Ce au vizionat telespectatorii din Moldova înainte de alegeri. Top-ul talk-show-urilor și programelor informative
Full Article 7 minutes read

Ce au vizionat telespectatorii din Moldova înainte de alegeri. Top-ul talk-show-urilor și programelor informative

De obicei, viața politică din țară devine, brusc, mult mai activă în perioada electorală, atrăgând în orbita sa chiar și cetățenii care sunt departe de politică. Majoritatea populației din Moldova continuă să primească cele mai multe informații „din televizor”. NM a decis să afle, care talk-show-uri politice și programe informative au fost cele mai populare înainte de alegeri.

x

La solicitarea NM, compania AGB, care se ocupă de măsurarea audienței TV, a oferit date cu privire la vizionarea talk-show-urilor politice și a programelor informative de la posturile de televiziune din Moldova (AGB măsoară ratingurile a 23 de televiziuni moldovenești). Informațiile vizează emisiunile televizate care au fost difuzate în a doua jumătate a zilei, în perioada 1 septembrie – 15 noiembrie: programele informative – de la 18:00 până la 22:00, talk-show-urile politice – de la 17:45 până la 24:00. Datele prezentate iau în calcul doar spectatorii maturi și doar vizionările la TV (fără vizionările online).

Ratingul emisiunilor și talk-show-urilor politice

NM a solicitat informații despre 15 talk-show-uri politice care sunt difuzate seara, la nouă posturi de televiziune din Moldova.

În această toamnă, cea mai mare arie de acoperire, potrivit datelor AGB, a avut emisiunea „Secretele Puterii” de la Jurnal TV.

Aria de acoperire medie (numărul de telespectatori care  au vizionat o emisiune mai mult de un minut) a constituit aproape 170 de mii. Ratingul mediu al unei emisiuni (numărul mediu al telespectatorilor care vizionează postul de televiziune în fiecare minut) a fost de 54,6 mii de persoane. În medie, fiecare telespectator a vizionat această emisiune timp de 37 de minute.

Pe locul doi după aria de acoperire a fost emisiunea «Пятница с Анатолием Голя» („Vineri cu Anatolie Golea”), de la RTR-Moldova.

În această toamnă, aria de acoperire a acestei emisiuni a constituit 147,9 mii de persoane. În medie, 44,7 mii de persoane a vizionat fiecare minut al emisiunii, iar fiecare telespectator a vizionat emisiunea, în medie, 20 de minute.

Pe locul al treilea după aria de acoperire urmează emisiunile „Cabinetul din Umbră” și „Ora Expertizei” de la Jurnal TV.

Aria de acoperire a acestor emisiuni a fost de 126,7 mii și 125,9 mii de telespectatori, iar ratingul mediu – 26 mii și 28 mii de telespectatori. În medie, fiecare spectator a vizionat aceste emisiuni timp 23 de minute.

Emisiunea „Butonul Roșu” de la Moldova 1 a avut o arie mai mică – 123,9 mii de persoane. În medie, 43,8 mii de telespectatori au vizionat fiecare minut al emisiunii, iar timpul mediu pentru vizionare a constituit 22 de minute. Cifre apropiate au fost înregistrate de emisiunea „În profunzime” de la Pro TV: acoperirea a fost de 120,9 mii de persoane, ratingul mediu – 36 mii de persoane, iar timpul mediu de vizionare – 26 de minute.

Aria de acoperire medie a emisiunii «Главный вопрос с Юлией Федоровой» („Chesiunea principală cu Iulia Fiodorova”) de la NTV Moldova a constituit 110,3 mii de persoane, ratingul – 30,4 mii, timpul mediu de vizionare – 17 minute. Emisiunea «Механизм действия» („Mecanismul acțiunii”) de la același post de televiziune a avut o arie de acoperire de 11,4 mii de telespectatori, emisiunea a fost vizionată, în medie, de 22,9 mii de spectatori, timpul mediu de vizionare – 12 minute.

Aria de acoperire a emisiunii „Puterea a Patra cu Gheorghe Gonța” de la N4 a constituit 89,4 mii de persoane, ratingul mediu – 20,3 mii de persoane, timpul mediu de vizionare – 18 minute.

Emisiunea „Politica” de la TV8 a avut o arie de acoperire medie de 86,4 mii de telespectatori. Emisiunea a fost vizionată, în medie, de 23,8 mii de persoane, iar timpul mediu de vizionare a constituit 18 minute. Un alt show politic, de la același post de televiziune, este „Cutia Neagră”, care a avut o arie de acoperire medie de 72,8 mii de telespectatori, emisiunea a fost vizionată, în medie, de 19,3 mii de telespectatori, iar timpul mediu de vizionare a fost de 16 minute.

Aria de acoperire a emisiunii «Эксклюзивное интервью» („Interviu exclusiv”) de la Ren Moldova a constituit 49,5 mii de telespectatori, ratingul mediu – 8 mii de persoane, timpul mediu de vizionare – 12 minute. Emisiunea «Дело принципа» („O chestiune de principiu”) de la Accent TV a avut o arie de acoperire de 13,4 mii, ratingul – 6,4 mii de telespectatori, timpul mediu de vizionare – 19 minute.

Este imposibil să aflăm ratingurile unor talk-show-uri politice, pentru că AGB nu măsoară toate posturile de televiziune. De exemplu, nu măsoară TVC 21 și TVR Moldova.

Ce talk-show-uri politice au vizionat telespectatorii din Moldova timp de trei luni înainte de alegeri. TOP-5

Ce au vizionat telespectatorii din Moldova înainte de alegeri. Top-ul talk-show-urilor și programelor informative

Top-10 buletine de știri

„Primele Știri” de la Prime a fost cel mai popular buletin de știri de seară în această toamnă. Aria de acoperire a știrilor a constituit 208 mii de telespectatori, fiecare minut al acestui buletin a fost vizionat în medie de 97,3 mii de persoane, iar cota vizionării a constituit 12,4% (numărul de telespectatori din numărul total al telespectatorilor care privesc televizorul în această perioadă de timp).

Pe locul doi după aria de acoperire a știrilor în limba rusă este cel de la postul de televiziune Primul în Moldova: aria de acoperire medie a constituit 200,8 mii de persoane, ratingul mediu – 93,7 mii de telespectatori, cota vizionării – 9,8%.

Pe locul al treilea – știrile în limba română de la NTV Moldova: aria de acoperire – 136,3 mii de telespectatori. În fiecare minut, această emisiune a fost vizionată, în medie, de 39,6 mii de persoane, iar cota vizionării a constituit 5,5%.

Știrile în limba română de la Primul în Moldova au avut o arie de acoperire de 117,6 mii de persoane, emisiunea a fost vizionată, în medie, de 55,2 mii de telespectatori, cota de acoperire a constituit 9,58%. Pe următoarea poziție sunt știrile în limba rusă de la postul de televiziune NTV Moldova: aria de acoperire medie – 114,6 mii, vizionarea medie – 41,7 mii de telespectatori, cota vizionării – 4,3%.

Aria de acoperire a buletinului de știri de la Pro TV a fost de 108,4 mii de persoane. Ratingul mediu – 49 mii de persoane, iar cota vizionării – 5,3%. Urmează emisiunea „Vesti Moldova” de la RTR-Moldova – 99,2 mii de telespectatori, fiind vizionată, în medie, de 53,8 mii de telespectatori, iar cota vizionării a constituit 7,4%.

Aria de acoperire medie a emisiunii „Mesager” de la postul public de televiziune Moldova 1 a constituit 97,7 mii de persoane, vizionarea medie – 41,3 mii de telespectatori, cota de vizionare – 5,8%. Aria de acoperire a buletinului de știri de la Jurnal TV a constituit în medie 90 mii de persoane, vizionarea medie – 42,1 mii de persoane, cota vizionării – 5,9%.

Și încheie top-10 emisiuni informative populare cel de-al doilea buletin de știri de seară de la Moldova 1. Aria de acoperire medie a acesteia a constituit 78,5 mii de persoane, fiind vizionată, în medie, de 47,8 mii de telespectatori, iar cota de vizionări a constituit 4,85%.

Ce ȘTIRI au vizionat telespectatorii din Moldova timp de trei luni înainte de alegeri, TOP-5

Ce au vizionat telespectatorii din Moldova înainte de alegeri. Top-ul talk-show-urilor și programelor informative

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: