Hyundai „Sensuous Sportiness”, care se remarcă prin armonia dintre patru elemente fundamentale: proportie, arhitectură, stil și tehnologie.

„Misiunea direcției stilistice Hyundai „Sensuous Sportiness” este de a adauga valoare emoțională experienței de condus. Designul de anvergură depășește din nou așteptările, provocând astfel standardele pieței din cel mai competitiv segment al industriei”, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center.

Exteriorul Tucson a fost proiectat pentru a exprima ceea ce designerii Hyundai denumesc „Parametric Dynamics”, un stil care folosește linii, fațete, unghiuri și forme, pentru o estetică indrăzneață și remarcabilă, precum și pentru a adăuga un aer futurist noului model.

Hyundai Tucson

Noua temă de design – „Parametric Dynamics” – este evidențiată de luminile de zi (DRL), perfect integrate în grila frontală. Datorită tehnologiei half-miror, în momentul în care luminile de întâlnire sunt aprinse, finisajul cromat al grilei se metamorfozează în forme asemănătoare pietrelor prețioase, conferind o alură spectaculoasă elementelor aerodinamice.

În laterale, liniile caroseriei urmăresc, în unghiuri precise, aceeași temă de design „Parametric Dynamics”. Suprafețele sculpturale creează un contrast puternic între silueta aerodinamică și aspectul robust, generând senzația de mișcare, chiar și atunci când autovehiculul staționează. Configurația atletică a caroseriei se combină perfect cu pasajele geometrice ale roților. Profilul sportiv al noului Tucson este accentuat de linia cromată cu forma parabolică, care se intinde de la oglinzile laterale până la montantul posterior.

În partea din spate, luminile parametrice integrate continuă aceeași temă de design. De asemenea, bara prezintă detalii de tip parametric cu efect tridimensional, combinate cu elemente sportive. Tucson este primul model Hyundai care dispune de ștergătoare spate ascunse, plasate sub spoiler.

Culori caroserie:

Clienții pot alege între nouă culori de caroserie, dintre care trei nou introduse – Shimmering Silver, Amazon Gray si Teal. În plus, pot opta pentru un plafon in doua tonuri (Phantom Black sau Dark Knight), disponibil pentru intreaga paleta de culori a caroseriei.

Interiorul elegant îmbină confortul cu tehnologia 

Pășind în habitaclul spațios este ca și cum ai pătrunde într-un univers în care grijile cotidiene dispar. Aici, spațiul, tehnologia și informația se imbină armonios.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Noul Tucson beneficiaza de o consola cu display integral, dispunând acum de un ecran AVN-T de 10,25 inchi, care incorporează navigația, încălzirea, ventilația și climatizarea. Formele sinuoase contribuie la senzația de spațiu deschis, în timp ce marginile generoase ale bordului se imbină perfect cu portierele. Liniile fine, de culoare argintie, care pornesc din consola centrală și ajung până la portierele din spate, armonizează materialele de calitate utilizate, complimentându-le prin tonuri si texturi neutre.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Pozitionată ergonomic, consola centrală a fost reproiectată, utilizând tehnologia shift-by-wire. Luminile ambientale sunt pozitionate în partea inferioară a consolei, în spațiul destinat încărcării wireless, precum și în buzunarele portierelor. Sistemul oferă 64 de culori și 10 niveluri de luminozitate, pentru multiple posibilități de personalizare.

În plus, clienții pot alege între cele trei nuanțe pentru tapițerie: „Negru”, „Negru & Gri/ Bej” sau „Teal”, disponibile pentru variantele din piele sau din material textil.

Tehnologie si conectivitate

Noul Tucson este echipat cu sisteme actualizate de tehnologie și de conectivitate, pentru o experiență digitală avansată.

Noua dispunere duală a habitaclului oferă o operare intuitivă și o experiență high-tech, prin intermediul instrumentarului digital de bord 10,25 inchi, dar și a ecranului AVN-T de 10,25 inchi.

În cazul în care conducatorul auto trebuie să parcheze autovehiculul pe o rază de la 200 m până la 2 km față de destinație, funcția «Last Mile Navigation» oferă informații despre traseul complet până la destinație, prin intermediul aplicației Bluelink instalată pe smartphone.

În plus, noul Tucson va integra calendarul Apple sau Google in sistemul de infotainment, permitând conducătorului auto vizualizarea conținutului pe ecranul AVN.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

«Connected Routing» este sistemul de navigație Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizează traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinație, dar și reconfigurarea traseului, în cazul în care este necesar.

Cu ajutorul Apple CarPlay și Android Auto, disponibile acum wireless, funcțiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afișate pe ecranul central de 8 inchi al autovehiculului. Alte caracteristici de infotainment și conectivitate includ sistemul audio realizat de Krell, încărcare wireless în consola centrală, precum și porturi USB față / spate.

Noi caracteristici de confort

Hyundai oferă acum și mai mult confort pentru clienții Tucson. Noua tehnologie Multi-Air Mode, disponibilă în premieră pentru un autovehicul al gamei Hyundai, combină canalele de circulare pentru aerul condiționat și pentru încălzire, pentru o dispersare mai fluidă a fluxului de aer. Acest mod poate fi activat și dezactivat, în funcție de preferințele conducătorului auto.

Sistemul de control al climei pe trei zone permite operarea separată a setărilor de temperatură și de ventilație pentru conducătorul auto, pentru pasagerul din față, dar și pentru cei din spate. În plus, scaunele ventilate din față și scaunele încălzite din față / din spate oferă confort suplimentar atât conducătorului auto, cât și pasagerilor.

Prin intermediul modului Rear Sleeping, conținutul audio este redat doar în partea din față, fără ca acesta să fie transmis și difuzoarelor din spate, astfel încat pasagerii care dorm să nu fie deranjati.

Mai mult spațiu

În comparație cu predecesorul, Tucson este mai lung cu 20 mm, mai lat cu 15 mm și are un ampatament mai mare cu 10 mm. De aceea, pasagerii din spate se pot bucura de un spațiu suplimentar de 26 mm pentru picioare, oferit atât pentru versiunile hybrid, cât și pentru cele clasice, datorita plasării ingenioase a bateriei sub scaunele din spate. În același timp, volumul portbagajului a crescut, in functie de specificatiile fiecarui model, oferind până la 620 l pentru bagaje cu scaunele ridicate și până la 1,799l cu scaunele rabatate.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Comanda preliminară a noului Tucson este deja deschisă pentru piaţa Republicii Moldova. Pentru informaţii mai detaliate, contactaţi distribuitorul oficial al Hyundai in RM.

Centrul Auto Pacific Motors
Calea Moșilor, 5/1
[email protected]
022 800 888

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

utm.md

Steve Wozniak, în vizită la Universitatea Tehnică a Moldovei. A primit titlul onorific Doctor Honoris Causa

Cofondatorul Apple, Steve Wozniak, care se află într-o deplasare la Chișinău, a fost distins cu titlul onorific Doctor Honoris Causa al Universității Tehnice a Moldovei (UTM). Ceremonia de decernare a avut loc pe 19 octombrie, în incinta instituției de învățământ superior.

Potrivit unui comunicat emis de UTM, lui Wozniak i-a fost conferit titlul Doctor Honoris Causa pentru realizările sale în domeniul tehnologiei. „Moștenirea lui Wozniak — aceea de a transforma curiozitatea în creație și tehnologia în umanitate — rezonează profund cu misiunea UTM: de a forma ingineri care creează viitorul”, a menționat universitatea.

La ceremonia de decernare au participat peste 350 de participanți: senatori, profesori, studenți și parteneri ai universității.

Prin invențiile sale, Steve Wozniak a transformat domeniul tehnologic și modul în care oamenii interacționează cu lumea digitală. Filozofia sa simplă, dar profundă — «The human is more important than technology» — ne amintește că adevărata inovație începe și se sfârșește cu omul”, a declarat rectorul UTM, Viorel Bostan, în cadrul evenimentului.

Totodată, Viorel Bostan a mai spus în discursul său că moștenirea lui Steve Wozniak depășește granițele tehnologiei: „Prin creativitate, curaj și spirit umanist, Steve Wozniak ne arată că adevărata inovație nu se măsoară în produse, ci în impactul pe care îl are asupra oamenilor. Universitatea Tehnică a Moldovei îi aduce astăzi un omagiu inventatorului și omului care a dovedit că progresul tehnologic și cel moral pot merge mână în mână”.

utm.md
utm.md
utm.md
stiri.md

Găgăuzia marchează Ziua comemorării victimelor foametei. Data comemorativă, discutată intens pe rețelele de socializare

Găgăuzia marchează astăzi, 19 octombrie, Ziua comemorării victimelor foametei din anii 1946-1947, care a afectat populația din sudul Moldovei. Cu această ocazie, ex-președintele Curții Constituționale Alexandru Tănase și jurnalista Nata Cebotari au transmis mesaje în care au reamintit despre opoziția – inclusiv din partea autorităților locale – față de proiectul privind instituirea acestei date, care a fost etichetat ca fiind îndreptat împotriva Rusiei.

Tănase a amintit că Ziua comemorării victimelor foametei a fost instituită în Găgăuzia abia în anul 2019 și le-a nominalizat pe autoarele inițiativei — deputatele Adunării Populare de la Comrat Ecaterina Jekova și Elena Karamit.

Propunerea (…) s-a lovit încă de la început de o rezistență puternică. Au protestat atât cetățenii obișnuiți, cât și deputații Adunării Populare — toți cei pentru care trecutul sovietic nu este o tragedie, ci o sursă de nostalgie. Cei care susțineau adoptarea acestei inițiative au fost acuzați că încearcă să „discrediteze URSS-ul”. Proiectul a fost numit „o provocare politică”, deși nu avea nicio legătură cu geopolitica. Autorii au încercat ani la rând să convingă opinia publică locală că nu este vorba despre politică, ci despre demnitatea umană. (…) Scopul era moral și just — de a comemora în mod oficial zecile de mii de oameni care au murit în anii stalinismului”, a menționat el.

Jurnalista Nata Cebotari din Ceadîr-Lunga a transmis, de asemenea, un mesaj despre Ziua comemorării victimelor foametei în Găgăuzia, în care a făcut referire la opoziția autorităților locale conduse de Irina Vlah, bașcană a autonomiei în perioada 2015-2023, făță de instituirea acestei zile comemorative. „Nu au vrut să aprobe Ziua comemorării victimelor foametei în Găgăuzia pentru a… nu jigni „Rusia prietenă”, succesoarea țării care a organizat foametea artificială, ce a ucis în unele sate găgăuze între 30% și 50% din populație”, a scris aceasta pe Facebook.

La rândul său, Roman Tiutin, deputat socialist al Adunării Populare, s-a arătat indignat că primarul de Vulcănești a trimis, recent, o delegație la o conferință dedicată Holodomorului. El susține că „astfel de evenimente sunt folosite pentru a pune responsabilitatea pentru tragediile anilor 1946–1947 pe seama Rusiei”. „Încercările de astăzi de a rescrie istoria și de a acuza Rusia de „Holodomor” reprezintă o cale periculoasă, care duce la ură, dezbinare și la repetarea greșelilor ce au dus deja la războiul din Ucraina”, a spus el.

Pe site-urile oficiale ale Adunării Populare și ale Comitetului Executiv al Găgăuziei nu există nicio mențiune despre Ziua comemorării victimelor foametei.

Stiri.md

Șeful Serviciului Vamal: Scanerele vechi, principala cauză în combaterea contrabandei la frontierele țării

Directorul Serviciului Vamala, Alexandru Iacub, a spus că principala problemă care împiedică reducerea semnificativă a fenomenului contrabandei în punctele de trecere a frontierei ale Republicii Moldova este tehnica învechită de scanare. Potrivit lui, și eliminarea factorului uman prin digitalizarea completă a serviciilor ar descuraja comiterea unor astfel de infracțiuni. Precizările au fost făcute în cadrul ediției din 17 octombrie a emisiunii „Factor economic” de la Next TV.

Ultima procurare de scaner am avut-o cu ajutorul partenerilor din Statele Unite, un scaner mobil la Tudora. Acum merge procedura de înmatriculare, nu poate să fie lansat în foarte scurt timp, dar el costă trei milioane de euro. Dotările sunt o condiție. Alt moment cum, spre exemplu, țările europene luptă cu flagelul acesta, într-adevăr prin digitalizare, și am menționat noul sistem computerizat de tranzit, adică aderarea la Convenție. Asta presupune, practic, intervenții zero din partea vameșului, are loc analiza automatizată în cadrul sistemului. Asta înseamnă că nu va fi intervenție umană și camionul nu stă mai mult de 5-10 minute în punctul vameșului”, a menționat Alexandru Iacub, potrivit Moldova 1.

El a precizat că Ministerul Finanțelor urmează să aloce resurse financiare pentru procurarea scanerelor noi. Autoritățile conștientizează că aceasta va fi viitoarea frontieră a unei țări a Uniunii Europene, de aceea este necesară fortificarea capacităților, iar Guvernul a aprobat recent programul de digitalizare, care prevede finanțări pentru achiziționarea tehnicii noi pentru anul 2026, a mai menționat directorul Serviciului Vamal.

Precizăm că peste 130 de cauze penale ce vizează contrabanda și fraudele vamale au fost pornite, în perioada septembrie 2024 – octombrie 2025. Valoarea bunurilor este de 52 milioane lei, iar peste 23 de kilograme de droguri au fost ridicate în cadrul acțiunilor comune cu alte autorități de drept.

arhinovosti.ru

Muzeul Louvre din Paris a fost jefuit. A fost închis pentru tot restul zilei

Renumitul Muzeu Louvre din Paris a fost jefuit în dimineața de 19 octombrie. Ministra franceză a Culturii, Rachida Dati, a comunicat că jaful a avut loc înainte de deschiderea instituției. Oficiala nu a precizat ce s-a furat, menționând doar că, în urma incidentului, nimeni nu a fost rănit.

Administrația muzeului a anunțat că acesta va rămâne închis pe parcursul zilei de 19 octombrie.

Conform ziarului Le Parisien, hoții au fost trei la număr. Aceștia au pătruns în Louvre printr-o clădire unde se desfășurau lucrări de construcție. Sursele publicației afirmă că infractorii au furat nouă obiecte din colecția de bijuterii a lui Napoleon: un colier, o broșă, o tiară și alte podoabe.

Adevărul

Explozia din blocul de locuit din București. Cine sunt cele trei femeie care și-au pierdut viața

Cele 3 persoane care au murit în urma exploziei în blocul de locuit cu opt etaje din București sunt femei. Potrivit publicației Adevărul, este vorba despre o avocată, o tânără însărcinată și o pensionară.

Prima persoană care și-a pierdut viața în explozie, care a rămas neidentificată încă, este o femeie de 65 de ani, proiectată de suflul deflagrației în blocul de vazavi.

Printre victime se mai numără Vasilica Enache, o avocată cu peste 25 de ani de experiență, membră a Baroului București. Femeia locuia la etajul cinci al blocului, iar biroul ei de avocatură era înregistrat chiar la aceeași adresă. Locuința a fost distrusă complet.

O altă victimă este o femeie însărcinată. Aceasta avea 24 de ani și a fost găsită sub dărâmături. Fratele ei, un adolescent de 17 ani, a fost grav rănit și este internat la Spitalul „Grigore Alexandrescu”, având un traumatism cranio-cerebral, plăgi suturate și o fractură de claviculă.

Pe lângă cele 3 persoane decedate, încă 15 oameni au fost răniți și transportați la spital. Șapte dintre aceștia au fost deja externați.

De asemenea, în prezent, 286 de persoane au fost evaluate și consiliate psihologic, iar 66 de persoane, dintre care trei copii și 11 vârstnici, sunt cazate în unități hoteliere partenere. Sunt disponibile în total 411 locuri de cazare pentru cei care au nevoie.

Amintim că deflagrația a avut loc pe 17 octombrie și s-a produs la nivelul etajelor 5 și 6 al blocului de locuit.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: