Hyundai Tucson

Noul Hyundai Tucson – design și tehnologii revoluționare

Hyundai Motor prezintă noul Tucson. Modelul dispune de un design remarcabil, de tehnologii revoluționare, dar și de o gamă variată de sisteme de propulsie. 

Modelul de clasa SUV, care se află la cea de-a patra generație, integrează noua direcție stilistică Hyundai „Sensuous Sportiness”. De la lansare (octombrie 2004) până în prezent au fost vândute peste 7 milioane de unități la nivel mondial, dintre care 1,4 milioane în Europa.

„Noul Tucson imbină designul futurist cu tehnologia revolutionară, oferind dotări accesibile unui număr tot mai mare de clienți. Această lansare contribuie la consolidarea poziției Hyundai de producător auto cu cea mai extinsă gamă de propulsoare electrificate”, a declarat Michael Cole, President & CEO – Hyundai Motor Europe.

Conferința de presă pentru premiera mondială a noului Tucson poate fi vizualizată aici.

Noua temă de design Hyundai – „Parametric Dynamics” 

În comparație cu predecesorul, caroseria noului Tucson este mai mare și mai amplă. Capota alungită, consolele scurte și ampatamentul intins conferă autovehiculului un aspect progresist, pastrând totodată caracterul impunător. Modelul integrează limbajul de design Hyundai „Sensuous Sportiness”, care se remarcă prin armonia dintre patru elemente fundamentale: proportie, arhitectură, stil și tehnologie.

„Misiunea direcției stilistice Hyundai „Sensuous Sportiness” este de a adauga valoare emoțională experienței de condus. Designul de anvergură depășește din nou așteptările, provocând astfel standardele pieței din cel mai competitiv segment al industriei”, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center.

Exteriorul Tucson a fost proiectat pentru a exprima ceea ce designerii Hyundai denumesc „Parametric Dynamics”, un stil care folosește linii, fațete, unghiuri și forme, pentru o estetică indrăzneață și remarcabilă, precum și pentru a adăuga un aer futurist noului model.

Hyundai Tucson

Noua temă de design – „Parametric Dynamics” – este evidențiată de luminile de zi (DRL), perfect integrate în grila frontală. Datorită tehnologiei half-miror, în momentul în care luminile de întâlnire sunt aprinse, finisajul cromat al grilei se metamorfozează în forme asemănătoare pietrelor prețioase, conferind o alură spectaculoasă elementelor aerodinamice.

În laterale, liniile caroseriei urmăresc, în unghiuri precise, aceeași temă de design „Parametric Dynamics”. Suprafețele sculpturale creează un contrast puternic între silueta aerodinamică și aspectul robust, generând senzația de mișcare, chiar și atunci când autovehiculul staționează. Configurația atletică a caroseriei se combină perfect cu pasajele geometrice ale roților. Profilul sportiv al noului Tucson este accentuat de linia cromată cu forma parabolică, care se intinde de la oglinzile laterale până la montantul posterior.

În partea din spate, luminile parametrice integrate continuă aceeași temă de design. De asemenea, bara prezintă detalii de tip parametric cu efect tridimensional, combinate cu elemente sportive. Tucson este primul model Hyundai care dispune de ștergătoare spate ascunse, plasate sub spoiler.

Culori caroserie:

Clienții pot alege între nouă culori de caroserie, dintre care trei nou introduse – Shimmering Silver, Amazon Gray si Teal. În plus, pot opta pentru un plafon in doua tonuri (Phantom Black sau Dark Knight), disponibil pentru intreaga paleta de culori a caroseriei.

Interiorul elegant îmbină confortul cu tehnologia 

Pășind în habitaclul spațios este ca și cum ai pătrunde într-un univers în care grijile cotidiene dispar. Aici, spațiul, tehnologia și informația se imbină armonios.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Noul Tucson beneficiaza de o consola cu display integral, dispunând acum de un ecran AVN-T de 10,25 inchi, care incorporează navigația, încălzirea, ventilația și climatizarea. Formele sinuoase contribuie la senzația de spațiu deschis, în timp ce marginile generoase ale bordului se imbină perfect cu portierele. Liniile fine, de culoare argintie, care pornesc din consola centrală și ajung până la portierele din spate, armonizează materialele de calitate utilizate, complimentându-le prin tonuri si texturi neutre.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Pozitionată ergonomic, consola centrală a fost reproiectată, utilizând tehnologia shift-by-wire. Luminile ambientale sunt pozitionate în partea inferioară a consolei, în spațiul destinat încărcării wireless, precum și în buzunarele portierelor. Sistemul oferă 64 de culori și 10 niveluri de luminozitate, pentru multiple posibilități de personalizare.

În plus, clienții pot alege între cele trei nuanțe pentru tapițerie: „Negru”, „Negru & Gri/ Bej” sau „Teal”, disponibile pentru variantele din piele sau din material textil.

Tehnologie si conectivitate

Noul Tucson este echipat cu sisteme actualizate de tehnologie și de conectivitate, pentru o experiență digitală avansată.

Noua dispunere duală a habitaclului oferă o operare intuitivă și o experiență high-tech, prin intermediul instrumentarului digital de bord 10,25 inchi, dar și a ecranului AVN-T de 10,25 inchi.

În cazul în care conducatorul auto trebuie să parcheze autovehiculul pe o rază de la 200 m până la 2 km față de destinație, funcția «Last Mile Navigation» oferă informații despre traseul complet până la destinație, prin intermediul aplicației Bluelink instalată pe smartphone.

În plus, noul Tucson va integra calendarul Apple sau Google in sistemul de infotainment, permitând conducătorului auto vizualizarea conținutului pe ecranul AVN.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

«Connected Routing» este sistemul de navigație Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizează traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinație, dar și reconfigurarea traseului, în cazul în care este necesar.

Cu ajutorul Apple CarPlay și Android Auto, disponibile acum wireless, funcțiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afișate pe ecranul central de 8 inchi al autovehiculului. Alte caracteristici de infotainment și conectivitate includ sistemul audio realizat de Krell, încărcare wireless în consola centrală, precum și porturi USB față / spate.

Noi caracteristici de confort

Hyundai oferă acum și mai mult confort pentru clienții Tucson. Noua tehnologie Multi-Air Mode, disponibilă în premieră pentru un autovehicul al gamei Hyundai, combină canalele de circulare pentru aerul condiționat și pentru încălzire, pentru o dispersare mai fluidă a fluxului de aer. Acest mod poate fi activat și dezactivat, în funcție de preferințele conducătorului auto.

Sistemul de control al climei pe trei zone permite operarea separată a setărilor de temperatură și de ventilație pentru conducătorul auto, pentru pasagerul din față, dar și pentru cei din spate. În plus, scaunele ventilate din față și scaunele încălzite din față / din spate oferă confort suplimentar atât conducătorului auto, cât și pasagerilor.

Prin intermediul modului Rear Sleeping, conținutul audio este redat doar în partea din față, fără ca acesta să fie transmis și difuzoarelor din spate, astfel încat pasagerii care dorm să nu fie deranjati.

Mai mult spațiu

În comparație cu predecesorul, Tucson este mai lung cu 20 mm, mai lat cu 15 mm și are un ampatament mai mare cu 10 mm. De aceea, pasagerii din spate se pot bucura de un spațiu suplimentar de 26 mm pentru picioare, oferit atât pentru versiunile hybrid, cât și pentru cele clasice, datorita plasării ingenioase a bateriei sub scaunele din spate. În același timp, volumul portbagajului a crescut, in functie de specificatiile fiecarui model, oferind până la 620 l pentru bagaje cu scaunele ridicate și până la 1,799l cu scaunele rabatate.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Comanda preliminară a noului Tucson este deja deschisă pentru piaţa Republicii Moldova. Pentru informaţii mai detaliate, contactaţi distribuitorul oficial al Hyundai in RM.

Centrul Auto Pacific Motors
Calea Moșilor, 5/1
[email protected]
022 800 888

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

NewsMaker

O oră de muncă în Republica Moldova va costa cel puțin 37,28 de lei, începând cu anul 2026

Începând cu 1 ianuarie 2026, o oră de muncă în Republica Moldova va fi remunerată cu cel puțin 37,28 lei, ceea ce corespunde unui salariu minim lunar de 6 300 de lei pentru un program complet de muncă de 169 de ore. Proiectul de ajustare a salariului minim, elaborat de Ministerul Muncii și Protecției Sociale, se regăsește pe ordinea de zi a ședinței Guvernului din 17 decembrie. Comparativ cu anul curent, salariul minim nominal va crește cu 500 de lei, transmite IPN.

În cazul în care durata timpului de muncă este, potrivit legii, mai mică de 40 de ore pe săptămână, salariul minim pe oră se va calcula prin raportarea salariului minim lunar la numărul mediu de ore prevăzute.

Potrivit Ministerului Muncii și Protecției Sociale, propunerea de ajustare a salariului minim la 6 300 de lei „ia în considerare atât nevoile salariaților, cât și condițiile economice și bugetare actuale”. Creșterea de 500 de lei reprezintă o majorare de 15% față de anul curent și, totodată, o dublare a salariului minim comparativ cu anul 2021.

În anul 2021, salariul minim a fost de 2 935 de lei, iar în 2022 – 3 500 de lei. Acesta a ajuns la 4 000 de lei în 2023, când a fost unificat pentru sectorul real și cel bugetar. În 2024, salariul minim a crescut cu 1 000 de lei, până la 5 000 de lei, iar în 2025 a constituit 5 500 de lei.

Pentru angajații din sectorul bugetar care au salarii sub 6 300 de lei, Guvernul a aprobat plăți compensatorii începând cu 1 ianuarie, menite să acopere diferența dintre remunerația obținută și nivelul salariului minim stabilit pentru anul viitor.

Sindicatele susțin că majorarea salariului minim la doar 6 300 de lei nu este suficientă și nu răspunde angajamentelor asumate de Guvern de a asigura, până în 2030, un raport de minimum 50% față de salariul mediu.

Pentru anul viitor este prognozat un salariu mediu de 17 400 de lei, astfel că salariul minim de 6 300 de lei reprezintă doar 36,21% din acesta.

(VIDEO) Plahotniuc va vorbi despre „kuliok”/ Cozi pentru compensații la Chișinău/ Scandal în AUR Moldova

Cele mai importante știri din Moldova și din lume în noua ediție NewsMaker!
— Averea fostului șef al SPPS, verificată de ani
— Recean are o nouă funcție. Cu ce se va ocupa fostul premier?
— Sub povara facturilor, pensionarii s-au grăbit să ridice compensațiile
— Primul martor din partea lui Plahotniuc. Ce a declarat fosta șefă a Victoriabank?
— CEDO constată încălcări ale drepturilor îN Transnistria de către Rusia
— Fostul ministru al mediului, exclus din AUR
— Stare de urgență în economie, reintrodusă în Transnistria
— Plafoane salariale în autoritățile de reglementare
— Risc de recrutare: moldovenii din Rusia, avertizați de MAE
— Edineț și Bălți: peste 700 de permise de conducere vor fi anulate
— Primul martor în dosarul lui Plahotniuc. Ce a declarat fosta șefă a Victoriabank?
Abonați-vă la NewsMaker – cele mai actuale știri fără cenzură.
Nu uitați să apăsați pe clopoțel pentru a nu rata noile ediții: zilnic, la 15:00 și 19:00, de luni până vineri.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

Facebook/Maia Sandu

Maia Sandu participă la conferința pentru instituirea Comisiei Internaționale de Reclamații pentru Ucraina. Discurs alături de Zelenski

Președinta Maia Sandu participă la conferința diplomatică dedicată adoptării Convenției privind instituirea Comisiei Internaționale de Reclamații pentru Ucraina, care are loc la Haga. Anunțul a fost făcut de Președinția de la Chișinău într-un comunicat din 15 decembrie.

Potrivit instituției, Maia Sandu va deschide conferința, alături de prim-ministrul neerlandez Dick Schoof, președintele ucrainean Vladimir Zelenski și secretarul general al Consiliului Europei, Alain Berset.

Pe agenda vizitei se regăsesc, de asemenea, întrevederi cu președintele Zelenski, prim-ministrul Schoof, președinții ambelor camere ale parlamentului neerlandez, precum și o discuție cu experții în relații internaționale, găzduită în Clingendael Institute.

Convenția privind instituirea Comisiei Internaționale de Reclamații pentru Ucraina este elaborată sub egida Consiliului Europei. Republica Moldova deține președinția Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei în perioada noiembrie 2025-mai 2026.

Comisia Internațională de Reclamații pentru Ucraina este un mecanism internațional instituit sub egida Consiliului Europei, având ca scop examinarea și soluționarea cererilor de despăgubire pentru prejudiciile cauzate de agresiunea rusă împotriva Ucrainei. Comisia reprezintă etapa următoare instituirii Registrului de Daune pentru Ucraina, convenit de șefii de stat și de guvern la Summitul Consiliului Europei de la Reykjavík (până în prezent, 44 de state și Uniunea Europeană au aderat la Registru, care a primit deja peste 80 000 de cereri). Comisia va avea mandatul de a examina, evalua și soluționa cererile depuse în Registru și de a stabili, de la caz la caz, cuantumul despăgubirilor datorate.

Скриншот

Lukoil pierde infrastructura petrolieră de la Aeroport. Munteanu: În 20 de zile, statul va deveni proprietar

Republica Moldova va prelua infrastructura petrolieră aeroportuară de la compania „Lukoil-Moldova”, în termen de 20 de zile. Anunțul a fost făcut de prim-ministrul Alexandru Munteanu într-un videoclip publicat pe rețelele de socializare.

Alexandru Munteanu a comunicat că Consiliul pentru examinarea investițiilor în domeniile de importanță pentru securitatea statului a decis pe 15 decembrie să refuze aprobarea activității investiționale a „Lukoil-Moldova” pe teritoriul țării noastre și de a reveni la situația anterioară anului 2005, când au fost preluate bunurile complexului petrolier „Aeroport”. Companiei i-a fost acordat un termen de 20 de zile pentru ale transmite în proprietatea statului.

Premierul a menționat că hotărârea Consiliului vine ca consecință a neîndeplinirii de către companie „a mai multor cerințe” stabilite în mai 2024.

Ca urmare a deciziei de azi – de revenire la situația de dinainte de 2005 – în 20 de zile statul Republica Moldova va deveni proprietarul infrastructurii petroliere aeroportuare. Această decizie este necesară pentru asigurarea unei funcționări nepericlitate a furnizării de petrol pentru aeronave, precum și pentru protejarea securității naționale și a obiectelor de infrastructură critică”, a spus șeful Guvernului.

Amintim că Aeroportul Internațional Chișinău a preluat în administrare, cu titlu gratuit, terminalul petrolier al companiei Lukoil, în baza unui contract de comodat semnat pe 12 noiembrie. Procesul de predare-primire a avut loc a doua zi, pe 13 noiembrie.

Pe 20 noiembrie, Aeroportul Internațional Chișinău a preluat integral procesul de alimentare a aeronavelor, activitate care era până atunci realizată de compania „Lukoil-Moldova”. Decizia a survenit după ce Autoritatea Aeronautică Civilă a autorizat aeroportul să furnizeze combustibil de tip JET A-1, în urma preluării temporare a terminalului petrolier.

Dodon atacă decretul prezidențial prin care Recean și Popescu au fost numiți emisari speciali la Curtea Constituțională

Liderul Partidului Socialiștilor din Moldova și fostul președinte al țării, Igor Dodon, a aunțat că a depus o sesizare la Curtea Constituțională, privind decretul de numire a „emisarului special”. Dodon susține că decretul este emis fără temei constituțional și riscă să încalce principiile statului de drept și separației puterilor. Liderul socialist avertizează că atribuțiile „emisarului” ating domenii precum politica externă și securitatea, fără jurământ de credință sau control parlamentar.

Într-un stat de drept, scopul nu justifică încălcarea Constituției, indiferent de bunele intenții declarate. Dar se pare că nici bune intenții nu stau la origine, ci interesele private ale unui grup cocoțat la conducerea țării, care vrea să își consolideze controlul politic asupra tuturor instituțiilor statului și vrea să își permanentizeze guvernarea, sfidând direct și brutal principiile democrației și ale statului de drept”, a spus acesta.

Fostul șef al statului susține că această funcție nu ar avea bază legală, deoarece „nu există funcția de „emisar”, ori reglemntat de vreo lege.

„Funcția a fost creată doar printr-un regulament intern al Aparatului Președintelui, deși regulamentele NU pot crea funcții noi – asta se face doar prin lege, votată de Parlament. Atribuții cu impact constituțional. „Emisarul” reprezintă Președintele în țară și peste hotare, cooperează cu instituții de securitate, promovează imaginea statului, atrage finanțări și expertiză internațională. Aceste atribuții țin de politica externă, securitate și executiv, domenii strict reglementate de Constituție. Totodată, „emisarii” nu depun jurământ de credință țării”, potrivit lui Dodon.

Potrivit liderului socialist, proiectul de sesizare la Curtea Constituțională a fost elaborat de juriști și experți în drept constituțional și a fost transmis și altor colegi din opoziție. Dodon a invitat societatea, specialiștii și experții să analizeze argumentele invocate.

Amintim că săptămâna trecută, PSRM a anunțat că este gata să inițieze procedura de impeachment împotriva președintei Maia Sandu, deși a recunoscut că nu dispune de suficiente voturi pentru a o demite. S-a întâmplat, după ce șefa statului a semnat decretele prin care i-a numit pe fostul premier Dorin Recean și pe ex-ministrul de externe Nicu Popescu în funcția de emisari speciali. Liderul PSRM Igor Dodon, susține că aceste numiri, prin decret prezidențial, reprezintă un „pas anticonstituțional”.

Președinția Republicii Moldova a negat public acuzațiile lansate de fostul președinte al țării. Instituția prezidențială a precizat că „își desfășoară activitatea în strictă conformitate cu Regulamentul Aparatului Președintelui Republicii Moldova, document public care poate fi consultat pe site-ul instituției”.

***

Reamintim că fostul premier Dorin Recean a fost numit, pe 10 decembrie, în funcția de emisar special pentru dezvoltare și reziliență. Anterior, pe 31 octombrie, fostul ministru al Afacerilor Externe, Nicu Popescu, a fost desemnat emisar special pentru afaceri europene și parteneriate strategice.

Ambii au ajuns în Parlament pe lista Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS), însă și-au depus mandatele la scurt timp. Atunci, Recean a anunțat că se retrage din viața politică pentru a reveni în mediul de afaceri, iar Popescu a explicat că renunță la mandat pentru a prelua funcția de emisar special.

Președinția a precizat, pe 10 decembrie, că „emisarul special nu deține calitatea de personal al Cabinetului Președintelui Republicii Moldova și își desfășoară activitatea cu titlu gratuit”.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: