stiri.md

Salariile profesorilor din Chișinău întârzie din nou. Ion Ceban: „Îmi pare rău”

Primarul capitalei, Ion Ceban, susține că o parte din profesorii municipiului Chișinău încă nu și-au primit salariile pentru luna decembrie. Edilul informează că Ministerul Finanțelor a transferat banii din nou cu întârziere. 

„ Acum o oră Ministerul Finanțelor a transferat banii pentru ca să putem achita salariile în domeniul educației, profesorilor, educatorilor și tuturor angajaților, deși la multe din ministere salariile au fost transferate în primele zile ale lunii ianuarie. Primăria nu putea să transfere salariile pentru jumătate din angajații din sistem, dar și funcționari, deoarece încă acum două zile nu toate conturile bugetare erau funcționale pe deplin. Acum responsabilii fac tot posibilul pentru ca toți angajații să primească salariile”, a informat Ion Ceban pe rețelele de socializare.

Șeful Direcției generale educație, tineret și sport a municipiului Chișinău, Andrei Pavaloi, a explicat pentru NM că de regulă salariile în domeniul educației sunt achitate de pe data de 7 până pe 10 a lunii. Totodată, Pavaloi susține că toate datele necesare au fost introduse în sistem la timp și municipalitatea nu este responsabilă de aceste rețineri, iar până la finele zilei angajații își vor primi banii.

NM a contactat Ministerul de Finanțe pentru a afla care sunt motivele ce au provocat aceste întârzieri, însă reprezentanții instituției nu au răspuns la telefon.

***

Amintim că o situație similară a avut loc și în luna decembrie Pe 14 decembrie, primarul Ion Ceban a anunțat că salariile angajaților din instituțiile de învățământ din municipiul Chișinău sunt achitate cu întârziere luna aceasta. Motivul ar fi unele erori apărute în Sistemul Informațional de Gestionare a Finanțelor Publice. Primarul capitalei Ion Ceban a anunțat că a expediat o scrisoare Ministerului Finanțelor, prin care cere remedierea problemelor.

Pe de altă parte, contactați de NM, reprezentanții instituției au precizat că, salariile întârzâie din cauza introducerii tardive de către municipalitate a prevederilor legale în sistemul informațional.


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

R. Moldova va avea un centru național de management al crizelor: Parlamentul a dat undă verde proiectului

În Moldova va fi înființat Centrul Național de Management al Crizelor. Parlamentul a votat, în lectura a doua, proiectul de lege privind managementul situațiilor de criză, care stabilește crearea acestui centru. Instituția va coordona toate măsurile de prevenire, pregătire, intervenție și recuperare în situații de criză, la nivel național.

Proiectul de lege, susținut de 60 de deputați și elaborat de un grup de parlamentari PAS, stabilește modul în care autoritățile, instituțiile publice, organizațiile neguvernamentale și operatorii economici vor colabora în gestionarea integrată a crizelor.

Centrul Național de Management al Crizelor va activa sub conducerea Prim-ministrului și va avea rolul de a coordona toate acțiunile în caz de criză. În paralel, va fi creată și Comisia Națională de Management al Crizelor, alcătuită din premier, șeful Centrului, conducători ai operațiunilor, miniștri și alți responsabili, în funcție de tipul crizei.

Legea introduce și alte măsuri noi, printre care crearea registrului național al riscurilor, instituționalizarea Centrelor Operaționale de Coordonare pentru gestionarea crizelor şi a punctelor de contact 24/7. Totodată, documentul prevede elaborarea unui Plan Național de Management al Crizelor, obligatoriu pentru toate instituțiile implicate.

O altă prevedere este regimul stării de alertă, care va permite instituirea unor măsuri restrictive temporare, în condiții de legalitate și proporționalitate, pentru a limita efectele crizelor.

Proiectul de lege va intra în vigoare la 1 septembrie 2025.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: