Profimedia

Varianta Omicron: Ne pregătim pentru un nou an cu restricții sau este începutul sfârșitului pentru pandemia COVID?

Oamenii de știință sunt prudenți, dar încep să fie optimiști că varianta Omicron poate fi un semn că virusul își pierde puterea, în ciuda numărului mare de cazuri. La moment, lumea se confruntă cu un nou sezon festiv lovit de o explozie de cazuri de COVID-19. Peste tot în lume sunt impuse noi restricții, iar sistemele de sănătate se tem că vor fi copleșite, comunică digi24.ro.

În țări cu rată ridicată de vaccinare, ca Marea Britanie, numărul noilor infectări a atins niveluri record, dar spitalizările și decesele cauzate de COVID-19 rămân foarte scăzute. Cele mai recente studii sugerează că noua variantă pare să declanșeze mai puține cazuri de boală severă decât predecesorii săi virali.

Oamenii de știință au tratat în general aceste studii ca pe o veste bună, dar au recomandat și prudență.

Aceasta, cu atât mai mult cu cât cele mai multe dintre cazurile noi au fost detectate la tineri, ceea ce i-a determinat pe unii cercetători să avertizeze că, dacă Omicron începe să afecteze în număr mai mare persoanele mai în vârstă, mai vulnerabile, spitalizările ar putea să crească din nou. Pe de altă parte, un număr mare de persoane – în special vârstnici – au făcut vaccinuri anti-COVID și doze booster, ceea ce le asigură o protecție considerabilă împotriva Omicron. Rămâne de văzut cum acești factori vor afecta cifrele. În prezent, există prea puține date pentru a putea spune cu siguranță cum vor sta lucrurile, dar este nevoie de decizii pentru protejarea sănătății publice, spune profesorul Mark Woolhouse de la Universitatea Edinburgh, specialist în boli infecțioase.

Mulți oameni de știință cred că dovezile de până acum sugerează că e probabil ca virusul să-și piardă capacitatea de a provoca forme severe de boală.

Studiile recente din Scoția, Anglia și Africa de Sud arată toate în această direcție.

„Sentimentul meu este că această variantă este primul pas într-un proces prin care virusul se adaptează la populația umană, pentru a produce mai multe simptome benigne”, spune dr. Julian Tang, profesor de științe respiratorii la Universitatea Leicester.

„Într-un fel, este în avantajul virusului dacă îi afectează pe oameni în așa fel încât să nu se îmbolnăvească prea mult – pentru că atunci se pot plimba și se pot întâlni în societate și răspândesc virusul și mai mult”, explică el.

Unii oficiali din domeniul sănătății au prezis că COVID-19 ar putea ajunge să se comporte ca gripa, care necesită un nou vaccin pentru a face față noilor tulpini care apar în fiecare an. Cu toate acestea, profesorul Martin Hibberd, de la London School of Hygiene and Tropical Medicine, spune că coronavirusurile – inclusiv cele care provoacă răcelile obișnuite – nu se comportă astfel.

„Nu apar tulpini noi în fiecare an. Motivul pentru care răcim iarna este că imunitatea noastră la coronavirus nu durează foarte mult. Și acest virus pare să fie mai asemănător cu cele care provoacă răceli comune. Cu alte cuvinte, s-ar putea să mai avem nevoie să ne gândim dacă administrăm vaccinuri pentru a ne proteja împotriva COVID-19 în fiecare an, deoarece imunitatea va scădea mereu”, spune el.

Știri similare

0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

Peste 3.000 de spectatori au trăit experiența rock-operei VOIEVOD la Chișinău, într-un proiect de succes realizat de Media Show Grup

Pe 14 decembrie, la Chișinău Arena, a avut loc rock-opera coregrafică VOIEVOD, care a adunat peste 3.000 de spectatori. Proiectul inovator, realizat de Media Show Grup cu sprijinul Ministerului Culturii al Republicii Moldova, s-a impus drept unul dintre cele mai importante evenimente culturale ale anului.

VOIEVOD reprezintă o declarație artistică îndrăzneață, care fuzionează rock-ul, muzică simfonică, folclorul și o coregrafie complexă. Spectacolul abordează tema identității naționale și a rădăcinilor istorice, transformând scena într-un manifest al memoriei, forței și spiritului unui popor.

Pregătirea proiectului s-a desfășurat pe parcursul mai multor luni, timp în care Media Show Grup a implicat toate departamentele-cheie ale holdingului. Echipa a gestionat întregul proces de realizare – de la planificare și logistică până la producție, concept vizual și suport tehnic.

Conceptul multimedia al spectacolului a fost realizat de echipa Line Production, care a creat key visual-ul proiectului, materialele grafice și video de promovare, animațiile pentru ecranele LED, precum și întreaga foto și video-filmare a producției.

Echipa de marketing MSG a dezvoltat o strategie integrată de promovare – de la selectarea platformelor digitale și planificarea conținutului, până la plasarea publicității în mediul online, la televiziune, radio și în spațiul urban. Această abordare a asigurat o vizibilitate amplă și a contribuit la creșterea popularității proiectului.

Designul vizual și decorul realizate de Art Garage au transformat spațiul Chișinău Arena și au facilitat imersiunea publicului în atmosfera spectacolului.

Echipa MS-Prod a asigurat suportul tehnic al proiectului, care a inclus: iluminatul, sunetul, ecranele, dezvoltarea și montarea construcțiilor scenice, precum și funcționarea sincronizată a tuturor sistemelor în timp real.

Securitatea și ordinea publică au fost asigurate de 15 profesioniști Libra Guard, care au supravegheat întregul eveniment, inclusiv zonele de acces, backstage-ul și scena.

Pe scenă au evoluat Baletul Național „Joc”, Orchestra Simfonică a Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Capela Corală „Moldova”, Guz, Surorile Osoianu și Lupii lui Calancea, într-o simbioză rară și autentică, care a avut un ecou puternic în rândul publicului.

Echipa extinsă a proiectului a reunit peste 200 de artiști, 40 de voluntari, 16 operatori, 5 project manageri, un regizor, producători, specialiști în lumină și sunet, scenograf, decoratori, echipe de PR, marketing și web development, precum și numeroși tehnicieni.

Infrastructura tehnică a spectacolului a inclus o fermă circulară cu diametrul de 10 metri, peste 250 m² de ecrane LED, 300 m de construcții modulare, 18 camere video și 10 tipuri de tehnică de iluminat. Special pentru acest proiect, Media Show Grup a dezvoltat un site web personalizat, cu sistem propriu de plată pentru vânzarea biletelor. Campania de promovare a cuprins rețelele sociale, publicitatea online și offline, radio, televiziune și rețele de parteneri, inclusiv Linella.

Ministrul Culturii al Republicii Moldova, Cristian Jardan, a apreciat contribuția proiectului la promovarea culturii locale, subliniind impactul său economic și social. Media Show Grup continuă să dezvolte inițiative culturale de amploare, creând proiecte care unesc, inspiră și devin parte a istoriei contemporane a țării.

Organizatori: Media Show Grup și Alex Calancea
Sub egida: Ministerului Culturii al Republicii Moldova
Parteneri media: AGORA, newsmaker.md, realitatea.md, zdg.md, unica.md, diez.md

Nu mai sunt articole de afișat.
0
Sondaj standard

Ți-a plăcut pluginul nostru?

x
x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: