IGSU: foto simbol

Trei cazuri de înec în stânga Nistrului timp de 24 de ore. Printre victime, o fetiță de 11 ani

Trei cazuri de înec s-au produs timp de 24 de ore în stânga Nistrului, informează postul de televiziune TSV. Victimele sunt doi bărbați și o fetiță de 11 ani.

Primul caz a fost înregistrat vineri, în jurul orei 16:00. Un pescar a depistat corpul neînsuflețit al unui locuitor al orașului Tiraspol. Acesta avea 45 de ani. Lucrurile sale au rămas la mal.

Al doilea caz a avut loc în după-amiaza de sâmbătă, în apropiere de localitatea Caragaș, raionul Slobozia. O fetiță de 11 ani s-a înecat. Aceasta venise la plajă împreună cu rudele. Copila a intrat în apă și nu a mai ieșit. Corpul acesteia nu a fost deocamdată găsit.

A treia tragedie s-a produs în jurul orei 19:00, la iazul din apropierea localității Tiraspolul Nou. Un cuplu a mers la scăldat, iar bărbatul a dispărut dub apă. Corpul neînsuflețit al acestuia a fost scos la suprafață de către salvamari.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Calea Ferată din Moldova

UE alocă 3,5 milioane de euro pentru calea ferată din Moldova. Conexiunea cu România va fi reabilitată

Uniunea Europeană investește 2,8 miliarde de euro în 94 de proiecte de transport destinate să sprijine mobilitatea durabilă și conectivitatea pe întreg continentul european, inclusiv în Republica Moldova. Țara noastră va beneficia de un grant în valoare de 3,5 milioane de euro pentru modernizarea conexiunii feroviare dintre Iași (România) și Ungheni (Moldova), care prevede reabilitarea unei linii duble și a unei linii simple. Potrivit Delegației UE la Chișinău, acest proiect va contribui la fluidizarea transportului transfrontalier și va consolida integrarea Republicii Moldova în rețeaua europeană de transport.

Printre cele 94 de proiecte care vor beneficia de fonduri europene se numără inițiative pentru dezvoltarea căilor ferate ecologice, modernizarea porturilor, digitalizarea rețelelor de transport și creșterea rezilienței infrastructurii.  

În Republica Moldova, Uniunea Europeană va sprijini adaptarea infrastructurii feroviare la standardele europene, inclusiv prin alinierea ecartamentului pentru a permite circulația neîntreruptă a trenurilor și pentru a facilita comerțul regional.  

Potrivit Delegației UE în Moldova, proiectul va reduce timpul de deplasare între Moldova și România și va crește considerabil capacitatea de transport feroviar transfrontalier: „Este, totodată, un moment de referință: prima electrificare a unei linii feroviare din Republica Moldova, care va elimina un important blocaj de infrastructură la graniță”.  

Proiectul face parte din Connecting Europe Facility (CEF) — programul emblematic al UE pentru investiții strategice în infrastructură în domeniile transportului, energiei și digitalizării. Din 2023, Moldova și Ucraina sunt asociate la acest program.  

„Inițiativa reflectă angajamentul ferm al Uniunii Europene de a sprijini integrarea Republicii Moldova în rețeaua europeană de transport, consolidând în același timp conectivitatea regională în cadrul coridorului de transport UE–Moldova–Ucraina”, precizează Delegația UE în țara noastră.    


Abonați-vă la canalul de Telegram NewsMaker în română. Relatăm despre cele mai importante știri din țară și de peste hotare.



Vreți să susțineți ceea ce facem?

Puteți contribui la realizarea jurnalismului calitativ. Pentru aceasta, puteți contribui printr-o donație unică prin sistemul E-commerce de la maib sau puteți întocmi un abonament lunar pe Patreon! În acest mod, puteți fi parte a schimbării în bine pentru Moldova. Datorită contribuției dvs, noi vom avea posibilitatea să transformăm în realitate și mai multe proiecte noi și importante și, ceea ce este la fel de important, să rămânem independenți. Indiferent de mărimea contribuției, veți primi un mic cadou. Accesați linkul pentru a fi complicele nostru. Nu este greu, ba chiar plăcut.

Susțineți NewsMaker!
Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: