O gamă largă de instrumente financiare adresate fermierilor, oferită de FinComBank

Producția agricolă și comerțul cu produse agroalimentare reprezintă un business complex care necesită investiții mari. Din acest motiv, fermierii (care pot fi în același timp și comercianți) au nevoie constantă nu doar de credite specializate pentru domeniul agricol, ci și de o gamă largă de alte servicii bancare. Despre ce servicii este vorba? Despre acest subiect a relatat cititorilor AGROEXPERT Victor Calpacci, Director Adjunct al Sucursalei nr.12 FinComBank din UTA Găgăuzia, care dispune de o rețea extinsă în orașele Comrat, Ceadîr-Lunga, Basarabeasca și Taraclia.

— În agricultură, la fel ca în orice alt sector al businessului, creditele nu sunt toate la fel. Ce factori trebuie luați în considerare la alegerea unui credit pentru achiziționarea echipamentelor agricole? În ce mod diferă aceste credite de cele clasice?

— În prezent, în țara noastră, există numeroase programe de creditare pentru achiziționarea echipamentelor agricole. Creditorii pot fi atât băncile, cât și organizațiile de creditare nebancară, companiile de leasing, furnizorii și vânzătorii de echipamente agricole, precum și structurile guvernamentale (prin programe precum 2 KR). La alegerea unui program de credit, este necesar să se acorde atenție costului creditului dat, termenelor și graficelor de plată, momentului transferului dreptului de proprietate asupra echipamentelor agricole achiziționate, menținerii dreptului de a depune cereri de subvenționare pentru echipamentele agricole și pentru dobânzile creditului solicitat pentru achiziționarea acestora. De obicei, companiile de leasing, furnizorii, vânzătorii de echipamente agricole și structurile guvernamentale oferă posibilitatea de a obține credite pentru achiziționarea echipamentelor agricole pe termen de până la 3 ani. În schimb, băncile oferă fermierilor credite pentru același scop pe un termen de până la 5-7 ani, cu un grafic flexibil de rambursare a dobânzilor și a creditului propriu-zis.

Avantajul creditării prin bănci, inclusiv la FinComBank, pentru agricultori constă în faptul că dreptul de proprietate asupra echipamentelor agricole se obține imediat după plată, ceea ce permite depunerea dosarului pentru subvenționarea utilajelor și echipamentelor agricole achiziționate. Mai mult decât atât, dobânzile la credit sunt, de asemenea, subvenționate sub formă de compensație. Pe de altă parte, dreptul de proprietate asupra echipamentelor agricole achiziționate prin companiile de leasing, furnizori și vânzători de echipamente agricole, precum și prin structurile guvernamentale, se transferă cumpărătorului doar după achitarea integrală a creditului. În consecință, fermierul poate depune documentele pentru subvenționarea echipamentelor achiziționate abia după achitarea completă a creditului, iar dreptul la subvenționarea dobânzilor nu există.

Evident, toți acești factori importanți trebuie luați în considerare de către agricultori în procesul de alegere a instituției financiare la care să apeleze pentru finanțarea achiziției de active, inclusiv a echipamentelor și utilajelor agricole esențiale.

— Vă rugăm să ne relatați mai multe despre Programul «373», care, probabil, în acest moment, este foarte actual pentru afaceri. Ce noi oportunități deschide, ce avantaje oferă clienților FinComBank?

Programul «373» a fost conceput pentru a sprijini o gamă largă de sectoare economice, inclusiv agricultura, silvicultura, pescuitul, industria extractivă și prelucrătoare, industria energetică, alimentarea cu apă, serviciile de salubritate, cazarea și alimentația publică, informațiile și comunicațiile, educația, precum și sănătatea și asistența socială. Una dintre principalele noutăți ale programului este extinderea domeniilor de activitate — acum acesta acoperă companii din majoritatea industriilor, permițând unui număr mult mai mare de întreprinderi să obțină sprijin financiar. Astfel, Programul «373» este disponibil și pentru întreprinderile mici și mijlocii din sectorul comerțului, precum și pentru alte companii care desfășoară diverse activități în alte ramuri.

Mai mult decât atât, suma maximă de finanțare a fost mărită până la 40.000.000 lei, comparativ cu limita precedentă de 15.000.000 de lei. Acest lucru oferă antreprenorilor mai multe oportunități de a investi în creșterea și dezvoltarea afacerii lor.

Programul «373» include, de asemenea, finanțarea achiziționării de materii prime și materiale necesare pentru producție sau prestarea de servicii, până la 30% din costul proiectului investițional. Aceasta extinde gama de finanțare disponibilă și face programul mai flexibil pentru diverse nevoi ale afacerilor.

De asemenea, limita maximă de garanție s-a dublat de la 40% la 80%. Acum, statul, prin Fondul de Garantare a Creditelor, oferă o protecție mai mare, garantând până la 80% din valoarea creditului acordat, ceea ce este semnificativ mai mult decât limita anterioară.

Aceste oportunități suplimentare sunt orientate spre susținerea și accelerarea dezvoltării sectorului privat, oferind antreprenorilor resursele necesare pentru atingerea obiectivelor lor. Programul «373» este acum și mai atractiv pentru afacerile care urmăresc creșterea și modernizarea, oferindu-le condiții de finanțare flexibile și avantajoase.

— Din ce în ce mai des, băncile vorbesc despre extinderea gamei de servicii online. Ce operațiuni și servicii bancare pot să efectueze de la distanță clienții FinComBank și ce avantaje implică acestea?

— În lumea modernă, tot mai multe servicii devin disponibile online, iar serviciile bancare nu sunt o excepție. Astăzi, băncile oferă clienților o gamă largă de posibilități în regim online. Pentru persoanele juridice, aceasta include monitorizarea online a conturilor, servicii de decontare și casierie, care permit efectuarea de operațiuni la distanță, inclusiv plăți în moneda națională, operațiuni valutare, transferul salariilor pe cardurile angajaților în cadrul proiectelor salariale, primirea extraselor de cont pe e-mail și multe altele.

Când vorbim despre persoanele fizice, putem sublinia deschiderea online a conturilor, cardurilor, depozitelor și efectuarea tuturor operațiunilor online prin intermediul unui cabinet personal în aplicația mobilă. Serviciile online oferă un avantaj considerabil, permițând economisirea timpului pentru clienți și angajații acestora, realizarea mai rapidă a tuturor operațiunilor, precum și luarea deciziilor necesare.

— În prezent, termenul «overdraft» este menționat din ce în ce mai des. Care sunt principalele avantaje ale Creditului Overdraft comparativ cu creditele tradiționale?

Să începem prin a explica ce presupune acest tip de creditare. Overdraftul este o formă de creditare care permite retragerea unei sume mai mari de bani decât cea disponibilă în contul bancar în momentul efectuării unei plăți. Funcționează astfel: banca stabilește pentru client o limită de overdraft, adică suma maximă pe care o poate «depăși». Când banii din contul bancar se termină, clientul poate continua să efectueze plăți în limita acestui plafon. Banca aplică dobânzi asupra sumei cheltuite. Când în contul bancar al clientului intră fondurile proprii, suma utilizată și dobânzile acumulate se deduc automat din cont.

Cu alte cuvinte, Overdraftul este un plafon de credit oferit de bancă clientului în limita unei sume convenite de ambele părți, permițând plata în lipsa sau insuficiența fondurilor în contul curent al clientului, oferind posibilitatea acoperirii diferențelor dintre încasările de la clienți și plata cheltuielilor curente ale companiei. Avantajele față de creditele tradiționale includ:
• absența restricțiilor privind utilizarea fondurilor (pentru orice nevoi ale companiei);
• obținerea instantanee a fondurilor de credit;
• revizuirea limitelor de creditare în funcție de schimbările în rulajele contului clientului;
• nu este necesară înregistrarea unui gaj;
• utilizarea flexibilă a fondurilor de credit în cadrul plafonului stabilit;
• reducerea costurilor de administrare a creditului (toate fondurile disponibile ale clientului sunt direcționate automat de bancă pentru rambursarea creditului).

________
Vă invităm să urmăriți rubrica «Părerea Expertului», pentru a afla de la specialiști mai multe detalii despre noile produse şi tehnologii, servicii digitale, plățile online şi E-Commerce, precum şi despre produsele şi serviciile adresate afacerilor.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

NewsMaker

Vlah, Dodon și Tarlev au fost la CEC pentru a-și înregistra blocul electoral. Comuniștii vor să se alăture, dar propun altă denumire

Partidul Socialiștilor din Republica Moldova (PSRM), Partidul Republican „Inima Moldovei” (PRIM) și Partidul „Pentru Viitorul Moldovei” (PVM) au depus pe 29 iulie la Comisia Electorală Centrală documentele pentru crearea blocului electoral pentru alegerile parlamentare din toamnă. Partidul Comuniștilor din Republica Moldova (PCRM), care la fel urma să se regăsească în componența construcției politice, a luat abia astăzi decizia privind formarea unui bloc electoral alături de cele trei formațiuni, însă vrea o denumire diferită. În timp ce liderul PSRM, Igor Dodon, a spus că construcția se va numi „Blocul electoral Patriotic al Socialiștilor, Inima și Viitorul Moldovei”, PCRM a decis ca aceasta să poarte denumirea „Blocul electoral al Comuniștilor, Socialiștilor, Inima și Viitorul Moldovei”.

Președinții PSRM, PRIM și PVM – Igor Dodon, Irina Vlah și, respectiv, Vasile Tarlev – au mers la Comisia Electorală Centrală, unde au depus actele pentru înregistrarea unui bloc electoral.

În cadrul unor declarații de presă, Dodon a spus că, deocamdată, blocul va fi format doar din cele trei partide. Asta deși, săptămâna trecută, când a fost anunțată intenția de a crea construcția politică, și Partidul Comuniștilor din Republica Moldova (PCRM) se număra printre formațiunile care urmau să intre în componența acesteia. Politicianul a menționat că construcția politică se va numi „Blocul electoral Patriotic al Socialiștilor, Inima și Viitorul Moldovei”.

Sperăm foarte mult că se vor alătura și Partidul Comuniștilor, deoarece atunci când noi ieri am luat decizia la organele noastre colegiale, PCRM încă nu luase decizia la organul lor colegial”, a declarat președintele PSRM.

Între timp, Plenul Comitetului Central al PCRM s-a reunit pe 29 iulie și a decis să formeze un bloc electoral cu PSRM, PVM și PRIM. Liderii PCRM au hotărât, însă, ca construcția politică să se numească „Blocul electoral al Comuniștilor, Socialiștilor, Inimei și Viitorului Moldovei”.

Bilete avion București Chișinău prețuri și oferte

Cumpără bilete de avion din Moldova spre București sau Chișinău. Compară prețurile și găsește cele mai bune oferte pentru călătoria ta!

Bilete Avion Moldova București Chișinău cele mai bune oferte și sfaturi de cumpărare

Pentru a găsi cele mai avantajoase opțiuni de zbor între capitala României și cea a Moldovei, recomandarea este să verifici periodicamente site-urile companiilor aeriene. Prețurile pot varia semnificativ în funcție de sezon, zilele săptămânii și perioada de rezervare.

În general, cele mai ieftine bilete pot fi rezervate cu câteva săptămâni înainte de data plecării. Monitorizarea promoțiilor speciale la bilete avion Moldova poate aduce economii considerabile, în special în perioadele de sărbătoare sau evenimente mari. Unele aeroline pot oferi discounturi atractive pentru grupuri sau tineri, deci este bine să te informezi despre toate opțiunile disponibile.

Dacă ești flexibil cu datele călătoriei, folosește instrumente comparatoare de prețuri pentru a găsi ofertele cele mai bune. Este adesea mai ieftin să zbori în mijlocul săptămânii decât în weekend. Verifică regular zborurile directe și cele cu escală, deoarece acestea din urmă pot adesea oferi tarife mai mici, chiar dacă necesită un timp de călătorie mai mare.

Nu uita să te abonezi la newsletterele companiei de transport aerian preferate pentru a fi la curent cu ultimele promoții. Posibilitatea de a beneficia de tarife reduse este mereu un avantaj. Îți recomand să îți faci un plan și să acționezi rapid, pentru a profita de cele mai bune oferte disponibile.

Compararea prețurilor biletelor de avion București – Chișinău în 2025

În 2025, prețurile călătoriilor între cele două orașe sunt influențate de sezon și de cerere. Perioadele de vârf, cum ar fi sărbătorile sau vacanțele de vară, adesea generează costuri mai mari. Este recomandat să rezervi din timp pentru a obține cele mai bune tarife.

Compararea ofertelor de pe diferite platforme de rezervare poate aduce economii substanțiale. Multe site-uri specializează promoții exclusive, iar utilizarea alertelor de preț te poate ajuta să achiziționezi rapid un loc la un tarif atractiv.

Căutările flexibile de date sunt o altă strategie eficientă. Opțiunile de zbor cu o zi sau două înainte sau după data preferată pot să ofere diferențe semnificative în costuri. De asemenea, verificarea companiilor low-cost poate revela oferte avantajoase.

Examinarea opțiunilor de zbor directe versus cele cu escală permite o mai bună evaluare a timpului și costurilor. Zborurile directe sunt de obicei mai scumpe, dar pot economisi timp, în timp ce zborurile cu escală pot fi mai economice, dar cu timpi de așteptare prelungiți.

Monitorizarea fluctuațiilor de preț este esențială. Utilizarea aplicațiilor specializate pentru urmărirea trendurilor poate duce la decizii bine fundamentate, mai ales când cauți zboruri pe ruta bucuresti chisinau avion. Prețurile variază frecvent, așa că este bine să ajustezi așteptările în funcție de perioada aleasă pentru călătorie.

Oferte speciale și promoții pentru zboruri București – Chișinău

Verificați promoțiile disponibile pe site-urile companiilor aeriene. Adesea, există reduceri semnificative, mai ales pentru rezervările efectuate din timp.

Abonați-vă la newsletterele operatorilor de zbor pentru a fi la curent cu oferte limitate și reduceri exclusive. Aceste comunicate conțin adesea informații despre tarife promoționale și reduceri pentru pasageri fideli.

Reduceri pentru studenți și seniori

Multe linii aeriene oferă tarife preferențiale pentru studenți, seniori sau grupuri. Verificați condițiile specifice și nu ezitați să solicitați informații suplimentare la momentul rezervării.

Perioade de călătorie

Rezervați în afara sezonului de vârf pentru a beneficia de prețuri mai accesibile. Zilele din mijlocul saptamanii sau lunile cu trafic redus sunt adesea cele mai ieftine pentru a călători.

Cum să găsești cele mai ieftine bilete de avion București – Chișinău

Utilizează site-uri comparatoare pentru a verifica tarifele diferitelor companii aeriene. Căutarea în zilele de marți sau miercuri poate oferi prețuri mai mici, deoarece cererea este mai scăzută. Flexibilitatea datelor de călătorie poate reduce semnificativ costurile – evită weekend-urile și vacanțele. Abonează-te la newslettere pentru a fi la curent cu promoțiile speciale.

Avantajul rezervării din timp

Rezervarea cu cel puțin câteva săptămâni înainte îți poate asigura clasificarea în tarifele reduse. Monitorizează prețurile pe parcursul mai multor zile folosind aplicații dedicate care te pot avertiza când apar reduceri.

Utilizarea programelor de fidelizare

Înregistrează-te în programele de loialitate ale companiilor aeriene. Acestea oferă adesea oferte exclusive și discounturi pentru membri. Acumularea punctelor poate oferi și acces la zboruri gratuite sau upgrade-uri.

președinte.md

Maia Sandu respinge Legea avocaturii și cere reexaminarea în Parlament: „Nu oferă soluții eficiente”

Președinta Maia Sandu a respins promulgarea Legii cu privire la avocatură și cere reexaminarea acesteia în Parlament. Potrivit șefei statului, în forma actuală, legea „nu oferă soluții suficiente pentru problemele sistemice ale avocaturii, în special cele legate de integritate, transparență, meritocrație și asigurarea efectivă a accesului la justiție al cetățenilor”.

Astăzi instituția este percepută ca fiind rigidă în fața reformelor necesare (standarde moderne de transparență, eficientizarea comisiilor interne, digitalizare etc). Dar și mai grav, instituția este inertă în raport cu acțiunile avocaților care influențează în mod ilegal deciziile judecătorești, fac trafic de influență sau chiar sunt parte a grupărilor criminale. O reformă serioasă înseamnă modernizarea instituțională a Uniunii Avocaților pentru a asigura mai multă transparență, eficiență și respectarea valorilor statului de drept, a promova meritocrația și egalitatea de șanse în accederea în profesie, precum și pentru a consolida un sistem de deontologie și etică profesională, funcțional și imparțial. Independența profesiei trebuie să meargă mână în mână cu responsabilitatea și integritatea. Din aceste motive, am decis să trimit legea Parlamentului, spre reexaminare”, a menționat Maia Sandu într-o declarație publică.

Totodată, președinta a subliniat că „avocatura este o componentă esențială a statului de drept, care trebuie să funcționeze cu responsabilitate față de sistemul de justiție și cetățeni”.

Amintim că ieri, în cadrul Congresului extraordinar al avocaților, avocații din Republica Moldova au votat, cu majoritate, pentru prelungirea grevei generale fără excepții. Decizia a fost luată în semn de protest față de modificările aduse Legii cu privire la avocatură, aprobate de Parlament fără consultarea prealabilă a comunității profesionale.

Greva generală a avocaților din Republica Moldova a început pe 15 iulie și a durat până la Congresul Extraordinar al Avocaților din 25 iulie. În urma discuțiilor purtate luni, 14 iulie, cu autoritățile, la Ministerul Justiției, s-au stabilit unele excepții de la grevă, pentru a asigura continuitatea asistenței juridice în situații de urgență.

Avocații considerau că soluționarea situației este posibilă doar prin nepromulgarea legii de către președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, motiv pentru care au cerut nepromulgarea legii.

Președinția a recepționat proiectul de lege cu privire la avocatură pe 15 iulie și a anunțat că urmează să decidă asupra promulgării legii în termen de 14 zile. Precizările au fost făcute pentru NewsMaker de consilierul prezidențial Igor Zaharov.

În cadrul Congresului extraordinar al avocaților, desfășurat în perioada 25–28 iulie, avocații din Republica Moldova au votat, cu majoritate, pentru prelungirea grevei generale fără excepții. Decizia a fost luată în semn de protest față de modificările aduse Legii nr. 1260/2002 cu privire la avocatură, aprobate de Parlament fără consultarea prealabilă a comunității profesionale.

TIFF Chișinău 2025 – o ediție care a cucerit publicul din Republica Moldova. Peste trei mii de persoane au participat la eveniment

Chișinău a fost gazda unei noi ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania – TIFF Chișinău, în perioada 25-27 iulie.  Evenimentul, finanțat de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova din cadrul Guvernului României, a propus publicului un program important, care a inclus proiecții de filme românești, evenimente speciale și întâlniri cu cineaști și actori de peste Prut. Peste trei mii de spectatori s-au bucurat de festival, ajuns la cea de-a cincea ediție. 

„Sprijinim cultura română în toate formele ei de expresie dincolo de Prut. Filmul este o formă de dialog care apropie, inspiră și dă glas identității noastre comune. Prin finanțarea TIFF Chișinău, ne dorim ca publicul din Republica Moldova să fie cât mai conectat la cultura și valorile românești. TIFF Chișinău este o punte vie între publicul din Republica Moldova și cinematografia românească actuală – o întâlnire necesară și firească”, a transmis Constantin-Valentin Răducanu, director general cu atribuții de secretar de stat al Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.

„Ca în fiecare an ne-am dorit să venim cu un program echilibrat, cu titluri puternice, premiate, foarte bine primite în România și în marile festivaluri internaționale, și să încurajăm dialogul dintre spectatori și cineaști”, a menționat Alexandra Boghiu, managera TIFF Chișinău 2025.

„Mă bucur foarte mult că se întâmplă aceste lucruri la Chișinău. Îmi doresc mult să ajungem la performanța TIFF-ului de la Cluj, cu foarte mulți spectatori, tineri în special, pentru că ei vor veni și mâine, și poimâine la film”, a declarat Valentina Iusuphodjaev, directoare CNC Moldova.

„TIFF reprezintă o oportunitate pentru noi toți de a viziona cele mai importante proiecte cinematografice din România, dar și de a facilita această comunicare între cineaștii din Republica Moldova și România. Sper că prin această platformă vom crea parteneriate și proiecte importante pentru cinematografia națională”, a precizat Andrei Chistol, Secretar de stat la Ministerul Culturii.

Evenimentul a fost deschis cu proiecția filmului „Trei km până la capătul lumii”, în regia lui Emanuel Pârvu, care a fost selecționat la Festivalul de la Cannes. Producția spune povestea lui Adi, un adolescent de 17 ani, care, în urma unui atac homofob, își vede lumea prăbușindu-se.

„Sper ca filmul pe care l-am realizat să-i pună pe gânduri pe oameni, asta de fapt aștept de la fiecare film. Nu prea am răspunsuri la multe lucruri, în schimb am multe întrebări, și întrebările astea am încercat să le pun cumva pe ecran, astfel încât să transfer o parte din ele la spectatori”, afirmă regizorul Emanuel Pârvu.

„Îmi doresc ca munca pe care am depus-o noi în acest film să se reflecte cumva în spectatorul din Moldova. Noi am încercat să prezentăm un fel de traseu pe care îl parcurg personajele și, de fapt, asta e ceea ce i se întâmplă fiecăruia dintre noi”, a spus actorul Valeriu Andriuță

La Chișinău au mai fost prezenți regizorii Alexandru Mavrodineanu, Radu Mocanu, actorii Emilia Dobrin, Mihai Călin, Daniel Popa, Ciprian Chiricheș, Mircea Puiu Lăscuș, și producătoarele Miruna Berescu și Monica Lăzurean-Gorgan. Spectatorii au avut ocazia să participe la discuții cu aceștia, iar tinerii pasionați de cinema au participat la două workshopuri susținute de Bogdan Mureșanu, unul dintre cei mai apreciați regizori români ai momentului și cunoscutul actor român Adrian Titieni.

„Festivalul mi se pare foarte bine organizat, așa că bucuria se conturează de la clipă la clipă. Mă impresionează ce am găsit aici în Moldova. Am fost de câteva ori la Chișinău și mi se pare o evoluție fantastică din punct de vedere al cinematografiei”, a menționat Adrian Titieni, actor.

„Eu cred că este foarte important să aducem cele mai solide filme de la TIFF România aici la Chișinău, e o dinamică care trebuie ținută între țări, între spectatori. Publicul este foarte curios și foarte deschis la filme noi, filme care au circulat internațional”, a precizat Monica Lăzurean-Gorgan, producatoare de film
Festivalul Internațional de Film Transilvania – TIFF Chișinău este un proiect finanțat de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova (DRRM), cu sprijinul financiar a  Centrului Național al Cinematografiei Moldova, în parteneriat cu 609 FILM, YOUBESC și FILM.MD.

Андрей Мардарь / NewsMaker

Moldovenii care au muncit în Italia vor putea primi pensie. Acordul în domeniul securității sociale intră în vigoare în septembrie

Acordul între Republica Moldova și Italia în domeniul securității sociale va intra în vigoare la 1 septembrie 2025. Documentul le oferă cetățenilor moldoveni care au muncit în Italia și au plătit contribuții sociale dreptul de a primi pensie.

Potrivit documentului, perioadele de muncă realizate atât în Republica Moldova, cât și în Italia vor fi cumulate. Deci, anii lucrați în ambele țări vor fi adunați pentru a stabili dacă persoana are dreptul la pensie. 

Cererea de pensionare va putea fi depusă atât în Republica Moldova, cât și în Italia.

În funcție de contribuțiile plătite, cetățenii moldoveni pot beneficia de următoarele drepturi:

  • pensie pentru limită de vârstă;
  • pensie de urmaș;
  • pensie de dizabilitate;
  • indemnizații în caz de accident de muncă sau boli profesionale.

Acordul se aplică doar pensiilor contributive, adică celor bazate pe contribuții sociale efectiv plătite. Nu se aplică pensiei sociale din Italia (“assegno sociale”), care este oferită de statul italian persoanelor cu vârsta de peste 67 de ani și care au locuit legal în Italia timp de cel puțin 10 ani.

Până în anul 2022, peste 271 000 de cetățeni moldoveni au contribuit la sistemul italian de pensii (INPS). Se estimează că, până în 2034, aproximativ 25 000 de persoane vor beneficia de pensii din Italia.

Ministerulu Muncii și Protecției Sociale a transmis, într-un comunicat, că sesiuni publice de informare pentru cetățenii moldoveni din Italia vor fi organizate de Ambasada Republicii Moldova la Roma și consulatele din Milano și Padova în lunile septembrie și octombrie 2025, cu participarea specialiștilor de la Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS). Informații detaliate despre programul și locația acestor întâlniri vor fi comunicate în perioada următoare.

Больше нет статей для показа
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: