Oficiul Avocatului Poporului

„Se încearcă să se găsească cu orice preț nereguli”. Ce s-a depistat în cadrul controlului la Oficiul Avocatul Poporului

În prezent, în cadrul Oficiului Avocatului Poporului se desfășoară o inventariere, nefiind vorba despre un control financiar, așa cum a dat de înțeles Natalia Moloșag în cadrul conferinței de presă. Cel puțin asta susține fosta secretară generală a Oficiului Avocatului Poporului (OAV), Olga Vacarciuc, care a gestionat timp de câteva luni activitatea instituției, după decesul fostului ombudsman, Mihail Cotorobai. Declarația a fost făcută în cadrul ediției din 2 decembrie a emisiunii „Cabinetul din umbră” de la Jurnal TV.

Olga Vacarciuc, care a gestionat timp de câteva luni activitatea instituției, după decesul fostului avocat Mihail Cotorobai, a precizat că Oficiul Avocatul Poporului nu este supus unui control financiar, așa cum a dat de înțeles în cadrul conferinței de presă Natalia Moloșag.

„Nu este vorba de un control financiar care ar putea fi efectuat de Curtea de Conturi sau Inspecția Financiară, ci de inventariere, așa cum se face în fiecare an în instituțiile publice ori care se fac atunci când se schimbă conducerea instituției”, a spus Olga Vacarciuc.

Ex-secretarul general a mai adăugat că Oficiul Avocatului Poporului a fost verificat de Curtea de Conturi în 2014 și în 2018, iar în 2019 a fost verificată de Inspecția Financiară, care nu au depistat nereguli sau delapidări.

„Odată cu numirea unei noi conduceri la OAV a fost inițiat procesul de inventariere și reieșind din modul cum se discuta cu oamenii ne-a fost clar că se încearcă să se găsească cu orice preț nereguli. Din câte știu comisia de inventariere a constatat doar lipsa unor cărți care nu au fost restituite și atât. Deja raportul final va arăta care este situația. Cert e că după conferința de presă am fost telefonată de contabilă, care mi-a spus că e gata să cheme singură Curtea de Conturi, ca să facă un control, deoarece ceea ce s-a spus la conferința de presă nu este corect”, a mai spus Olga Vacarciuc.

Întrebată dacă din comisia de inventariere făcea parte și Dumitru Godorog, ex-secretara a spus că l-a văzut de câteva ori cum mergea în urma grupului.

***

Amintim că Natalia Moloșag, care a fost numită în funcția de Avocat al Poporului în data de 23 septembrie, și-a anunțat demisia pe 2 decembrie, în urma unui scandal care a izbucnit, după ce un blogger a publicat mai multe informații, potrivit cărora o persoană condamnată anterior pentru proxenetism lucrează ca „asistent” pentru Natalia Moloșag. Mai multe partide extra-parlamentare și Asociaţia organizaţiilor neguvernamentale au cerut deja demisia ombudsmanului.

Într-o conferință de presă, aceasta a anunțat că va lua în considerare demisia, dar după ce o comisie va finaliza inventarierea generală la nivel instituțional, iar rapoartele vor fi transmise organelor de drept. Moloșag susține că au fost constate mai multe nereguli, iar pentru a fi „trecute cu vederea” a fost pornită o campanie de denigrare a imaginii sale, iar o bună parte din angajații oficiului au fost refuzat să îi ofere ajutor, de la preluarea mandatului.

„Mediu deplorabil, lipsa condițiilor de muncă la Oficiu. În aceste condiții activează oameni care sunt angajați ai Oficiului, iar eu ca conducător am obligația să le asigur inclusiv condiții de muncă. Rezultatul controlului vor fi transmise imediat organelor competente, Iar factorii care se fac culpabili, vor fi atrași la răspundere pentru ce a fost depistat aici. O dată cu finalizarea controlului și predarea organelor de drept, inclusiv serviciul de securitate, pentru a nu afecta imaginea instituției voi precăuta de a prezenta cerere de demisie”, a declarat Moloșag.

Pe 2 decembrie, Avocatul Poporului pentru drepturile copilului și un grup de foști și actuali angajați ai Oficiului Avocatului Poporului au semnat o declarație comună în care au criticat activitatea Avocatul Poporului, Natalia Moloșag.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Facebook/Dumitru Alaiba

Un nou serviciu de taxi în Chișinău: cine l-a lansat și ce trebuie să cunoască pasagerii

Compania Bolt, cunoscută la Chișinău pentru serviciile de închiriere a trotinetelor electrice, a lansat și serviciul său de taxi în capitala Republicii Moldova.

Potrivit diez.md, serviciul de taxi de la Bolt este disponibil în Chișinău din data de 12 septembrie 2025. Potrivit sursei, pasagerii au reducere de 50% pentru primele trei călătorii, iar șoferilor li se oferă un bonus de 600 de lei pentru 50 de curse îndeplinite.

Pentru agora.md, reprezentanții companiei au declarat zilele trecute că serviciul va fi prestat de firme autorizate, care oferă transport de pasageri și cu care Bolt colaborează. Compania a precizat că legislația nu îi permite operarea persoanelor fizice direct sub platformă. De asemenea, Bolt, la nivel global, oferă doar platforma tehnologică care conectează pasagerii cu operatorii de transport, fără a deține sau a achiziționa vehicule proprii.

***

În septembrie 2023, ministrul de atunci al Economiei, Dumitru Alaiba, anunța că autoritățile poartă discuții cu Bolt cu privire la eventuale servicii de taxi ale companiei în Republica Moldova. În februarie 2025, Alaiba a precizat că în Chișinău au ajuns trei mașini Bolt și că „în curând” vor fi „mult mai multe pe toate străzile orașului”.

Bolt este un startup estonian care oferă servicii de intermediere a comenzilor de taxi, închiriere de trotinete electrice, livrare de mâncare și carsharing. În Republica Moldova, compania și-a început activitatea în 2021, lansând servicii de închiriere a trotinetelor electrice la Chișinău. În prezent, Bolt oferă servicii de taxi în peste 40 de țări, inclusiv în România.

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: