Michele Tantussi/Getty Images

Orban n-a participat la votul pentru începerea negocierilor de aderare cu Moldova și Ucraina. Scholz i-a sugerat „să bea o cafea în afara sălii”

Premierul ungar Victor Orban nu a participat la votul privind începerea negocierilor de aderare la UE cu Republica Moldova și Ucraina, care a avut loc în cadrul summit-ului Consiliului European din 14 decembrie. Orban a părăsit sala pe 14 decembrie, înainte ca liderii europeni să supună votului subiectul, la sugestia cancelarului german Olaf Scholz.

Premierul olandez Mark Rutte a vorbit despre ceea ce s-a întâmplat în timpul votului. Potrivit lui, Scholz i-a sugerat lui Orban „să bea o cafea în afara sălii” dacă nu vrea să voteze „Da”. În același timp, cancelarul german a precizat că acest lucru le va permite celor 26 de lideri europeni să aprobe deschiderea negocierilor de aderare cu Moldova și Ucraina cu unanimitatea necesară de voturi, în timp ce, dacă Orban rămânea în sală, ar fi putut vota împotrivă.

Am avut o discuție bună, dar la finalul conversației am simțit că va fi dificil să ajungem la un acord. Și atunci Scholz i-a sugerat lui Orban: „Ați considera că este posibil să luăm o decizie fără prezența dumneavoastră în sală? Regulile prevăd că poți face asta. Atunci va avea loc o decizie unanimă, doar că fără prezența Ungariei” Și a ieșit”, a spus Rutte.

După vot, Victor Orban a scris pe rețelele de socializare că își menține opinia. „Aderarea Ucrainei la UE este o decizie proastă. Ungaria nu dorește să participe la această decizie proastă!”, se arată în mesajul publicat de premierul ungar.

Precizăm că după decizia Consiliului European, lideri precum președinta Comisiei Europene Ursula von der Leyen, șeful diplomației europene Josep Borrell, președintele României Klaus Iohannis, cancelarul Germaniei Olaf Scholz, președintele Franței Emmanuel Macron, dar și alții au felicitat Moldova și Ucraina.

Cu această ocazie, președinții Maia Sandu și Vladimir Zelenski au transmis mesaje de felicitare pe rețelele de socializare pentru moldoveni și ucraineni. De asemenea, Sandu și Zelenski s-au felicitat reciproc pe platforma X, iar ulterior au avut o discuție telefonică.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Andrei Mardari / NewsMaker

Rețelele sociale, în topul surselor de informare. Facebook și TikTok – favoritele moldovenilor

Majoritatea moldovenilor preferă rețelele sociale ca principală sursă de informare, urmate de televiziuni și site-uri de știri – arată cel mai recent studiu de audiență a mass-media din Republica Moldova, prezentat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) pe 17 iunie. La polul opus, 28,6% dintre respondenți spun că nu au încredere în nicio sursă media.

Potrivit cercetării, Facebook, YouTube, TikTok, Instagram și Telegram sunt platformele cele mai accesate, în timp ce X (fosta Twitter), Odnoklassniki și Snapchat sunt mai puțin populare. Majoritatea respondenților – 81% – accesează internetul zilnic, în diverse scopuri: pentru comunicare și socializare, căutarea de informații personale, informare, ascultarea de muzică sau vizionarea de filme, studiu sau activități profesionale.

Studiul mai arată că posturile de televiziune se bucură de cea mai mare încredere în rândul populației, acestea fiind urmate de rețelele sociale și site-urile de știri.

„Sperăm că cifrele de audiență vor fi utile managerilor media în elaborarea planurilor de promovare și marketing, dar și în atragerea de parteneri și publicitate. În același timp, informațiile despre profilul socio-demografic al publicului vor ajuta echipele editoriale să înțeleagă mai bine cine le urmărește. Atunci când știi cui te adresezi, poți crea conținut mai relevant, mai interesant și mai bine adaptat nevoilor publicului, ceea ce contribuie la creșterea audienței”, a declarat Nadine Gogu, directoarea executivă a CJI.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 1.045 de respondenți, al populației adulte (18+ ani) din Republica Moldova. Studiul acoperă atât mediul urban, cât și cel rural, inclusiv diferite regiuni geografice ale țării. Marja de eroare maximă este de ±3,0%.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: